• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4563 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ دي

خبر

جهانگيري در بازديد از خانواده يك جان‌باخته سقوط هواپيما:

تمام ابعاد حادثه تلخ سقوط هواپيما بايد روشن شود

معاون اول رييس‌جمهوري با حضور در منزل يكي از جان‌باختگان سانحه هواپيماي اوكرايني گفت: «بايد ابعاد مختلف اين اتفاق مشخص و جزييات آن به مردم اطلاع‌رساني شود.» به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني معاون اول رييس‌جمهوري، اسحاق جهانگيري عصر سه‌شنبه در ديدار با خانواده «سعيد كدخدازاده» دانشجوي دكتري شيمي آلي كه در حادثه هواپيماي اوكرايني جان خود را از دست داد، با تسليت و ابراز همدردي با اين خانواده داغدار، گفت: «در اين حادثه بسيار تلخ و دردناك، تعداد زيادي از نخبگان و سرمايه‌هاي بزرگ كشور از دست رفتند.» او با بيان اينكه سوال‌هاي متعددي درباره اين حادثه تاسف‌بار وجود دارد، ادامه داد: « بايد ابعاد مختلف اين اتفاق مشخص و جزييات آن به مردم اطلاع‌رساني شود.» به گفته معاون اول رييس‌جمهور، دولت از عمق وجود از اين اتفاق تلخ و دردناك متاثر است و هياتي را با مسووليت وزير راه و شهرسازي مامور كرده است تا هماهنگي‌هاي لازم براي شناسايي و تحويل پيكرهاي جانباختگان اين حادثه به خانواده‌هاي‌شان انجام شود.

دفتر سياسي حزب اتحاد ملت مطرح كرد

مشاركت بالا بهترين راه مقابله با هجمه‌ها

جلسه هفتگي دفتر سياسي حزب اتحاد ملت دوشنبه شب به رياست علي شكوري‌راد، دبيركل اين حزب برگزار شد. در اين جلسه اعضا به تبادل آخرين اخبار در مورد وضعيت ردصلاحيت‌ نامزدهاي نمايندگي يازدهمين دوره انتخابات مجلس پرداختند. به گزارش ايرنا، براساس اخبار رسيده و گزارش‌هاي اخذ شده از سراسر كشور، تقريبا تمام نامزدهاي حزب، تعداد زيادي از نامزدهاي شاخص جريان اصلاحات و بيش از نصف نمايندگان عضو فراكسيون اميد در مجلس ردصلاحيت شده‌اند. اعضاي دفتر سياسي حزب اتحاد ملت با انتقاد شديد از ردصلاحيت گسترده نامزدهاي نمايندگي مجلس در هيات‌هاي نظارت تصريح كردند كه با توجه به شرايط روز كشور و فشارهاي ظالمانه خارجي، بهترين راه در راستاي مقابله با اين هجمه‌ها، اتحاد و انسجام داخلي و مشاركت بالاي مردم در انتخابات است كه متاسفانه رويكرد نهادهاي نظارتي مانع و دقيقا برخلاف تحقق اين مهم است. در ادامه جلسه، اعضاي دفتر سياسي حزب اتحاد ملت همچون گذشته تأكيد كردند كه شرط لازم براي برگزاري انتخابات با حداقل مشاركت قابل قبول در كشور، شكل‌گيري مفهوم انتخابات است و مفهوم انتخابات زماني شكل مي‌گيرد كه چهره‌هاي شاخص سياسي احزاب و جناح‌ها توانسته باشند در انتخابات حاضر بوده و با يكديگر رقابت كنند.

دادستان كل‌كشور:

قوه قضاييه در رسيدگي به پرونده سقوط هواپيما كوتاه نخواهد آمد

دادستان كل كشور در حاشيه همايش سراسري مراكز داوري اتاق تعاون ايران در جمع خبرنگاران حاضر شده و در رابطه با سقوط هواپيماي مسافربري اوكرايني گفت: «در اين رابطه اظهار تأسف شديد داريم و همه ما در اين باره سوگوار و ناراحت هستيم.» به گفته حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري، در خصوص اين حادثه قوه قضاييه بلافاصله ورود كرده اما به لحاظ پيچيدگي پرونده و ابعاد آن رسيدگي زمانبر خواهد بود. چون بايد تمام ابعاد اين قضيه به لحاظ حقوقي و فني رسيدگي شود. به گزارش خبرگزاري ميزان، او ادامه داد: «مردم عزيز مطمئن باشند كه قوه قضاييه به هيچ‌وجه از رسيدگي به اين موضوع كوتاه نخواهد آمد و خانواده‌هاي محترم عزادار هم مطمئن باشند كه دستگاه قضايي در اين خصوص به وظيفه و تكليف خود عمل خواهد كرد. مردم هم بدانند كه هم به لحاظ فني و حقوقي ابعاد اين حادثه ناگوار رسيدگي خواهد شد و اطلاع‌رساني هم صورت خواهد گرفت.»

گفتمان و تشكيلات مهمانان اخير شبكه افق مشخص شود

معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهوري بر مشخص شدن گفتمان و تشكيلات مهمانان اخير شبكه افق كه براي شهروندان خط و نشان كشيدند، تاكيد كرد. علي‌رضا معزي در همين زمينه در حساب توييتري‌اش نوشت: « قبل از هر نقد و نظري در مورد اظهارات آقايان نادر طالب‌زاده و كوشكي و خانم ابوطالبي بايد مشخص شود آنها به نمايندگي از كدام تفكر، در شبكه افق، آنتن مي‌گيرند و آزادانه از رسانه ملي براي شهروندان خط و نشان مي‌كشند؟»

بيانيه وكلاي دادگستري در واكنش به حادثه سقوط هواپيما

بيش از يكصد نفر از وكلاي دادگستري كشور بيانيه‌اي درباره حادثه سقوط هواپيماي ايران-اوكراين بر اثر اصابت موشك صادر كرده و با ابراز همدردي و تسليت، آمادگي‌شان براي پيگيري و ارايه خدمات رايگان حقوقي براي بازماندگان اين حادثه را اعلام كردند. در متن اين بيانيه آمده است: « ما وكلاي كانون‌هاي وكلاي دادگستري ايران ضمن ابراز همدردي عميق و تسليت مجدد به خانواده جانباختگان در حادثه هوايي بويينگ ۷۳۷ و اذعان به اينكه هيچ مصلحتي بالاتر از صداقت و شفافيت و احترام به آگاهي جمعي ملت ايران و حق آگاهي عمومي در همه زمينه‌ها نيست؛ ضمن تقاضاي عذرخواهي از ملت ايران از سوي مسببين حادثه كه در اين شرايط حساس علاوه بر خسارت جاني و مادي و معنوي موجب تزلزل جايگاه كشور در روابط بين‌الملل گرديده و آبرو و اعتبار و حيثيت كشور ايران را خدشه‌دار ساخته‌اند، به اطلاع ايشان مي‌رساند، اينجانبان امضا‌كنندگان اين بيانيه به منظور حفظ و صيانت از حقوق بازماندگان عزيزاني كه در اين حادثه جان باختند و نيازمند دفاع و احقاق حقوق عمومي و حقوق بشر و حقوق شهروندي خود هستند آمادگي خود را جهت پيگيري و ارايه خدمات رايگان حقوقي اعلام مي‌داريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون