• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4554 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۵ دي

مراسم‌هاي مختلفي به مناسبت شهادت سپهبد سليماني در كشور برگزار شد

ايران سراسر سياه‌پوش

مراسم وداع با پيكر سردار شهيد سليماني و شهداي حمله تروريستي اخير امريكا روز گذشته با حضور خيل عظيم جمعيت مردم عراق از كاظمين آغاز شد. با اين وجود اما مردم ايران نيز بيكار ننشستند و در غم از دست دادن سپهبد قاسم سليماني به عزاداري و برگزاري مراسم مختلف پرداختند. از مسوولان بلندپايه كشور گرفته تا هنرمندان، دانشجويان و مردم عادي با برگزاري مراسم، شهادت حاج قاسم سليماني را به سوگ نشستند.

فضاي مجازي نيز با گذشت يك روز همچنان در تصرف اين حادثه بود و صدا و سيما هم با پخش برنامه‌هاي مختلف، سعي در اداي دين به اين سردار سپاه داشت. در راستاي برگزاري مراسم‌هاي مختلف، يادبود سردار بزرگ و پرافتخار اسلام سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني بعدازظهر روز گذشته با حضور آيت‌الله جنتي و عباسعلي كدخدايي و ساير اعضا، مديران و كاركنان شوراي نگهبان در اين شورا برگزار شد. همچنين به مناسب شهادت سردار سليماني، مراسم گراميداشتي با حضور مراجع عظام تقليد، اساتيد، فضلا، مسوولان ملي و استاني قم در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد. در اين تجمع طلاب شعارهاي مرگ برامريكا، جانم فداي رهبر، نه سازش نه تسليم، نبرد با امريكا، حاج قاسم شهادت مبارك، عزا عزا است امروز، روز عزا است امروز، رهبر انقلاب صاحب عزا است امروز را سر دادند. به مناسبت شهادت سردار سليماني و ابومهدي المهندس و همراهان آنان توسط نيروهاي امريكايي در بغداد، مردم غزه به دعوت گروه‌هاي ملي و اسلامي در نوار غزه مراسم عزاداري برگزار كردند. همچنين مراسم بزرگداشتي هم با حضور دانشجويان، اساتيد و كاركنان دانشگاه سمنان برگزار شد.

 

دانشجويان در سوگ سردار

دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران، اميركبير و صنعتي شريف هم بعد از نماز ظهر و عصر در محوطه مسجد دانشگاه‌هاي‌شان مراسم عزاداري جداگانه‌اي براي شهادت سردار قاسم سليماني برگزار كردند. آنها با محكوميت جنايت اخير امريكا در ترور سردار سليماني، شعارهايي مانند «مرگ بر امريكا» و «مرگ بر اسراييل»، «نه سازش، نه تسليم، نبرد با امريكا»، «انتقامي سخت در راه است»، «شعار ما يك كلام، انتقام انتقام»، «يك برجام نياز است برنامه جامع انتقام ملي»، «قبله باقي است اگر قبله‌نما را كشتند»، «راهت ادامه دارد»، «مقاومت ادامه دارد»، «آماده جهنم باشيد»، «امريكا، اسراييل نابودي‌تان نزديك است»، «تا انتقام نگيريم آرام نمي‌شينيم» و «الله‌اكبر» سر دادند. در ادامه واكنش دانشجويان به اين حادثه، هزاران نفر از دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف ظهر روز گذشته در دانشگاه تهران جمع شدند تا آمادگي خود را براي گرفتن انتقام سخت از امريكا به حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده كل قوا اعلام كنند. دانشجويان با در دست داشتن پلاكاردها و تصاويري از سپهبد سليماني بر ادامه راه اين شهيد تاكيد كرده و با سر دادن شعارهاي «مرگ بر امريكا» و «مرگ بر اسراييل» انزجار خود را از سياست‌هاي خصمانه و اقدامات جنايتكارانه دشمنان انقلاب و اسلام نشان دادند.

سردار علي فدوي، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اجتماع پرشور دانشجويان كه با هدف اعلام آمادگي براي گرفتن انتقام سخت از امريكا در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب در پي شهادت سردار قاسم سليماني گفت: «ان‌شاءالله به محض اينكه دستور برسد و زماني كه خداوند مقرر كرده باشد، سپاه با قدرت تمام مي‌تواند وعده رهبر انقلاب را محقق كند.» پس از سخنان سردار فدوي، دانشجويان در قالب دسته‌هاي عزاداري از دانشگاه تهران به سمت ميدان فلسطين حركت كردند. دانشجويان و بسيجيان كه از روز قبل در پي ترور شهيد سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس فراخوان تجمع گسترده را در روز شنبه منتشر كرده بودند، در ميدان فلسطين گرد هم آمدند. اين دانشجويان و بسيجيان ابتدا حركت اعتراضي خود را در محكوميت عمل تروريستي نظاميان امريكايي در ترور سردار سليماني از مقابل مسجد دانشگاه تهران شروع و سپس از ساعت ۱۵ در ميدان فلسطين در يك نقطه تجمع كردند. در اين مراسم كه مردم عادي هم به دعوت هيات‌هاي مذهبي و مداحان اهل‌بيت(ع) در آن حضور داشتند، بارها پرچم امريكا و اسراييل به آتش كشيده شد و مردم شعار مي‌دادند نه سازش، نه تسليم، نبرد با امريكا. همچنين گفته مي‌شود در اين مراسم شعارها و سخنراني‌هايي عليه دولت و به‌خصوص برجام و مذاكره با امريكا هم داده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون