• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4550 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ دي

خبرخوان

۴۱۹هزار خانوار جديد به فهرست يارانه معيشتي اضافه شدند

به ‌گفته مهدي قمصريان پس از اصلاح قيمت و سهميه‌بندي بنزين، منابع حاصل از اجراي اين طرح در قالب كمك معيشتي به‌ صورت منظم و ماهيانه به حساب سرپرستان خانوار واريز مي‌شود. بر اساس اعلام رييس مركز اطلاع‌رساني، روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، كمك‌هاي معيشتي به‌ تناسب بعد افراد خانوار پرداخت‌ خواهد شد. او در خصوص اينكه آيا در سرپرستان خانوار دريافت‌كننده دومين مرحله حمايت معيشتي نسبت به مرحله قبل تغييري حاصل شده است يا خير، گفت: در اين مرحله 419 هزار و 304 خانوار ديگر كه درخواست بررسي مجدد آنها از سوي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاييد شده، حمايت معيشتي مرحله اول و دوم را همزمان امشب دريافت خواهند كرد.

تلاش براي تسريع در پيگيري پرونده‌هاي قضايي فعالان اقتصادي

اتاق بازرگاني ايران اعلام كرده فعالان اقتصادي كه با پرونده‌هاي قضايي مواجه هستند، مي‌توانند با مراجعه به اين اتاق و ارايه پرونده‌هاي‌شان، در رسيدگي و حل و فصل اين پرونده‌ها سرعت ببخشند. بر اساس نامه‌اي كه از سوي معاونت امور استان‌هاي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران به اتاق‌هاي بازرگاني سراسر كشور ارسال شده، اين اتاق اعلام آمادگي كرده كه براي سرعت بخشيدن به حل و فصل پرونده‌هاي قضايي فعالان اقتصادي به اين فرآيند ورود كرده و مشكلات مربوط را از طريق مذاكره با مراجع ذي‌ربط پيگيري كنند.

اجراي طبقه‌بندي مشاغل در همه كارگاه‌ها لازم‌الاجراست

حاتم شاكرمي، معاون وزير كار گفت: همه كارگران اعم از قرارداد موقت، دايم و فصلي بايد با طرح طبقه‌بندي مشاغل تطبيق داده شوند و مزد و مزاياي آنها در چارچوب نظام جبران خدمات طرح طبقه‌بندي مشاغل پرداخت شود. وي افزود: پيمانكاراني كه تحت هر شرايطي با شركت‌هاي پيمان‌دهنده قرارداد داشته و فعاليت مي‌كنند بايد از طرح طبقه‌بندي مشاغل كارگاه اصلي تبعيت كنند.شاكرمي تصريح كرد: هدف از نظام جبران خدمت كه يكي از موضوعات با اهميت در رابطه با مديريت منابع انساني و كارآفريني است، ارتقاي انگيزش و بهره‌وري كاركنان و حفظ و صيانت از نيروي انساني شاغل در سازمان‌هاست.

كارگران هپكو دو ماه حقوق طلب دارند

سعيد فرخي، معاون استاندار مركزي در مورد شايعه‌اي مبني بر تعطيل شدن هپكو گفت: استانداري مركزي ظرف دو، سه سال است تلاش مي‌كند كه مشكل كارخانه توليد تجهيزات سنگين هپكو حل شود و رونق توليد به اين كارخانه برگردد، بنابراين به هيچ وجه دنبال تعطيلي اين كارخانه نيست و شايعات در اين زمينه به ‌شدت تكذيب مي‌شود. معاون استاندار استان مركزي گفت: در حال حاضر با وجود تلاش براي پيگيري حقوق كارگران هپكو فقط دو ماه از حقوق كارگران معوق مانده كه امروز هم پيگير كارگران هپكو بوديم و اميدواريم مشكلات آنها حل شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون