• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4566 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ دي

اقتصاد بين‌الملل

اوپك متوسط توليد نفت ايران را اعلام كرد

اوپك در جديدترين گزارش خود اعلام كرد: توليد نفت ايران در آخرين ماه سال گذشته ميلادي به 2.092 ميليون بشكه در روز رسيده و به‌طور متوسط اين كشور در سال 2019 روزانه 2.357 ميليون بشكه توليد نفت داشته است كه نسبت به ماه پيش از آن 15 هزار بشكه در روز كمتر است. از سوي ديگر قيمت نفت ايران در ماه دسامبر 2019 با 3 دلار و 7 سنت افزايش به 63.80 دلار رسيده و نفت سنگين ايران به‌طور متوسط در سال گذشته ميلادي به ازاي هر بشكه 61.85 دلار به فروش رسيده است.

۲ شرط هند براي افزايش ۲ برابري خريد نفت امريكا

فايننشال اكسپرس به نقل از يك مقام آگاه گزارش داد، در ديدار نخست‌وزير هند و رييس‌جمهوري امريكا طي سال جديد ميلادي دو كشور در مورد امنيت انرژي هند و افزايش خريد نفت اين كشور از امريكا گفت‌وگو خواهند كرد. ترامپ قرار است طي امسال به هند سفر كند اما هنوز تاريخ دقيقي براي اين ديدار اعلام نشده است. هند كه تحت فشار امريكا واردات نفت ايران را متوقف كرده است به شرط پيشنهاد قيمت مناسب از سوي امريكا و جبران هزينه بالاي حمل، قصد دارد خريد نفت خود از امريكا را دو برابر كند.

مقايسه نرخ تورم كشورهاي اروپايي

متوسط نرخ تورم كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به ۱.۶ درصد افزايش يافته است. به گزارش مركز آمار اتحاديه اروپا، متوسط نرخ تورم در ۱۹ كشور عضو منطقه يورو در ۱۲ماه منتهي به دسامبر با ۰.۳ درصد افزايش نسبت به رقم مشابه منتهي به ماه قبل به ۱.۳ درصد رسيد اما نرخ تورم هنوز در فاصله زيادي از سطح دو درصدي هدف‌گذاري شده توسط بانك مركزي اين منطقه باقي مانده است. همچنين متوسط نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهي به دسامبر در ۲۸ كشور عضو اتحاديه اروپا ۱.۶ درصد اندازه‌گيري شده كه ۰.۳ درصد بيشتر از رقم ثبت شده ماه قبل بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون