• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4553 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ دي

نماز جمعه؛ عزادار شهادت سردار سليماني

خطباي اين هفته نماز جمعه سياسي و عبادي در اقصا نقاط كشور، در واكنش به شهادت حاج قاسم سليماني اظهارنظر كردند. آنچه در ادامه مي‌خوانيد، بخشي از سخنان خطباي نماز جمعه اين هفته كشور است.

حجت‌الاسلام سيداحمد خاتمي، تهران: گويا اسم حاج قاسم سليماني به جبهه جنگ گره خورده و بارها تا مرز شهادت پيش رفت، اما خدا خواست كه اين بزرگ زنده بماند تا در اين مقطع حساس تاريخ اسلام داعش را نابود كند ولي او به اميد شهادت زنده بود. حتي اين روزهاي‌ آخر هم مدام آرزوي شهادت داشت و به رهبري هم گفته بود دعا كنيد شهيد شوم. او ديشب به وصل خودش رسيد و به قول رهبري ارواح طيبه شهيدان روح حاج قاسم را در آغوش گرفتند. سردار سليماني مالك اشتر ولايت بود، بدون هيچ گونه ترديدي راه و كار او ادامه دارد و همرزمانش راه او را ادامه مي‌دهند و خواب راحت را از چشم ترامپ و اذنابش خواهند گرفت. ترامپ و امريكا مطمئن باشد، خون شهيد سليماني خواهد جوشيد و امريكايي‌ها بدانند فتحي نكردند بلكه گام به گام به سقوط نزديك شدند و در دنيا آرامش نخواهند داشت. الان به فضل خدا وقتش است كه منطقه از لوث وجود اين جانوران موذي پاك شود. الان وقت آن است كه مقاومت به امريكايي‌ها با عمل بگويد يانكي‌ها گورتان را گم كنيد.

حجت‌الاسلام سيداحمد علم‌الهدي، مشهد: عملياتي كه امروز انجام شد، يك عمليات حساب شده نظامي يا تسليحاتي و يك ترور و توطئه نبود، يك كودتا بود، زيرا همه ترورها و توطئه‌ها نسبت به براندازي اين سردار رشيد اسلام به وسيله اسراييل و امريكا نقش بر آب شد، بنابراين كودتا كردند. امريكايي‌ها از بيش از يك هفته قبل بخشي از فرودگاه بغداد را تصرف كردند كه در اين فرودگاه سردار شهيد حاج قاسم سليماني از هواپيماي خود پياده شد. آنها هنر نكردند كه يك بالگرد حمله كند و اين ماشين‌ها را به خاك و خون بكشد، اين كودتاست كه ارزش نظامي و حتي امنيتي و اطلاعاتي ندارد.

حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان، در پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد: امروز با اين شهادت امريكا حضور خود در منطقه را از دست داد و مي‌دانيد اگر عراق را از دست بدهد تمام منطقه را از دست مي‌دهد، رژيم صهيونيستي بايد خودش جمع كند برود، مگر عمر و مرگ يك نفر چقدر با بركت است كه مي‌تواند مساله‌هاي مهم جهان اسلام را حل كند. باور كنيد ما در آخرالزمان به سر مي‌بريم. يقينا انتقام خون سردار گرفته خواهد شد. سردار با رفتنش راه را بيشتر باز كرد؛ زيرا ديگر يك امريكايي در جهان اسلام احساس امنيت نخواهد كرد.

حجت‌الاسلام سيد عبدالجواد شمس‌الدين، انزلي: امريكايي‌ها بدانند با اين حماقت فرصتي بي‌نظير و استثنايي را براي نابودي خودشان در اختيار جمهوري اسلامي و جبهه مقاومت قرار دادند؛ از امروز تمام مراكز و منافع امريكاي جنايتكار در سراسر منطقه و دنيا به عنوان اهداف عملياتي جبهه مقاومت خصوصا جمهوري اسلامي خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسوي‌فرد ، اهواز: بنا بر فرمايش رهبري انتقام ما سخت خواهد بود، اما تعجيل نمي‌كنيم؛ بلكه طبق فرموده ايشان در آينده‌اي نه چندان دور از امريكا، اسراييل، آل‌سعود و ديگر حاميان‌شان انتقام خواهيم گرفت. همه مستكبران و در راس‌شان امريكا و بعد اسراييل و آل‌سعود و تمام حاميان‌شان بدانند، محور مقاومت كه همچون خورشيدي مي‌درخشد، تعبيرشدني نيست.

حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي آل‌هاشم، تبريز: اين شادي لحظه‌اي امريكا و صهيونيست‌ها دير نخواهد پاييد كه به عزا تبديل خواهد شد. ‌اي اسراييل بدان؛ مردم ايران اجازه نخواهند داد خون شهيد سليماني هدر رود، تا زنده‌ايم رزمنده‌ايم. عزم ما براي گرفتن انتقام است، اين جنايت بزرگ به معناي اعلام جنگ در وسعت نامحدود به مقاومت است و هيچ‌كس نمي‌تواند نتايج آن را برآورد كند.

آيت‌الله قربانعلي دري‌نجف‌آبادي، اراك: دشمنان اسلام با به شهادت رساندن سردار سليماني زمينه نابودي خود را بيش از پيش فراهم كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها