• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4567 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ دي

پيدا و پنهان

معاملات بازار خودرو «قفل» شد

تسنيم در گزارشي از بازار خودرو نوشت: وضعيت اين روزهاي بازار خودرو و ثبت قيمت‌هاي متفاوت براي انواع خودروها نشان مي‌دهد، كاهش قيمت‌ها و رونق بازار در خريد و فروش خودرو آن هم در ماه‌هاي پاياني امسال همچنان با ابهامات زيادي روبه‌رو است. معاملات در بازار قفل شده و نه كسي حاضر به خريد خودرو است و نه فروشنده‌اي در بازار وجود دارد. البته بر خلاف بازار تنور معاملات در فضاي مجازي داغ است و هر كس بنا بر سليقه خود قيمتي را براي خودروها تعيين مي‌كند تا شايد خريداري وجود داشته باشد. اعلام نرخ‌هاي متفاوت و رو به رشد در حالي در فضاي مجازي مطرح مي‌شود كه بنا به روايت فعالان بازار در بازار رسمي خريد و فروش خودرو خبري از رونق معاملات نيست. به نوشته اين خبرگزاري، فروشندگان خودرو مي‌گويند در حال حاضر فضاي مجازي به صورت خودمختار پر از آگهي‌هاي فروش خودرو آن هم با قيمت‌هاي بالاست اين در حالي است كه عملا با ركود بازار خبري از خريدار در بازار نيست.

واردات گوشي تلفن همراه 153 درصد رشد كرد

جديدترين آمار منتشر شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) حاكي از ۲.۵ برابر شدن واردات گوشي همراه در 8 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است. بر اساس اين آمار در 8 ماهه نخست امسال مجموعا 8 ميليون و ۹۴۷ هزار و ۹۹۶ عدد گوشي همراه در سامانه همتا ثبت شده كه نسبت به واردات 3 ميليون و ۵۴۲ هزار و ۳۳۳ گوشي همراه ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۲.۶ درصد افزايش داشته است. اين در حالي است كه طبق اعلام انجمن واردكنندگان موبايل، تبلت و لوازم جانبي مصرف كشور به صورت ماهانه چيزي حدود يك ميليون و ۲۰۰ هزار تا يك ميليون و ۵۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه است اما اخيرا رييس اين انجمن گفته بود كه در حال حاضر شركت‌هاي واردكننده با مشكلات عديده‌اي در زمينه تخصيص ارز و ثبت سفارش مواجه هستند و در صورت ادامه اين روند به احتمال زياد بازار شب عيد متلاطم خواهد بود.

 

كارتخوان 43 درصد پزشكان كشور ثبت شد

اميدعلي پارسا، رييس كل سازمان امور مالياتي كشور با بيان اينكه تاكنون 43 درصد پزشكان كشور در سامانه پايانه فروشگاهي ثبت‌نام كرده‌اند، گفت: پزشكان تا تاريخ 30 بهمن ماه سال جاري مهلت دارند در سامانه پايانه فروشگاهي ثبت‌نام كنند.

 

چين چقدر در ايران سرمايه‌گذاري كرده است؟

موسسه «امريكن اينترپرايز» اعلام كرد كه با وجود كاهش حجم سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي چين در كشورهاي مختلف در سال ۲۰۱۹ اين كشور به منظور توسعه روابط خود با جهان از سال ۲۰۰۵ تاكنون حدود دو تريليون دلار سرمايه‌گذاري خارجي در كشورهاي مختلف انجام داده كه بخش بزرگي از اين سرمايه‌گذاري در قالب پروژه جاده و كمربند كه از آن به عنوان جاده ابريشم جديد نام برده مي‌شود، بوده است. طبق ادعاي اين موسسه، چين در بازه زماني ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ در مجموع ۲۶.۹۲ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در ايران داشته كه از اين رقم ۱.۵۳ ميليارد دلار در بخش صنايع شيميايي، ۱۱.۱ ميليارد دلار در بخش انرژي، ۴.۹۶ ميليارد دلار در بخش فلزات، ۱۶۰ ميليون دلار در بخش املاك، ۶.۹۲ ميليارد دلار در بخش حمل و نقل و ۲.۲۵ ميليارد دلار در ساير بخش‌هاي اقتصاد ايران بوده است. همچنين در بين همسايگان ايران طي اين مدت چين ۵۶.۳۳ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در پاكستان، ۳.۴۸ ميليارد دلار سرمايه‌گذاي در افغانستان، ۶.۸ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در تركمنستان، ۱.۹۲ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در آذربايجان، ۱۵.۹۶ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در تركيه، ۲۳.۹۵ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در عراق، ۴۱.۱۶ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در عربستان و ۳۴.۷ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در امارات داشته است.

بدين ترتيب ايران پس از پاكستان، عربستان و امارات، چهارمين كشور جذب‌كننده سرمايه‌ چين در بازه ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ در منطقه بوده است.

 

سرمايه‌گذاري ۸۵ ميليون دلاري هند در چابهار

محمدعلي اصل سعيدي‌پور، مديركل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دريانوردي از نهايي شدن سرمايه‌گذاري حدود ۸۵ ميليون دلاري هندي‌ها در بندر چابهار با كسب موافقت اين كشور از امريكا خبر داد.

چه خانه‌هايي از ماليات معاف مي‌شوند؟

ماليات بر درآمد اجاره املاك يكي از انواع ماليات بر درآمد است كه به دو نوع ماليات اجاره دست اول و اجاره‌داري دست دوم تقسيم مي‌شود. بر اين اساس محل سكونت افراد تحت تكفل، محل سكونت پدر، مادر، فرزند و... شخص حقيقي كه درآمدي ندارد از پرداخت ماليات بر درآمد اجاره املاك معاف هستند. درآمد مشمول ماليات املاكي كه به اجاره واگذار مي‌شود شامل كل مال‌الاجاره اعم از نقدي و غيرنقدي پس از كسر ۲۰ درصد بابت هزينه‌ها، استهلاكات و تعهدات مالك نسبت به مورد اجاره مي‌شود.

طلا ثابت ماند

بازار ارز ديروز كاهش قيمت‌ها را تجربه كرد و بازار طلا ثبات تقريبي داشت. قيمت سكه تمام بهار آزادي طرح جديد در بازار روز يكشنبه چهار ميليون و ۸۵۵ هزار تومان بود كه اندكي نسبت به روز شنبه ارزان شده است. همچنين هر قطعه سكه تمام بهار طرح قديم بدون تغيير قيمت نسبت به روز شنبه چهار ميليون و ۸۳۰ هزار تومان بود. در اين ميان نيم‌سكه و ربع سكه هم بدون تغيير ماندند و به ترتيب دو ميليون و ۴۵۰ هزار تومان و يك ميليون و ۴۵۰ هزار تومان داد و ستد شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون