• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4567 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ دي

برخاسته از گور

درست همانند لحظه‌اي بود كه شخصيت اصلي فيلم «بيل را بكش» توانست تابوتي را كه در آن گير كرده بشكند و مشتش را از زير خروارها خاك بيرون بزند كه يعني من زنده‌ام. چهار سال قبل محمدحسين محمديان كشتي‌گير جوان و 23‌ساله كشورمان كه سابقه برنز جهان را در كارنامه داشت با يك خبر شوك‌آور مواجه شد. در سال 2015 اعلام شد در نمونه تست دوپينگ محمدحسين محمديان ماده ممنوعه «متااسترون متابولايت» پيدا شده. از آن روز به بعد محمدحسين با 4 سال محروميت مواجه شد. او رفت داخل تابوت و خيلي‌ها تصور كردند كار اين پسر جوان خوش‌هيكل و خوش‌تكنيك در كشتي تمام شده است.

وقتي عليرضا كريمي مصدوم شد، كادرفني دنبال يك كشتي‌گير وزن 97 كيلوگرم مي‌گشتند تا او را به تيم ملي دعوت كنند و به مسابقات رنكينگ ايتاليا ببرند. محمديان در مهر ماه امسال با پايان دوران محروميتش كم‌كم وارد مسابقات شده بود و در ابتدا نايب‌قهرماني كشور و سپس طلاي ارتش‌هاي جهان را به دست آورد و اين دليل خوبي بود كه دوبنده تيم ملي را به تن كند. محمديان هنگامي كه بعد از مدت‌ها در يك تورنمنت رسمي براي تيم ملي روي تشك آمد، شمايل كسي را داشت كه مي‌خواهد خيلي چيزها را ثابت كند. محمديان ابتدا حريفي از قزاقستان را شكست داد. فن سالتوي كشتي‌گير كشورمان روي حريف قزاق تبديل به سوژه روز رسانه‌هاي كشتي شد. بعد نوبت به آزمون بزرگ رسيد؛ كشتي گرفتن با كايل اسنايدر، قهرمان جهان و المپيك.

محمديان مقابل اسنايدر بود كه بازگشت واقعي خودش را جشن گرفت. هنگامي كه 8 امتياز از حريف جلو بود و حريف امريكايي‌اش را به پل زده بود و غلام محمدي در كنار زمين داد مي‌زد «شد شد» و داوران هم بعد از چند ثانيه تاييد كردند كه اسنايدر ضربه فني شد. محمديان يكي از شانس‌هاي طلاي المپيك 2020 را ضربه فني كرد تا نشان بدهد بعد از چهار سال هنوز زنده است و مي‌خواهد روياهايش را دنبال كند. محمديان در ادامه موفق شد رقبايي از بلاروس و ايتاليا را نيز شكست دهد و به مدال طلاي مسابقات دست پيدا كند. كشتي‌گير سرحال كشورمان در حالي اين عنوان را به دست آورد كه در 4 كشتي، 41 امتياز كسب كرد و هيچ امتيازي به حريفان نداد تا ستايش جامعه جهاني كشتي را برانگيزد. فن‌هاي زيباي محمديان صفحه اينستاگرام اتحاديه جهاني كشتي را مال خود كرد و حالا همه مي‌دانند يك مدعي جديد و سرحال براي اين وزن پيدا شده است؛ كسي كه به نظر مي‌رسد بتواند نابغه روسي اين وزن يعني عبدالرشيد سعداله‌يف را بعد از مدت‌ها به چالش بكشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون