• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4557 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

خبر

تماس تلفني مكرون با روحاني

حسن روحاني در تماس تلفني «امانوئل مكرون» رييس‌جمهور فرانسه با وي، با بيان اينكه امروز ملت ايران به خاطر جنايت امريكا در غمي بزرگ قرار دارد، گفت: «امريكايي‌ها با ترور سپهبد سليماني يك اشتباه راهبردي بزرگ مرتكب شدند.» رييس‌جمهور اظهار اميدواري كرد تا همه كشورهايي كه خواهان صلح و امنيت پايدار در جهان هستند در برابر اين جنايت و اقدام تروريستي مواضع قاطعي اتخاذ كنند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، روحاني با بيان اينكه اهداف امريكا از اين اقدام تروريستي بي‌ترديد محقق نشده و نتيجه‌اي معكوس براي آنها خواهد داشت، افزود: «بعد از اين جنايت شاهد اتحاد و همبستگي ملت ايران بيش از هر زمان ديگر بوديم و همچنين ملت ايران و عراق بيش از پيش به هم نزديك شده‌اند.» روحاني گفت: «اين اقدام امريكا نقض حاكميت عراق، اهانت به دولت و ملت اين كشور و جنايتي بزرگ و نابخشودني عليه ملت ايران بوده است.»

روحاني با اشاره به مطالبه مردم ايران براي پاسخ به امريكا، خاطرنشان كرد: «مسووليت عواقب اين ترور و پيامدهاي آن بر عهده دولت امريكا است. امريكايي‌ها بايد بدانند كه امروز امنيت و منافع آنها در سرتاسر منطقه با شرايط خطرناكي مواجه است و نمي‌توانند از عواقب اين جنايت بزرگ مصون بمانند.» روحاني گفت: «جمهوري اسلامي ايران هرگز به دنبال جنگ و ناامني در منطقه نيست، اما نسبت به دفاع از حقوق و حاكميت خود ترديد نمي‌كند.» روحاني با تاكيد بر مقاومت ملت ايران در 20 ماه گذشته گفت: «در اين مدت ايران به تعهدات خود پاي بند بوده و آنچه در 5 گام اخير برداشته شده در چارچوب برجام بوده است؛ اين در حالي است كه طرف مقابل به تعهداتش عمل نكرده و اين باعث عدم توازن در برجام شده است. هر زماني كه طرف‌هاي مقابل به تعهدات خود عمل كنند، گام‌هاي برداشته شده از سوي ايران قابل بازگشت خواهد بود.»

مكرون نيز گفت: همه ما از حوادث اخير متاسف و بسيار نگران صلح و ثبات در منطقه هستيم. او ادامه داد: فرانسه به تلاش‌هاي خود براي حفظ برجام ادامه خواهد داد.

نماينده اصلاح‌طلب ايرانشهر

به خاك سپرده شد

پيكر محمدنعيم اميني‌فرد به خاك سپرده شد. پيكر محمدنعيم اميني‌فرد، نماينده مردم ايرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشا و عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با حضور جمعي از اعضاي كميسيون بهداشت مجلس، نمايندگان ادوار و فرمانداران سراسر استان، استاندار سيستان و بلوچستان، مولوي عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان، مسوولان و قشرهاي مختلف شيعه و سني تشييع و در زادگاهش روستاي دامن به خاك سپرده شد. به گزارش «فارس»؛ نماينده مردم ايرانشهر و عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي ۱۵ دي‌ماه حين انجام ماموريت در جاده زاهدان-ايرانشهر بر اثر سانحه تصادفي ‌دارفاني را وداع گفت.

در مكالمه تلفني وزير كشور با همتاي ترك‌ خود:

در مكان و زمان مناسب انتقام درخوري مي‌گيريم

سليمان سويلو، وزير كشور تركيه در تماس با همتاي ايراني خود ضمن تسليت جان باختن سپهبد سليماني به ملت و دولت ايران، بر ادامه مبارزه با تروريسم در منطقه تاكيد كرد. به گزارش «فارس»؛ عبدالرضا رحماني‌فضلي ظهر روز سه‌شنبه در گفت‌وگوي تلفني با سليمان سويلو وزير كشور تركيه ضمن قدرداني از همدردي و حمايت دولت و ملت تركيه با دولت و ملت ايران گفت: «شهيد قاسم سليماني، فرمانده مقابله و مبارزه با تروريسم بود و خدماتي كه ايشان به مردم منطقه در مبارزه با تروريسم كرد؛ مورد تصديق دولت‌ها و مردم منطقه است.» او اظهار كرد: «امريكا با اين اقدام نشان داد كه بزرگ‌ترين حامي تروريسم و حتي رهبر تروريسم منطقه است.»وزير كشور با تاكيد بر اينكه ملت ايران و مردم مسلمان منطقه يكپارچه ترور شهيد سليماني را محكوم كردند و تقاضاي انتقام و برخورد با مسببان آن را دارند، افزود: «تمام مردم ايران در چند روز گذشته اين مطالبه و درخواست را از دولت و حكومت خود داشتند و اين حق قانوني و طبيعي مردم و دولت ايران است كه در مكان و زمان مناسب انتقام درخور با اين حادثه را بگيرد.»رحماني‌فضلي همچنين اشاره كرد: «امريكا سال‌هاست كه در منطقه ما مداخله كرده و در حوزه‌هاي مختلف ورود مي‌كند كه اين امر نه مورد قبول مردم منطقه و نه منطبق با قوانين بين‌المللي است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون