• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4569 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن

ويژه

شيرآلات «شودر» به عنوان واحد نمونه استاندارد 98 برگزيده شد

طي رويداد انتخاب واحد نمونه استاندارد 98، «شيرآلات شودر» به عنوان واحد نمونه استاندارد انتخاب شد. به گزارش سامانه اطلاع‌رساني ايران، مراسم آيين گرامي‌داشت روز جهاني استاندارد در استان تهران با حضور رييس، معاونان و جمعي از مديران سازمان ملي استاندارد ايران، استاندار تهران و رييس اتاق بازرگاني صنايع و معادن استان تهران و همچنين جمع كثيري از توليدكنندگان و صنعت‌گران در تهران برگزار شد و برند «شودر» توانست در صنعت ساختماني به عنوان واحد نمونه استاندارد در سطح كشوري انتخاب شود. در اين رويداد كه هر سال در روز جهاني استاندارد و بين تمام صنايع ايراني برگزار مي‌شود، برندهاي مختلف داخلي از لحاظ كيفيت محصولات مورد رصد و آزمايش‌هاي متعددي قرار مي‌گيرند تا در نهايت و باتوجه به كيفيت محصولات، واحدهاي نمونه استاندارد انتخاب شوند. « شيرآلات شودر» كه از سال 1370 در زمينه‌ توليد و عرضه شيرآلات بهداشتي كار خود را آغاز كرد، با هدف خلق محصولات باكيفيت و كسب رضايت مشتريان داخلي و خارجي و با تكيه و توجه به تمام جزييات، مانند دوام و زيبايي و دانش مهندسي مطابق با فناوري روز دنيا فعاليت مي‌كند. لازم به ذكر است كه در حال حاضر 300 نفر به صورت مستقيم و 5000 نفر به صورت غير مستقيم در شودر مشغول به كار هستند و محصولات اين مجموعه به بيش از 15 كشور جهان صادر مي‌شود.

ارايه محصول برگزيده سال ۹۸ در حوزه زيرساخت‌هاي موبايل

«پلتفرم ابري دسترسي چندگانه» همراه اول محصول برگزيده سال ۹۸ حوزه زيرساخت‌هاي شبكه‌هاي موبايل شناخته شد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، همراه اول موفق شد در هفتمين همايش ملي ارزش‌آفريني كسب و كارهاي تعاملي و پلتفرم‌ها، جايزه ملي فاب را به خاطر ارايه محصول «پلتفرم ابري دسترسي چندگانه» از آن خود كند. پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران (ايرانداك) به عنوان تنها پژوهشگاه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در حوزه علوم و فناوري اطلاعات، همه ساله در قالب «همايش ملي مديران فناوري اطلاعات»، دستاوردهاي برتر در حوزه كاربست فناوري اطلاعات در كشور را معرفي مي‌كند كه از چهار دوره اخير، علاوه بر معرفي دستاوردهاي برتر، جايزه‌اي از سوي اين وزارت با عنوان «جايزه فناوري اطلاعات برتر» (فاب) در سه سطح طلايي، نقره‌اي و برنزي به برگزيدگان اهدا مي‌شود. در هفتمين همايش نيز جايزه فاب با اهداف «معرفي محصولات فناورانه و كمك به ايجاد بازار، تشويق به توسعه محصولات فناورانه، كمك به توليد و صادرات محصولات فناورانه و توجه به ملاحظات فرهنگي و اجتماعي محصولات فناورانه» به برگزيدگان اعطا شد. همراه اول از سال ۱۳۹۶ مطالعه و پياده‌سازي سرويس‌هاي نسل پنجم را آغاز كرده است تا با تكيه بر توانمندي نيروهاي جوان و مستعد داخلي در جهت بومي‌سازي دانش فني اين فناوري گام بردارد. در همين راستا، معاونت فني و توسعه شبكه همراه اول با همكاري دانشگاه صنعتي شريف، اقدام به طراحي و پياده‌سازي پلتفرم E۲E شبكه ۵G مبتني بر رايانش ابري كرده است. پلتفرم پياده‌سازي شده، شامل كليه بخش‌هاي شبكه از لايه دسترسي، انتقال، IPBB و Core جهت تست المان‌ها و كاركردهاي اجزاي نسل آينده شبكه موبايل است كه در آن از تكنيك‌هاي مجازي‌سازي و شبكه‌هاي نرم‌افزار محور (SDN/NFV) استفاده شده است. اين پلتفرم همچنين داراي قابليت‌هاي بهره‌مندي از فناوري‌هاي به‌روز نظير برش بندي، (slicing،( MEC Multi Connectivity، SD-WAN و Cloud-RAN نيز هست. پلتفرم ابري دسترسي چندگانه كه در قالب فاز اول و دوم پياده‌سازي بستر ۵G طراحي و پياده‌سازي شده در هفتمين همايش ملي فناوري اطلاعات برتر از بين دويست محصول فناور در حوزه رايانش ابري و IT و در حضور شركت‌هاي مطرح و معتبر اين حوزه به عنوان محصول برگزيده سال ۹۸ انتخاب شد. گفتني است در اين همايش همراه اول به عنوان شركت تحول‌آفرين سال در حوزه فناوري اطلاعات برگزيده شد.

 

عدم توازن در زنجيره توليد فولاد‌سازان را دچار مشكل كرد

منصور يزدي‌زاده، مديرعامل شركت ذوب‌آهن اصفهان، با بيان اينكه در توسعه صنعت فولاد كشور زنجيره توليد فولاد به‌هم خورده است، گفت: ذوب‌آهن اصفهان تنها مصرف‌كننده سنگ‌آهن دانه‌بندي در كشور است و اين شركت، تنها فولادساز كشور است كه از انرژي بدون يارانه استفاده مي‌كند و يارانه هم مي‌پردازد. او حيات و زنده ماندن معادن كشور را در گرو فعاليت‌هاي ذوب‌آهن دانست و افزود: اگر ذوب‌آهن بخواهد توسعه پيدا كند، زغال‌سنگي‌ها بايد در كنار ذوب‌آهن اصفهان باشند. ابتداي شكل‌گيري ذوب‌آهن، معادن كشور به عنوان زنجيره كامل ديده شد اما پس از واگذاري‌ها اين توازن به‌هم خورد و اين امر باعث مشكلاتي در توليد فولاد كشور شده است. او، صادرات بيلت و شمش را نسبت به صادرات سنگ‌آهن با 10درصد ارزش افزوده بيشتر عنوان كرد و اظهار داشت: معادن را به ذوب‌آهن نمي‌دهند چون براي معادن اقتصادي نيست. مديرعامل شركت از سهم 10 درصدي ذوب‌آهن در توليد فولاد خبر داد و خاطرنشان كرد: سود واحدهاي معدني و بازدهي سرمايه اين واحدها بايد با فولادي‌ها مقايسه شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون