• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4561 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ دي

رهبر انقلاب در ديدار امير قطر :

علت وضع نامناسب منطقه فسادانگيزي امريكا و رفقاست

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امشب (يكشنبه) در ديدار شيخ تميم بن حمد آل‌ثاني، امير قطر و هيات همراه تاكيد كردند: شرايط كنوني منطقه بيش از پيش نيازمند تقويت ارتباطات كشورهاي منطقه و تاثير نپذيرفتن از القائات بيگانگان است. رهبر انقلاب اسلامي گفتند: جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده و آقاي رييس‌جمهور هم صراحتا گفته است، ايران آماده همكاري‌هاي نزديك‌تر با كشورهاي منطقه است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شرايط كنوني منطقه را نامناسب دانستند و افزودند: علت اين وضعيت فسادانگيزي امريكا و رفقاي او است و تنها راه مقابله با آن هم تكيه بر همكاري‌هاي درون منطقه‌اي است. ايشان با اشاره به روابط سياسي خوب ايران و قطر خاطرنشان كردند: روابط اقتصادي دو كشور در سطح روابط سياسي نيست و بايد همكاري‌هاي ايران و قطر در زمينه‌هاي مشترك بيش از پيش گسترش يابد.

رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: البته برخي‌ها به خصوص آنهايي كه از آن سر دنيا به اين منطقه آمده‌اند، تمايل به گسترش همكاري‌هاي كشورهاي منطقه ندارند ولي اين موضوع ربطي به آنها ندارد و كشورها و ملت‌هاي منطقه ديگر چنين تحكم‌ها و دخالت‌هايي را قبول نمي‌كنند.

در اين ديدار كه آقاي روحاني رييس‌جمهور نيز حضور داشت شيخ تميم بن حمد آل‌ثاني، امير قطر در سخناني با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي شرايط منطقه را دشوار خواند و گفت: ما با صحبت‌هاي جنابعالي درخصوص لزوم افزايش همكاري‌هاي منطقه‌اي كاملا موافقيم و معتقديم بايد گفت‌وگوهاي جامع ميان كشورهاي منطقه برگزار شود.

امير قطر همچنين با اشاره به مذاكرات خود در تهران افزود: قرار بر اين شد كه كميسيون مشترك دو كشور، حدود سه ماه ديگر در ايران برگزار شود و اميدواريم روابط اقتصادي ايران و قطر به سطح روابط سياسي برسد.وي همچنين از كمك‌ها و حمايت‌ها و مواضع جمهوري اسلامي ايران در شرايط تحريم قطر، تشكر و قدرداني كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون