• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4559 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۱ دي

خبر كوتاه

تجارت خارجي نقشه راه مشخصي ندارد

محمدرضا مودودي سرپرست سابق سازمان توسعه تجارت گفت: معلوم نيست كه هدف‌گذاري دو برابر شدن صادرات به كشورهاي همسايه با افزايش صادرات روي كدام محصولات قرار است محقق شود؛ در حالي كه اساسا يك چارچوب و نقشه راه مشخص براي تجارت خارجي كشور طراحي نكرده‌ايم. مودودي افزود: صادرات پياز، سيب‌زميني، رب و ... را آزاد مي‌كنيم با بحران تامين نياز داخلي مواجه مي‌شويم در حالي كه اگر درآمد ارزي براي ما مهم است و قصد توسعه صادرات را داريم بايد بر روي صادرات چنين محصولاتي متمركز شويم و ممنوعيت و محدوديت ايجاد نكنيم.

پشت‌پرده فروش كارت هوشمند سوخت

طي روزهاي گذشته شايعاتي در خصوص پخش و فروش كارت سوخت و سهميه مازاد خودرو‌هاي عمومي به گوش مي‌رسد. مدير برنامه‌ريزي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در اين خصوص توضيحاتي را ارايه داد. شهرام رضايي گفت: كارت هوشمند سوخت غيرقابل واگذاري است. اين كارت مانند كارت بانكي بايد تنها توسط مالك آن استفاده شود و اگر كارت به شخص ديگري سپرده شود غيرقانوني است.او ادامه داد: سهميه ذخيره شده در كارت‌هاي هوشمند سوخت خودروهاي شخصي و عمومي، بعد از اصلاح نرخ قيمت حامل‌هاي انرژي، فقط به شخص مالك خودرو اختصاص پيدا كرده است. رضايي در اين خصوص افزود: هرچند ممكن است واگذاري كارت سوخت به اشخاص نزديك و وابستگان مالك خودرو مشكلي ايجاد نكند اما فروش سهميه در جايگاه‌ها به مالكان خودرو‌هاي ديگر عملا مصداق فروش يارانه‌ دولتي بوده و خلاف قانون است.

تازه‌ترين تكنيك برخي پزشكان براي فرار مالياتي

ايرنا گزارش داد: فقط حدود ۴۰ درصد پزشكان، اقدام به نصب كارتخوان كرده و حدود ۶۰ درصد هنوز در مقابل آن مقاومت مي‌كنند. علاوه بر آمار پايين مشاركت پزشكان در نصب كارتخوان، مشكل اينجاست كه افرادي كه اقدام به نصب كارتخوان كرده‌اند با توسل به شيوه‌هاي مختلف سعي در دور زدن قانون و فرار از پرداخت ماليات هستند. برخي پزشكان براي فرار مالياتي، علاوه بر كارتخواني كه به سازمان امور مالياتي معرفي كرده‌اند، كارتخوان‌هاي افراد ديگر را نيز در مطب خود قرار مي‌دهند كه اين كارتخوان‌ها به حساب ثبت شده آنها در سامانه مالياتي كشور تعلق ندارد. اين دسته از پزشكان متخلف، كارتخوان‌هاي متعلق به ساير مشاغل مانند دستفروش، «ميوه‌فروش»، «مغازه‌دار» و... را در مطب خود قرار داده و از بيماران مي‌خواهند كه براي پرداخت حق ويزيت، از اين كارتخوان‌ها استفاده كنند؛ بدين‌ترتيب در زمان كشيدن كارت بانكي توسط بيماران، اين پول به حساب شخص ديگر يا آن حساب بانكي پزشك كه سازمان امور مالياتي به آن دسترسي ندارد واريز مي‌شود. اين كارتخوان‌ها را مي‌توان با ماهانه ۱۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان اجاره كرد.

رشد ۷ درصدي تعداد پايانه‌هاي فروش

بر اساس آمار بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران تعداد پايانه‌هاي فروش داراي تراكنش از ابتداي سال جاري تا پايان آذرماه رشد هفت درصدي داشته است.پايانه‌هاي فروشگاهي از حيث محاسبه درآمد و ماليات اقشار مختلف جامعه از جمله كاسبان، اهميت بسياري دارد و در همين راستا بر استفاده تمامي اقشار از اين پايانه‌ها تاكيد مي‌شود. آمار بانك مركزي حاكي از آن است كه تعداد پايانه‌هاي فروش داراي تراكنش از ابتداي سال جاري تا پايان آذرماه، از شش ميليون و ۶۵ هزار پايانه به شش ميليون و ۵۴۶ هزار پايانه رسيده است. بر اين اساس استان تهران با يك ميليون و ۲۷۴ هزار پايانه فروش بيشترين سهم را در ميان استان‌هاي كشور به خود اختصاص داده است. پس از استان تهران، استان‌هاي خراسان رضوي با ۵۰۰ هزار پايانه و اصفهان با ۴۶۵ هزار پايانه بيشترين تعداد پايانه‌هاي فروش را در اختيار دارند. كمترين تعداد اين پايانه‌ها نيز مربوط به استان‌هاي ايلام با ۴۸ هزار پايانه و كهگيلويه و بويراحمد با ۵۲ هزار پايانه است.

تعليق پروازهاي لوفت‌هانزا به تهران در راستاي جنگ تبليغاتي امريكا

تسنيم نوشت: شركت هواپيمايي لوفت هانزاي آلمان در راستاي جنگ تبليغاتي امريكا عليه ايران اعلام كرد پروازهاي خود به تهران يا از تهران را حداقل تا ۲۰ ژانويه به حالت تعليق درآورده است. در پي جوسازي رسانه‌هاي غربي در مورد احتمال سقوط هواپيماي اوكرايني توسط موشك، شركت هواپيمايي لوفت هانزاي آلمان اعلام كرد در اقدامي احتياطي، پروازهاي خود به تهران يا از تهران را حداقل تا ۲۰ ژانويه به حالت تعليق درآورده است. اين شركت اعلام كرد بعد از كسب اطلاعات بيشتر تصميم مي‌گيرد كه آيا پروازهاي خود را به ايران از سر بگيرد يا نه و در چه زماني.

منتظر كاهش قيمت خودرو  در بازار باشيد

رضا رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت درباره پرداخت تسهيلات به خودروسازان، گفت: هفته گذشته شوراي پول و اعتبار پرداخت۵۰۰۰ ميليارد تومان به خودروسازان را تصويب كرد تا شركت‌هاي خودروساز از اين اعتبار براي پرداخت بدهي خود به قطعه‌سازان استفاده كنند. اگرچه ۵۰۰۰ ميليارد تومان مبلغ زيادي نيست اما مي‌تواند مشكل خودروسازان را تا حدودي رفع كند. رحماني پرداخت ۵۰۰۰ ميليارد تومان به خودروسازان براي تسويه بخشي از بدهي آنها به قطعه‌سازان را عاملي براي تحرك در صنعت خودروسازي دانست و ادامه داد: از آنجايي كه توليد خودروسازان افزايش يافته و عرضه به بازار بيشتر مي‌شود، قيمت خودرو كاهش مي‌يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون