• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4557 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي

وزير خارجه درباره عدم صدور رواديد براي او به منظور سفر به امريكا:

دنيا در نيويورك خلاصه نمي‌شود، شما از تهران هم مي‌توانيد با مردم امريكا صحبت كنيد

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران ديروز سه‌شنبه در حاشيه مجمع گفت‌وگوي تهران در جمع خبرنگاران درباره عدم صدور رواديد براي وي به منظور سفر به نيويورك گفت: مايك پمپئو، وزير خارجه امريكا به دبيركل سازمان ملل اعلام كرده كه براي وزير خارجه ايران ويزا صادر نخواهيم كرد و دبيركل اعلام كرده كه حق ايران است كه در اين نشست شركت كند.

به گزارش فارس، وي گفت: تمايل زيادي براي سفر به نيويورك در اين شرايط نداشتم، اما اجلاس ويژه شوراي امنيت سازمان ملل فرصتي بود كه جنايات امريكا را مطرح كنيم. اما دولتي كه به تروريسم اقتصادي و جنايات جنگي مبادرت مي‌كند، برايش مهم نيست كه مفاد موافقتنامه مقرر با سازمان را نقض كند. سوالي كه بايد از دولت ياغي بپرسند اين است كه از چه چيزي مي‌ترسد؟ آيا حضور وزير خارجه كشوري كه عضو و موسس سازمان ملل بوده، براي حمايت از منشور ملل متحد آنچنان خطر بزرگي براي امريكاست كه نتواند ويزا صادر كند.وزير خارجه بيان كرد: اين نشانگر ورشكستي امريكا و رژيم ترامپ است و اين ورشكستگي به خاطر مشاوره‌هاي غلط‌شان است و پمپئو به عنوان يك دلقك ويدئويي را گذاشت و خيال كرد مردم ايران و عراق آن افراد مزدوري هستند كه به آنها توصيه مي‌كنند و مشاوره مي‌دهند، فهميد چقدر توصيه آنها غلط بوده و دامي كه خودش براي رييس‌جمهور كشورش درست كرده و آن را به اين دام كشانده، فقط براي بغض شخصي است و آن دام خطرناكي بوده كه پايان حضور امريكا در غرب آسيا را رقم خواهد زد.

وزير خارجه در پاسخ به اين سوال كه آيا نشست شوراي امنيت كه قرار بود در آن شركت كند، درباره ترور سردار سليماني بوده است؟ تصريح كرد: نشست شوراي امنيت درباره ترور سردار سليماني نيست. اين نشست از مدت‌ها قبل به پيشنهاد معاون نخست‌وزير و وزير خارجه ويتنام كه در ژانويه رياست دوره‌اي شوراي امنيت را دارند و امسال كه هفتادوپنجمين سال تصويب منشور سازمان ملل است در نامه‌اي به بنده خواسته بودند از سوي ايران براي بررسي روش‌هاي تقويت منشور ملل متحد و چندجانبه‌گرايي حضور پيدا كنم.

وي افزود: توافق براي حضور بنده در اين نشست از مدت‌ها قبل بوده، اما امريكايي‌ها سعي دارند اين تصور را ايجاد كنند كه اين نشست بعد از ترور شهيد سليماني درخواست شده و آنها فرصت صدور ويزا ندارند. اما چندين هفته قبل درخواست ويزا رفته است و حتما فرصت كافي داشتند. آنچه وزير خارجه امريكا مثل هميشه به دروغ بيان كرده است كه فرصت نداشتيم به خاطر وحشت‌شان از اين است كه كسي بيايد و در سازمان ملل واقعيات را براي مردم امريكا بگويد. البته آنها اشتباه مي‌كنند كه فكر مي‌كنند دنيا در نيويورك خلاصه مي‌شود، شما از تهران هم مي‌توانيد با مردم امريكا صحبت كنيد و خواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون