• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4562 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي

خبرخوان

پشت‌پرده غيب‌شدن سهميه‌ها از كارت سوخت

شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در پي انتشار برخي شايعات در فضاي مجازي مبني بر كاهش سهميه سوخت هنگام سوختگيري اعلام كرده كه طراحي سامانه هوشمند سوخت جهت جلوگيري از تخلف حاصل از بيرون كشيدن كارت حين سوخت‌گيري، بدين ‌صورت است كه با وارد كردن كارت در كارت‌خوان و مشخص شدن مقدار سهميه، با شروع سوخت‌گيري، ابتدا ۳,۹۹ ليتر از سهميه كسر مي‌شود و شروع به سوخت‌گيري مي‌كند. پس از اتمام پيمانه اول ۳,۹۹ ليتر ديگر از سهميه كم مي‌شود و مجددا سوخت‌گيري ادامه پيدا مي‌كند و اين فرآيند به ‌صورت پيمانه پيمانه تا انتهاي سوخت‌گيري ادامه مي‌يابد. اگر حين سوخت‌گيري كارت از كارت‌خوان بيرون كشيده شود مقداري كه باقي‌مانده ۳,۹۹ ليتر است از سهميه آن كارت كسر مي‌شود (براي مثال اگر دو ليتر سوخت‌گيري كرده است و كارت را بيرون بكشد ۱.۹۹ ليتر بيشتر از سهميه آن كارت كم مي‌شود) و اگر همان كارت، دوباره وارد همان كارت‌خوان شود، سهميه‌اي كه بيشتر از ليتراژ برداشت‌ شده از نازل كم شده است، به كارت برگردانده مي‌شود. در اين اطلاعيه تاكيد شده كه در صورت خارج كردن زودهنگام كارت سوخت از كارت‌خوان جايگاه، سوختگيري قطع مي‌شود و ليتراژ مذكور از سهميه كسر مي‌شود، ليكن صرفا به اندازه ليتراژ سوختگيري شده، هزينه محاسبه خواهد شد. اين اطلاعيه نشان مي‌دهد كه غيب شدن سهميه‌ها در واقع عدم اطلاع مردم از پيمانه‌هايي بوده كه شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي براي سوخت‌گيري درنظر گرفته اما كسي را از آن مطلع نكرده است. براي جلوگيري از كم شدن سهميه‌ها افراد بايد هنگام سوختگيري مضربي از عدد ۳.۹۹ را انتخاب كنند تا ميزان بنزين دريافتي با عدد كسر شده از كارت سوخت برابر باشد. به اين معنا كه به جاي دريافت
۴ ليتر بنزين، ‌همان عدد ۳.۹۹ را رعايت كنند. يا به جاي آنكه ۸ ليتر بنزين راهي باك خودروي خود كنند، ‌عدد ۷.۹۸ ليتر را درنظر بگيرند، زيرا اگر اين عدد به ۷.۹۹ ليتر برسد، عملا ۳.۹۸ ليتر بنزين از سهميه آنها كسر خواهد شد. در موارد ديگر نيز به همين صورت است. به‌طور مثال، به جاي دريافت
۱۲ ليتر بنزين، با مشاهده عدد ۱۱.۹۷ ليتر، سوختگيري را متوقف كنند.

هشدار امريكا به چين درخصوص خريد نفت از ايران

استيون منوچين، وزير خزانه‌داري امريكا با بيان اينكه كشورش در حال رايزني با چين درخصوص مساله نفت ايران است، افزود: ما اكنون درآمدهاي (صادرات) نفت ايران را ۹۵درصد كاهش داده‌ايم و اكنون آنها تنها به مقدار كمي درآمد نفتي دسترسي دارند. او افزود: بخش بزرگي از اين درآمد باقي مانده مربوط به چين است. من با مقامات چيني به گفت‌وگو نشسته‌ام و آنها هياتي را براي ديدار با ما و صحبت در اين خصوص فرستاده‌اند. منوچين در ادامه سخنانش مدعي شد كه همه شركت‌هاي دولتي چين خريد نفت از ايران را متوقف كرده‌اند و خزانه‌داري امريكا از نزديك با طرف چيني براي توقف كامل فعاليت‌هاي اضافه در حوزه نفتي همكاري دارد.

ايران اير: پروازها به مقاصد اروپايي لغو نشده است

هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در واكنش به برخي شايعات اعلام كرد: «در پي شايعات انتشار يافته در شبكه‌هاي اجتماعي درخصوص لغو پروازهاي اروپايي هما به اطلاع مي‌رساند تمامي پروازهاي اروپايي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به مقاصد فرانكفورت، هامبورگ، لندن، آمستردام، پاريس، ميلان، وين و كلن براساس برنامه پروازي انجام مي‌شود و هيچ كدام از پروازهاي مقاصد ذكر شده كنسل نشده است. پروازها به دو مقصد استكهلم و گوتنبرگ به محض دريافت مجوز، مجددا انجام خواهند شد.»

خسارت بيمه‌اي اعتراضات آبان اعلام شد

برآوردهاي بيمه مركزي نشان مي‌دهد كه در جريان اعتراضات ناشي از اصلاح قيمت بنزين در آبان ماه سال جاري، واحدهاي تحت پوشش بيمه حدود ۴۰ ميليارد تومان خسارت خورده‌اند. اين در حالي‌ست كه با توجه به حجم خسارت‌هاي وارده رقم برآورد شده بسيار كم به نظر مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون