• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4562 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

چگونگي ادامه اكران فيلم‌ها در گفت‌وگو با سخنگوي شوراي صنفي نمايش

سينما در روزهاي آينده

تينا جلالي

 

 

طبق آخرين مصوبات شوراي صنفي نمايش از چهارشنبه اين هفته دو فيلم جديد «اولين امضا براي رعنا» به كارگرداني علي ژكان و «امير» اولين ساخته نيما اقليما به چرخه اكران اضافه مي‌شوند.

همچنين بنا بر تصميم شوراي صنفي نمايش كف فروش فيلم‌هاي در حال اكران در جلسه آينده مورد بررسي قرار مي‌گيرد و تا هفته آينده نمايش تمام فيلم‌ها در سينماهاي سراسر كشور ادامه پيدا مي‌كند.

اما با توجه به شرايطي كه اين روزها در جامعه حاكم است، اين پرسش به وجود مي‌آيد كه چگونگي ادامه اكران فيلم‌ها در سينماها با چه وضعيتي همراه است؟ آيا مسوولان سينما براي نجات گيشه بعضي فيلم‌ها در راستاي كمك به بازگشت سرمايه تدبيري خواهند انديشيد؟ با غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش تماس گرفتيم كه او به «اعتماد» گفت: «معمولا شوراي صنفي اكران در تمام جلسات خود ابعاد و وضعيت اكران را از جهات مختلف مورد بررسي قرار مي‌دهد و هر هفته درباره اينكه اكران چه فيلم‌هايي در سينماها ادامه پيدا كند، تصميم‌گيري مي‌كند.»

او با بيان اينكه معمولا از ماه آذر به بعد تراكم اكران فيلم‌ها در سينماها بيشتر و چرخه نمايش در جذب مخاطب پتانسيل كمتري دارد، بيان كرد: خودتان در نظر بگيريد كه همين پيچيدگي خودش، شرايط ويژه را براي اكران تحميل مي‌كند.

او در پاسخ به ادامه وضعيت اكران فيلم‌ها در شرايط به وجود آمده توضيح داد: « نمي‌توانم بگويم كه اتفاقات اخير در جذب مخاطب به سينماها بي‌تاثير بوده براي اينكه بخشي از موقعيت عمومي جامعه دچار بحران شده اما به هر جهت سينما روند خود را ادامه مي‌دهد. در سال‌هاي مختلف تجربه ثابت كرده فيلم‌هاي خوب در شرايط خاص مخاطب خود را داشته‌اند، كما اينكه در شرايط فعلي هم فيلم‌هاي «بيست و سه نفر» و «مطرب» و «جهان با من برقص» در جذب گيشه موفق بوده‌اند. »

به اعتقاد سخنگوي شوراي صنفي نمايش فيلم خودش بايد ظرفيت و پتانسيل جذب مخاطب را داشته باشد. به گفته فرجي در همين شرايط سخت اكران دو فيلم كودك «بنيامين» و «منطقه پرواز ممنوع» با سانس‌هاي كم به فروش‌هاي بالاي سه ميليارد تومان دست پيدا كردند: « درست است كه فروش فيلم‌ها به ‌شدت و حدت 6 ماه ابتدايي سال نيست، اما سينما مخاطبان خود را دارد و بعد از عبور از بحران تماشاگران دوباره به تماشاي فيلم‌هاي روي پرده خواهند نشست.»

در ادامه صحبت‌هاي فرجي به اين نكته اشاره كنيم كه فيلم‌هاي «سونامي» اولين ساخته ميلاد صدرعاملي و با موضوع ورزش، واپسين ساخته فريدون جيراني با نام «آشفتگي»، فيلم «مشت آخر» به كارگرداني مهدي فخيم‌زاده، فيلم «خداحافظ دختر شيرازي» به كارگرداني افشين هاشمي ديگر فيلم‌هايي هستند كه اين روزها بر پرده سينماها نمايش داده مي‌شوند و مجموع فروش اين فيلم‌ها بعد از چند هفته هنوز به پانصد ميليون تومان نرسيده است. در چنين شرايطي دو فيلم اجتماعي ديگر هم قرار است از چهارشنبه اين هفته به چرخه اكران بپيوندند كه آن هم معلوم نيست با حال و فضايي كه اين دو فيلم دارند، بتوانند در جذب مخاطب موفق باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون