• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4553 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ دي

مقاومت و فرهنگ شهادت

حسين شيخ‌الاسلام

رويدادهاي جاري در عراق، بخشي از يك جنگ مستمر است. جنگ ميان حق و باطل، جنگ انسان و شيطان با خلقت انسان آغاز شده است. اما نبرد حق و باطل، فراز و فرودهاي زيادي دارد. يك روز همچون واقعه كربلا در ميان جبهه باطل اين تصور ايجاد مي‌شود كه موفق شده‌اند و نوه پيامبر خدا(ص) را با يارانش قتل‌عام كرده و تصور مي‌كنند كه جبهه حق را از ميان برده‌اند. غافل از اينكه اسطوره‌اي چون حضرت زينب(س) در اين ميان بر‌مي‌خيزد و از واقعه كربلا، يك پيروزي مي‌سازد و آن را به چراغي براي راه كل تاريخ تبديل مي‌كند. يكي از فرازهاي جنگ تاريخي حق و باطل، انقلاب اسلامي در ايران به رهبري حضرت امام خميني (ره) بود. انقلاب اسلامي در ايران، تمدن جديدي را در جهان امروز پايه گذاشت كه دين و سياست، دنيا و آخرت و در عالي‌ترين شكل ماده و معنا را يكپارچه مي‌كرد. مردم‌سالاري ديني كه بعد از انقلاب اسلامي در ايران بنيان‌ گذاشته شد، در مقابل ليبرال دموكراسي كه تمدن غرب درصدد غالب كردن آن بر جهان بود، ايستادگي كرد. از روز پيروزي انقلاب اسلامي ايران تا به امروز استكبار جهاني از توطئه در مقابل انقلاب لحظه‌اي بازنايستاده است. توطئه عليه انقلاب اسلامي ايران كم نبوده و به صورت مستمر تاكنون ادامه داشته، اما در برابر پيروزي‌هاي انقلاب بر استكبار هم كم نبوده است، از تسخير لانه جاسوسي گرفته تا تشكيل محور مقاومت در منطقه، همگي توفيق‌هاي بزرگي براي انقلاب اسلامي بودند.

محور مقاومت امروز، بزرگ‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي در ايران است. ايران، عراق، سوريه، لبنان و يمن، امروز يكپارچه در مقابل استكبار جهاني مقاومت مي‌كنند. نيرويي كه امروز در غرب آسيا با عنوان محور مقاومت از آن ياد مي‌شود، از هر جهت آمادگي رويارويي با توطئه‌هاي استكباري دارد، روزگاري مي‌گفتيم كه قدرت مقاومت به دليل ايمان قوي و توكل به خداست، روزگاري از آمادگي رزمندگان مقاومت براي شهادت سخن مي‌گفتيم، اما امروز در كنار حفظ روحيه شهادت‌طلبي و اتكال به خدا، مقاومت به لحاظ فناوري نظامي و امنيتي هم پيشرفت كرده است. عملياتي كه شهريور ماه سال جاري توسط انصار‌الله يمن در عربستان سعودي انجام شد، به شكلي بود كه بعد از چهار ماه امريكايي‌ها و متحدان‌شان هنوز نمي‌دانند از كجا سيلي خورده‌اند. پهپاد امريكايي كه خرداد ماه امسال در آسمان ايران سرنگون شد، متعلق به همان كشوري بود كه 30 سال پيش عامدانه هواپيماي مسافربري ايران را بر فراز خليج‌فارس، با سرنشينان غيرنظامي از همه جا بي‌خبر سرنگون كرد و به كام شهادت كشاند و هرگز حاضر به عذرخواهي نشد. حالا رييس‌جمهور همان كشور بعد از سرنگوني پهپادش از جمهوري اسلامي ايران تشكر مي‌كند كه بعد از آن خويشتنداري كرده و هواپيماي حامل نظاميان امريكايي كه در نزديكي آن پرواز مي‌كرد را سرنگون نكرد.

حاج قاسم سليماني، شاگردان بسيار خوبي تربيت كرده‌اند، رزمندگاني كه آن عمليات وسيع را در يمن سازماندهي كردند، شاگردان حاج قاسم هستند. ترديدي نيست كه شهادت حاج قاسم سليماني ضايعه‌اي بزرگ براي محور مقاومت تلقي مي‌شود، اما همان كساني كه توانستند در غزه تحت محاصره موشك‌هاي 12 متري و 14 متري شليك كنند، در يمن توانستند با نفوذ 1200 كيلومتري در خاك دشمن، به شكل نقطه‌اي برج‌هاي تقطير را هدف قرار دهند، قطعا امروز هم مي‌توانند مقاومت را پيش ببرند. مقاومت يك روح و يك حركت مردمي است كه با ترور و حذف يك فرمانده، از حركت بازنمي‌ايستد، مقاومت در هر صورت به پيشرفت خود ادامه خواهد داد. فرهنگ اسلامي به ما آموخته است كه شهادت، ظرفيت‌هاي بسيار بزرگي را ايجاد مي‌كند. آنچه تاكنون مسير را براي پيشرفت بي‌سابقه محور مقاومت هموار كرده، همين فرهنگ شهادت است. در جبهه استكبار، در مقطعي با هدف قرار دادن يك نفر يا يك گروه، تصور پيروزي پديد مي‌آيد، اما مگر يزيد با قتل‌عام امام حسين(ع) و 72 يارش پيروز شد؟ شهادت حاج قاسم سليماني، گرچه ممكن است در جبهه استكبار تصور توفيق ايجاد كند، اما در نهايت پيروزي از آن جبهه حق خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها