• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4565 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۸ دي

ايران مسابقات هندبال آسيا را با برد آغاز كرد

دورخيز براي رسيدن به جام جهاني

هجدهمين دوره هندبال جام ملت‌هاي آسيا روز پنجشنبه با حضور 13 تيم در كشور كويت آغاز شد. اين 13 تيم در 4 گروه، 3 گروه 3 تيمي و يك گروه 4 تيمي گروه‌بندي شده‌اند و تيم ملي هندبال ايران نيز كه در اين مسابقات حضور دارد، در دور مقدماتي با تيم‌هاي بحرين و نيوزيلند همگروه شده است. اعضاي تيم ملي ايران در جام ملت‌هاي آسيا را ميلاد مسائلي، يونس آثاري، پويا نوروزي‌نژاد، محمدرضا اورعي، علي مهديزاده، علي رحيمي‌كازروني، ‌الله‌كرم استكي، سجاد استكي، افشين صادقي، مهران حسيني، مجتبي حيدرپور، محمدامين فرهادي، سيدعليرضا موسوي، مجتبي كرميان، سلامان بربط، محسن باباصفري، سعيد حيدري‌راد و شاهو نصرتي تشكيل داده‌اند و هدايت تيم‌ ايران را نيز عليرضا حبيبي برعهده دارد. تيم ايران در حالي وارد اين مسابقات شده است كه جام‌ ملت‌هاي آسيا در حكم گزينشي مسابقات جام جهاني 2021 نيز خواهد بود. 4 تيم نخست مسابقات مي‌توانند جواز حضور در جام جهاني هندبال سال آينده كه در كشور مصر برگزار مي‌شود را به دست آورند.

تيم هندبال ايران در نخستين رقابت خود در اين مسابقات ديروز و در سالن شيخ سعد عبدالله به مصاف نيوزيلند رفت و موفق شد با نتيجه قاطع 53 بر 21 حريف خود را شكست دهد. البته تيم ايران در شرايطي مقابل نيوزيلند به پيروزي رسيد كه
2 بازيكن خود را به دليل تعلل در صدور ويزا از سوي كويت دراختيار نداشت. ويزاي سعيد حيدري‌راد (دروازه‌بان) و يونس آثاري (بازيكن) شب قبل از مسابقه صادر شد و اين دو نفر در اين بازي در تركيب تيم قرار نگرفتند. تيم نيوزيلند در نخستين مسابقه‌اش در روز اول مسابقات نيز با 45 بر 16 برابر بحرين شكست خورده بود. هندباليست‌هاي كشورمان امروز در دومين ديدار خود در مرحله مقدماتي مقابل بحرين قرار مي‌گيرند. برنده اين مسابقه مي‌تواند به عنوان صدرنشين راهي دور بعد شود. تيم هندبال ايران چند ماه قبل در رقابت‌هاي انتخابي المپيك توكيو نيز با بحرين همگروه بود كه در پايان اين مسابقات بحرين به مقام قهرماني رسيد و سهميه حضور در المپيك را به دست آورد و ايران نيز در جايگاه پنجم قرار گرفت. تيم ملي هندبال ايران در دور قبل مسابقات كه سال 2018 برگزار شد، توانست با 2 برد مقابل ازبكستان و ژاپن به عنوان صدرنشين راهي دور بعد شود، اما در دور دوم با 2 باخت مقابل عربستان و كره‌جنوبي و يك برد مقابل عمان از رسيدن به دور نهايي باز ماند. در رقابت‌هاي آن دوره تيم قطر به عنوان قهرماني رسيد و بحرين نايب‌قهرمان شد.

مسابقات هندبال جام ملت‌هاي آسيا هر دو سال يك‌بار برگزار مي‌شود و تيم هندبال كره‌جنوبي با كسب 9 عنوان قهرماني، پرافتخارترين تيم مسابقات است. تيم‌هاي كويت و قطر نيز با 4 و 3 قهرماني در رده‌هاي دوم و سوم قرار دارند. بهترين نتيجه تاريخ تيم ملي هندبال ايران برمي‌گردد به سال 2014 كه ملي‌پوشان ايران توانستند با پيروزي 29 بر 23 مقابل امارات مدال برنز مسابقات را به دست آورند. تيم ايران در دوره‌هاي 2016 و 2018 به مقام پنجمي دست پيدا كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون