• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4550 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ دي

نگاهي به گيشه سينماي جهان

درخشش هفتمين اقتباس سينمايي از «زنان كوچك»

هما بختياري

 

 

«جنگ ستارگان: خيزش اسكاي‌واكر» محصولي از كمپاني ديزني با فروش 26 ميليون دلاري در دومين هفته متوالي در صدر گيشه آخر هفته امريكا قرار گرفت و به اين ترتيب فروش خود را در گيشه داخلي از مرز 300 ميليون دلار گذراند. تازه‌واردهايي همچون «زنان كوچك» و انيميشن «جاسوسان نامحسوس» فراتر از پيش‌بيني‌ استوديوي سازنده‌شان عمل كردند و «جواهرات تراش‌نخورده» اثري از برادران سفدي 20 ميليون دلار در گيشه خانگي فروش كرد.

انتظار مي‌رفت تازه‌ترين قسمت «جنگ ستارگان» به كارگرداني جي.‌جي. آبرامز در دومين هفته اكرانش 72 ميليون دلار فروش كند، اما با سقوط 59 درصدي‌اش، فروش خانگي اين فيلم را در مجموع به 361 ميليون دلار رساند. اين فيلم 94 ميليون ديگر در گيشه‌هاي جهان فروش كرد و مجموع فروش خود را به حدود 725 ميليون دلار رساند. «خيزش اسكاي‌واكر» سومين و آخرين قسمت از «سه‌گانه دنباله جنگ ستارگان» است؛ «نيرو برمي‌خيزد» (۲۰۱۵) و «آخرين جدايي» (۲۰۱۷) قسمت‌هاي پيشين اين سه‌گانه و نهمين قسمت «حماسه اسكاي‌واكر» محسوب مي‌شوند.

فيلم اكشن ماجراجويانه «جومانجي: مرحله بعدي» به كارگرداني جيك كاسدان با فروش 33 ميليون دلار در سه روز آخر هفته گذشته در جايگاه دوم گيشه داخلي قرار گرفت. اين فيلم در سومين هفته اكران خود فروش گيشه داخلي‌اش را به 175 ميليون دلار و گيشه جهاني‌اش را به 296 ميليون دلار رساند.

در جايگاه سوم، هفتمين اقتباس سينمايي از رمان كلاسيك «زنان كوچك» (1868) نوشته لوييسا مي‌الكات قرار دارد. سورشا رونان، اما واتسون، فلورنس پيو و اليزا اسكالن در اين فيلم به كارگرداني و فيلمنامه‌نويسي گرتا گرويگ، نقش‌آفريني مي‌كنند. «زنان كوچك» در پنج روز نخست اكرانش 29 ميليون دلار فروش كرد. عملكردي كه فراتر از انتظار استوديوي سازنده‌اش است؛ سوني پيش‌بيني كرده بود اين اثر سينمايي در 5 روز نخست اكرانش 17 ميليون دلار فروش كند. «زنان كوچك» در بريتانيا و اسپانيا روي پرده رفت و جمعا 6 ميليون دلار فروش كرد.

قسمت دوم انيميشن «منجمد» با فروش 16 ميليون دلاري در سه روز آخر هفته به رقمي معادل 421 ميليون دلار در گيشه داخلي رسيد. در گيشه جهاني نيز 42 ميليون دلار ديگر در اين سه روز فروخت تا جمعا 800 ميليون دلار در اين گيشه به دست بياورد. «منجمد 2» با مجموع فروش يك ميليارد و 217 ميليون دلار چهارمين انيميشن پرفروش تاريخ جهان شناخته شد. در جايگاه نخست فهرست پرفروش‌ترين انيميشن‌هاي تاريخ «شير شاه» با فروش يك ميليارد و 657 ميليون دلار قرار دارد.

اما فيلم جنايي «جواهرات تراش‌نخورده» - به كارگرداني برادران سفدي و با نقش‌آفريني آدام سندلر كه جايزه بهترين بازيگري مرد هيات بازبيني فيلم امريكا را دريافت كرد- با پنج روز نمايش در 2348 سينما حدود 19 ميليون دلار فروخت و در جايگاه هفتم قرار گرفت. در آخر هفته گذشته فيلم جنگي «1917» ساخته سم مندس در 11 سينما و به صورت اكران محدود روي پرده رفت و يك ميليون دلار فروش كرد. اين فيلم تا به حال سه نامزدي در هفتادوهفتمين دوره گلدن‌گلوب كسب كرده است و يكي از مدعيان اسكار امسال به شمار مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون