• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4569 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن

خبر

معاون وزير كشور مطرح كرد

برابري سهم دولت و مديريت شهر و روستا از ماليات بر ارزش افزوده

مهدي جمالي‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رييس سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور مواد تصويب شده از لايحه ماليات بر ارزش افزوده در جلسه علني اول بهمن ماه مجلس ازجمله مساوي شدن سهم دولت و مديريت شهري و روستايي از ماليات بر ارزش افزوده را پشتيباني‌هاي خوبي از مديريت شهري و روستايي عنوان كرد. به گزارش سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، مهدي جمالي‌نژاد با بيان اينكه اعتبارات ناشي از ماليات بر ارزش افزوده در شرايط كنوني براي مديريت شهري و روستايي كشور مهم و تاثيرگذار است، گفت: خوشبختانه در جريان بررسي ماده ۴۱ لايحه ماليات بر ارزش افزوده، نمايندگان مجلس با مساوي شدن سهم درآمد عمومي كشور و سهم شهرداري‌ها و دهياري‌ها از اعتبارات ماليات بر ارزش افزوده موافقت كردند. او اضافه كرد: سهم درآمد عمومي به عنوان ماليات به حساب خزانه‌داري كل كشور واريز و سهم شهرداري‌ها و دهياري‌ها به عنوان عوارض حسب مورد به حساب تمركز وجوه اداره كل امور مالياتي استان و حساب تمركز وجوه وزارت كشور واريز مي‌شود. او همچنين مشخص شدن سهم شهرداري‌ها، دهياري‌ها، روستاهاي بدون دهياري و مناطق عشايري از عوارض و ساير جزييات اين موضوع توسط نمايندگان مجلس در جريان بررسي ماده ۴۲ لايحه ماليات بر ارزش افزوده را هم خبر خوبي براي خانواده بزرگ مديريت شهري و روستايي كشور ذكر كرد.

 

تذكر به وزير ميراث فرهنگي درباره عوارض مرمت مسجد شيخ‌لطف‌الله

گروه اجتماعي | ناهيد تاج‌الدين، نماينده مردم اصفهان در مجلس دهم طي تذكر كتبي به وزير ميراث‌فرهنگي و گردشگري خواستار رسيدگي به وضعيت معايب ناشي از مرمت مسجد شيخ لطف‌الله و پاسخگويي به انتقاد فعالان ميراث‌فرهنگي شد. به گزارش برنا، دراين تذكر كتبي آمده است: با توجه به شرايط بحراني گنبد مسجد شيخ لطف‌الله اصفهان، مرمت اين گنبد امري اجتناب‌ناپذير بوده است، تصميم درستي كه به روش نامناسب اجرايي شده و حساسيت‌هاي جامعه ميراث فرهنگي كشور را برانگيخته و از طرفي پس از اتمام مرمت و بروز معايب، ايرادات ناشي از برچيدن و نصب كاشي‌ها مشخص نگرديده و به انتقادات كارشناسان و خبرگان اين حوزه پاسخي داده نشده است.

از طرفي شواهد نشان‌دهنده اين است كه به اصل «برگشت‌پذيري» كه يك اصل مهم مرمتي هست در اين پروژه حساس توجهي نشده است.چرا پروژه‌اي با اين اهميت فاقد مدارك مطالعاتي، نتايج آزمايشگاهي مصالح قديم و جديد، پروتكل اجرايي و نظارتي بوده است؟ و اگر وجود دارد چرا در اختيار كارشناسان و منتقدان قرار نگرفته است؟

لذا نظر به اينكه تاكنون پيگيري‌هاي فعالان ميراث‌فرهنگي و كارشناسان اين حوزه در خصوص مشخص شدن روند اجراي پروژه‌هاي حساسيت‌برانگيز با پاسخ شفافي روبه‌رو نشده و تداوم اين امر به بي اعتمادي فعالان ميراث فرهنگي و نگراني‌هاي موجود دامن خواهد زد، ضرورت دارد نسبت به بررسي جوانب امر، رسيدگي به قصورات مسوولان مربوطه و جبران خسارات وارده به اين‌بناي تاريخي اقدام و طبق قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات تمامي اسناد پروژه‌ها براي مطالعه در اختيار كارشناسان و منتقدان قرارگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون