• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4565 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ دي

ادامه از صفحه اول

آگاه‌سازي ملت و افشاگري در مورد دشمن

از ايام‌الله تفاسير متعددي وجود دارد؛ چه آنكه رسول خدا صلي‌الله عليه و‌آله درباره اين سخن خدا كه: «و ذكرهُم بِايمِ‌الله اِنّ في ذلِك لايت لِكلِّ صبّار‌ شكور» فرموده‌اند: «مراد از روزهاي خداوند، نعمت‌ها، بلاها و عذاب‌هاي خداوند‌ است.» در واقع بيان رهبري نيز به همين مساله اشاره دارد كه روزهاي شيرين و سخت را از سر گذرانده‌ايم. اين ايام مهم، روزهاي بسيار حساسي است. از همين روي بايد هوشياري و آگاهي و بيداري ما بيش از گذشته باشد.

در سخنراني حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نيز به همين بصيرت و آگاهي‌ها اشاره شد. مباحث سنگين و مهمي در خطبه نماز جمعه 26 دي‌ماه مطرح شد و به نظر من پيام مهم اين سخنراني در جملات آخر آن قرار داشت. همان بخشي كه رهبري اشاره كردند بايد به قوت و قدرت برسيم تا دشمنان از ما مايوس شوند. همچنين شايان ذكر است كه ما بايد در كشور دو مساله را جدي بگيريم؛ نخست آگاه‌سازي و ديگر، افشاگري. آگاه‌سازي مردم و افشاگري در مورد نيات پليد دشمن كه وظيفه همه ما است. بنابراين رهبري نيز در خطبه نماز جمعه ديروز در راستاي آگاه‌سازي و افشاسازي از اقدام‌هاي دشمن سخن گفتند؛ اينكه دشمن به چه مي‌انديشد، چه برنامه‌هايي تدارك ديده و چه كنش‌ها و واكنش‌هايي را در آينده خواهد داشت. ترور سردار شهيد حاج قاسم سليماني، فرمانده سپاه قدس يكي از مهم‌ترين وقايع هفته‌هاي اخير بود كه دشمن را به مردم نشان داد و پاسخي كه ما به دشمن داديم نيز حكم سيلي محكم بر صورت آنها بود. مجموعه اين اقدامات نشان مي‌دهد كه مردم بايد به هوش باشند و كنش‌ها و واكنش‌هاي دشمن را شناسايي كرده و در راستاي منافع ملي گام بردارند. همچنين رهبر انقلاب بيانات مهمي در همه امور داشتند كه لازم است مقامات فرهنگي و سياسي و رسانه‌هايي همچون صدا و سيما، مبلغان مذهبي، دانشگاهيان و نخبگان و نويسندگان آن را تشريح و تبيين كنند.

شورا پاسخي‌دارد؟

ولي چون به هر دليلي حكم قضايي نداشته هيات اجرايي او را تاييد كرده است. هيات‌هاي نظارت از كجا درباره هر نوع فسادي به نتيجه قطعي رسيده‌اند كه هيات اجرايي متوجه نشده است؟ به علاوه مساله فقط رد صلاحيت آنان نيست. اگر كسي فساد مالي و غيرمالي دارد بايد رسيدگي قضايي و مجازات شود. در نتيجه بديهي است كه همه اين افراد بايد محكوميت‌هاي قضايي داشته باشند؛ نه فقط در امور مالي كه در امور اخلاقي نيز بايد محكوميت داشته باشند. كدام حكم عليه نمايندگان ردصلاحيت شده صادر شده است؟ اگر نشده، شوراي نگهبان چگونه به چنين قطعيت قضايي رسيده است؟ مگر مي‌توان خارج از فرآيند دادرسي عليه افراد چنين اتهاماتي را زد؟ و اگر پيش‌تر رسيدگي شده، چرا احكام اعلام نمي‌شود؟ جالب اينكه وقتي اين رفتار با نمايندگان مي‌شود ببين با افراد عادي چگونه برخورد شده است؟ يك پرسش پاياني هم وجود دارد و اينكه اگر يك جوان صادق و طرفدار نظام و انقلاب از شوراي نگهبان بپرسد كه من چرا بايد به كساني راي دهم كه شما امروز تاييدشان مي‌كنيد و مدتي ديگر بسياري از آنان را رد صلاحيت مي‌كنيد؛ چه پاسخي خواهيد داد؟ با اين رد صلاحيت‌ها؛ وضعيت و اعتبار مجلس مشخص است. چرا مردم بايد در فرآيندي شركت كنند كه اين تعداد افرادش كه حتي از فيلترهاي تنگ و باريك و چند لايه عبور كرده‌اند به سرعت به اتهام فساد مالي رد صلاحيت شوند؟ در مورد نهاد دولت نيز كه وضع روشن است. مطابق نظر سخنگوي شوراي نگهبان رييس‌جمهورش پيشگام پروژه ضد ملي است. درباره دستگاه قضايي چه مي‌توان گفت؟ روشن است كه در جامعه‌اي كه نمايندگان آن متهم به فساد مالي هستند اگر رسيدگي قضايي شده بود، آنان مجازات مي‌شدند، پس حتما رسيدگي قضايي نشده است كه شوراي نگهبان و هيات‌هاي نظارتي آن شورا زحمت اين كار را البته به صورت فراقانوني مي‌كشند و آنان را رد صلاحيت مي‌كنند، بدون اينكه به لحاظ حقوقي اثبات شود، بدون اينكه اموال مسترد شود و بدون اينكه مجرمان مجازات شوند. درباره شوراي نگهبان چه مي‌توان گفت كه نتيجه اجراي وظايفش در دوره پيش اكنون به بار نشسته و حداقل 46 نفر با فساد مالي و 90 نفر با انواع و اقسام ديگر مشكلات مواجه شده‌اند كه صلاحيت آنان رد شده است. شوراي نگهباني كه وظيفه قضايي را بدون رعايت آيين دادرسي و نيز صلاحيت قضايي انجام مي‌دهد و متهم مي‌كند ولي حق قانوني براي انجام اين كار را ندارد و از همه مهم‌تر اينكه برخي اعضايش عليه اعضاي ديگرش آشكارا اتهاماتي زده‌اند كه بسيار سنگين است و هنوز نيز رسيدگي نشده است. حالا به بقيه نهادها كاري نداريم. وضعيت همين چهار نهاد را با يك تصميم و نظر سخنگوي شوراي نگهبان مي‌توان تحليل كرد. هر جاي اين يادداشت ايراد داشت يا سوال‌ها بي‌ارتباط بود، توضيح دهند، البته نه از طريق توييت و جملات غيرحقوقي و دست انداختن كه مشكلي را حل نمي‌كند؛ خيلي منطقي و مستدل.

 

حضور مقتدرانه در المپيك

برخي از بازيكنان تيم ملي در ليگ ايران بازي مي‌كنند و برخي نيز لژيونر هستند. شرايط همه بازيكنان بايد در نظر گرفته شود. همچنين بايد به بازي‌هاي پيش روي تيم ملي در تورنمنت‌هاي مختلف نيز توجه كرد؛ هم به لحاظ آماده‌سازي و كسب تجربه و هم به لحاظ بالا بردن هماهنگي. شرايط تيم ملي بايد به گونه‌اي باشد كه همانند سال 2019 تيم دچار واليبال‌زدگي نشود. سال گذشته تيم آنقدر در تورنمنت‌هاي مختلف شركت كرد كه دچار خستگي و بي‌انگيزگي و آسيب‌ديدگي‌هاي ناشي از بازي‌هاي فشرده شد. قطعا كادر فني و مديريتي با تجربياتي كه از سال 2019 به دست آورده‌اند و با مد نظر قرار دادن وضعيت بازيكنان و تقويم ورزشي سال جديد اين موضوع را گنجانده‌اند و برايش برنامه‌ريزي مناسب انجام داده‌اند. مواردي نظير تاريخ شروع آماده‌سازي، تمرينات هماهنگي، حضور در مسابقات ليگ ملت‌ها، بازي‌هاي تداركاتي و اردوهاي خارجي مسائل مهمي هستند كه بايد لحاظ شوند. اميدوارم با در نظر گرفتن جميع جهات خودمان را براي مسابقات المپيك آماده كنيم و با ساز و برگ كامل راهي توكيو شويم. ما بايد از همين امروز با شناختي كه از حريفان‌مان به دست مي‌آوريم برنامه‌ريزي كنيم تا بتوانيم در هر مرحله استراتژي مناسب داشته باشيم و رتبه بهتري نسبت به المپيك 2016 ريو به دست آوريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون