• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4569 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲ بهمن

خبر

شوراي سنجش و پذيرش دانشجو اعلام كرد

اولتيماتوم به دانشگاه آزاد

گروه اجتماعي|بنا بر اعلام شوراي سنجش و پذيرش دانشجو، دانشگاه آزاد موظف شد تغيير رشته متخلفان استفاده كننده از تسهيلات فرزندان اعضاي هيات علمي را لغو و مستندات را تا ۳۰ بهمن ‌ماه ۱۳۹۸ به شورا ارسال كند.

اطلاعيه دبيرخانه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو درخصوص مصوبات بيست و دومين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو تاريخ ۳۰ آذر ۹۸ منتشر شد. در اين اطلاعيه آمده است: بيست و دومين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در تاريخ ۳۰ آذر ۹۸ تشكيل و اهم مصوبات شوراي مذكور به قرار ذيل است: 1- دانشگاه آزاد اسلامي موظف است، تغيير رشته و انتقال ۱۳۴ نفر از فرزندان اعضاي هيات علمي بر اساس مصوبه هيات رييسه آن دانشگاه در سال ۱۳۹۶ به رشته‌هاي پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي كه فاقد شرايط و ضوابط دستورالعمل اجرايي مصوبه جلسه ۷۳۵ تاريخ ۲۵ تير ماه ۹۲ شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخصوص تسهيلات فرزندان اعضاي هيات علمي به شماره ۶۹۳۱۲/ و تاريخ ۱۴ مرداد ماه ۹۲ هستند را لغو كند. علاوه بر اين چنانچه افراد ديگري در سنوات قبل يا بعد وجود دارند كه تغيير رشته آنها نيز بر خلاف شرايط و ضوابط دستورالعمل فوق انجام‌ شده، تغيير رشته آنها توسط دانشگاه آزاد اسلامي لغو و وضعيت تمامي افراد فاقد شرايط و ضوابط تغيير رشته طبق دستورالعمل اجرايي تسهيلات فرزندان اعضاي هيات علمي به همراه مدارك و مستندات لغو تغيير رشته آنها حداكثر تا ۳۰ بهمن‌ ماه ۱۳۹۸ به دبيرخانه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو ارسال كنند.

2- از آزمون سراسري سال ۱۳۹۹ به بعد، پذيرش ۴ رشته پر متقاضي پزشكي، داروسازي، دندانپزشكي و دامپزشكي دانشگاه آزاد اسلامي به‌ صورت متمركز و همزمان با پذيرش دوره‌هاي روزانه، پرديس خودگردان و ظرفيت مازاد دانشگاه‌هاي دولتي با انتخاب رشته متمركز توسط سازمان سنجش آموزش كشور انجام مي‌شود و كد رشته‌ محل‌هاي داراي مجوز آن دانشگاه در دفترچه راهنماي انتخاب رشته(دفترچه شماره ۲) آزمون سراسري درج خواهد شد.

3- در سال ۱۳۹۹ همانند سال ۱۳۹۸ ثبت‌نام و گزينش رشته‌هاي پذيرش صرفا بر اساس سوابق تحصيلي آزمون سراسري به ‌صورت مجزا از پذيرش با آزمون انجام مي‌شود؛ ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان در دانشگاه براي تمامي زيرنظام‌ها ازجمله دانشگاه آزاد اسلامي بر اساس برنامه زماني هماهنگ همزمان با هم انجام خواهد شد.

 

تخريب پل و تونل پالاديوم قطعي است

 

سخنگوي شوراي شهر تهران از پيگيري پرونده بام لند در اداره كل حقوقي شهرداري خبر داد.

به گزارش ايلنا، نشست خبري مشترك سخنگوي شوراي شهر تهران و رييس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران برگزار شد. علي اعطا در ابتداي اين نشست با اشاره به حادثه پلاسكو گفت: در سومين سالگرد حادثه آتش‌سوزي و فرو ريختن ساختمان پلاسكو ياد و خاطره جانفشاني ۱۶ نفر از آتش‌نشانان شهيد را گرامي مي‌داريم. شوراي پنجم در اولين سال فعاليت خود كه با اولين سال حادثه پلاسكو مقارن شده بود به منظور بهره‌گيري از مجموعه مطالعات، بررسي‌ها و پيشنهادهاي كميته‌ها و كارگروه‌هاي تشكيل شده در دولت، مجلس شوراي اسلامي و مديريت شهري و ساير سازمان‌ها، نهادها و كارشناسان و صاحب‌نظراني كه پيرامون حادثه ساختمان پلاسكو بررسي‌هايي داشتند، طرح الزام شوراي اسلامي شهر تهران به تشكيل كميته ارتقاي ايمني ساختمان‌هاي شهر تهران را مصوب كرد.

او ادامه داد: هدف از تشكيل اين كارگروه كه امروز بعد از نشست خبري در همين سالن با حضور نمايندگان وزارتخانه‌هاي راه و شهرسازي، تعاون كار و رفاه اجتماعي، دادگستري، بهداشت درمان و آموزش پزشكي و نمايندگان استانداري تهران، نظام مهندسي، اتاق اصناف، آتش‌نشاني، شهرداري تهران و مجمع نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي با حضور اعضاي كميسيون نظارت و حقوقي تشكيل مي‌شود، پيگيري تحقق خروجي‌ها و پيشنهادات گزارش‌هاي تهيه شده در كارگروه‌هاي دولت، مجلس و شوراي شهر و ساير سازمان‌ها و نهادها پيرامون بررسي حادثه پلاسكو است. اعطا گفت: اميدوارم در اين جلسه خروجي گزارش‌ها به تفكيك دستگاه‌ها و سازمان‌ها دسته‌بندي شود و متناسب با آن برنامه‌ريزي لازم براي پيگيري تحقق خروجي‌ها صورت بگيرد. اميدواريم دستگاه‌هاي اجرايي مسوول و نهادهاي سياستگذار با سرلوحه قرار دادن اين شعار و با اصلاح سازوكارهاي اجرايي نظام تعمير و نگهداري ساختمان‌هاي موجود در شهر تهران و پيش‌بيني ضمانت اجرايي مناسب براي عملياتي شدن مباحث مقررات ملي ساختمان از اين پس شاهد حوادث مشابه نباشيم. سخنگوي شوراي شهر همچنين درباره لايحه درآمد پايدار با اشاره به اينكه اين مساله طي چند ماه اخير تحت تاثير اخبار حوادث رخ داده در كشور قرار گرفت و به صورت دقيق به آن پرداخته نشد، گفت: خوشبختانه پس از 3 دهه اين لايحه در قالب يك طرح دو فوريتي در دي ماه به مجلس شوراي اسلامي راه يافت ولي پس از ثبت به دليل مغايرت با ماده ۱۰۰ قانون اساسي متوقف شد.

او ادامه داد: اين طرح باعث مي‌شود تا درآمدهاي شهرداري ساماندهي همچنين از تراكم‌ فروشي در شهرها جلوگيري شود‌. اعطا با تاكيد بر اينكه استقلال مالي شهرداري‌ها و فهرست عوارص قانوني با روشن شدن اين فهرست شاهد ابطال عناوين عوارض در عدالت اداري خواهيم بود، افزود: اين لايحه درآمد شهرداري را به سمت پايداري مي‌برد؛ همچنين توسعه محوري و توجه به مناطق كم برخوردار صورت مي‌گيرد كه سهم شهرهاي زير ۲۵۰ هزار نفر از ساير شهرها بيشتر بود. اعطا در مورد پرونده بام لند نيز گفت: اين موضوع از طريق اداره كل حقوقي شهرداري در حال پيگيري است و شكايتي نيز در اين خصوص انجام شده است. من جزييات را نمي‌دانم اما ظاهرا متراژ ساخته شده، فراتر از متراژ مصوب است و قراردادي كه با اين مجموعه براي بيش از ۲۰ سال منعقد شده داراي ايراداتي است و در دست بررسي قرار دارد. او در مورد آخرين وضعيت پل و تونل پالاديوم نيز گفت: كميسيون ماده ۱۰۰ راي خود را مبني بر تخريب پل و تونل صادر كرده و در دادگاه تجديدنظر هم راي بدوي تصويب و ابلاغ شده و راي پالاديوم مشخص است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون