• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4571 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن

پيدا و پنهان

انتقاد از ورود بدون اجازه به صفحه شخصي كاربران اينستاگرام و توييتر

سيد ابوالحسن فيروزآبادي، دبير شوراي عالي و رييس مركز ملي فضاي مجازي كشور با انتقاد از حذف محتواي احساسي مردم نسبت به سردار سليماني گفت: فيلتر و عدم اجازه نصب برنامه در سكوهاي نرم‌افزاري پيش‌تر اتفاق افتاده بود، اما ورود به صفحه شخصي و حذف برنامه روي موبايل افراد بدون اجازه صاحبان آنها و مسدودسازي ده‌ها هزار صفحه در اينستاگرام و توييتر در دنيا اتفاق نيفتاده بود و بايد در چنين فضايي محتواي بومي و سكوهاي مناسب براي اشاعه آنها در جهان داشته باشيم.

تحريم‌هاي تازه امريكا عليه ايران

خزانه‌داري امريكا چند فرد و شركت ايراني و چيني را به دليل آنچه حمايت از صنايع پتروشيمي ايران خوانده شده، در فهرست تحريم قرار داده است. بر اساس بيانيه وزارت خزانه‌داري امريكا، واشنگتن يك فرد ايراني، يك فرد چيني و ۶ شركت مستقر در امارات عربي متحده و چين را به دليل ارتباط با صنايع پتروشيمي ايران تحريم كرده كه عبارت از علي بايندريان، ژيكينگ ونگ، شركت بنتاكو دي‌ام‌سي‌سي، شركت جياشيان، شركت پيكويو، شركت سيگ انرژي، شركت پتروشيمي شاندونگ كياوانگوا و شركت پتروشيمي تريلينس است. «استيون منوچين»، وزير خزانه‌داري امريكا در توجيه اعمال اين تحريم‌ها گفته است: «بخش‌هاي نفت و پتروشيمي يكي از منابع اصلي تامين مالي فعاليت‌هاي تروريستي جهاني رژيم ايران است.»

اولين گزارش IMO از نحوه اجراي قانون ۲۰۲۰

به گزارش سايت IMO در مدت اجراي قانون2020 فقط ۱۰ مورد گزارش دريافت شده كه نشان مي‌دهد دسترسي به سوخت كم سولفور با محدوديت مواجه بوده و بقيه خطوط كشتيراني بدون مشكل با سوخت كم سولفور به كار خود ادامه دادند و هيچ گزارشي در ايميل‌هاي دريافتي ثبت نشده است. در اين ارتباط كيتاك ليم، دبير كل سازمان IMO نيز گفت: من معتقدم شهامت و فداكاري IMO به نفع كشورهاي جهان و محيط زيست عاري از آلودگي است و اجراي چنين قانوني با تغييرات اساسي و موفقيت، بدون هرگونه اخلال پيش مي‌رود. او افزود: برنامه بعدي IMO از اول مارس ۲۰۲۰ با شدت و قاطعيت ادامه خواهد يافت. به همين جهت از همه صاحبان كشتي و اپراتورها و بازرسان بندري مي‌خواهم كه همچنان ممنوعيت سوخت با سولفور بالا را جدي گرفته و نسبت به اجراي قانون پايبند باشند. در چنين شرايطي است كه تلاش‌هاي ما نتيجه‌بخش خواهد شد. من در اينجا از تمامي ذي‌نفعان و جامعه حمل و نقل دريايي تشكر ويژه را در جهت همكاري با اين سازمان دارم.به گفته كيتاك ليم اگرچه افزايش قيمت سوخت در روزهاي اول اجراي قانون صاحبان خطوط كشتيراني را ناراضي كرد، اما هم‌اكنون قيمت سوخت كم سولفور به موقعيت تثبيت‌كننده‌اي رسيده است و به نظر نمي‌رسد جاي نگراني وجود داشته باشد.

تاناكورا فروش‌ها نوفروش مي‌شوند

معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته تلاش شده تا فروشندگان البسه دست دوم تغيير ماهيت دهند و پوشاك توليد داخل را به فروش برسانند. عبدالله هندياني درباره مبارزه با قاچاق پوشاك اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، در پايان سال ۹۷ و نيز در سال ۹۸، اقداماتي را در حوزه مقابله با برندهايي كه به صورت قاچاق عرضه مي‌شدند، در تهران و ۸ استان ديگر كشور انجام داد كه طي بررسي‌هاي صورت گرفته از نمايشگاه پوشاك امسال، تمامي توليدكنندگان اعلام مي‌كردند كه اقدامات ستاد، موجب شده توليد آنها به‌طور ميانگين بيش از ۳۵درصد رونق صورت گيرد.

 

امريكا رسما لغو رواديد تجاري براي ايراني‌ها را اعلام كرد

دولت امريكا روز پنجشنبه رسما اعلام كرد: ايراني‌ها ديگر نمي‌توانند براي ورود به اين كشور از رواديد تجاري و سرمايه‌گذاري استفاده كنند. از آن روز اداره خدمات مهاجرتي و شهروندي ايالات متحده با اعمال تغييراتي در قوانين خود ذيل لغو معاهده موت در اكتبر ۲۰۱۸ توسط دونالد ترامپ رييس‌جمهور امريكا، ايراني‌ها را از اخذ يا تمديد رواديد تجاري منع كرد. بر اين اساس، رواديد نوع E-1 و E-2 به شهروندان كشورهاي مختلف اجازه مي‌دهد براي انجام امور تجاري بين‌المللي يا سرمايه‌گذاري‌هاي عظيم در ايالات متحده، وارد اين كشور شوند. اداره خدمات مهاجرتي و شهروندي امريكا با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: ايراني‌ها ديگر واجد شروط دريافت اين نوع از رواديد نيستند و كساني كه هم‌اكنون با استفاده از اين رواديد در خاك ايالات متحده حضور دارند، بايد هنگام انقضاي آن از كشور خارج شوند.

 

آغاز مذاكرات پيوستن يك توليدكننده بزرگ به اوپك

برزيل مذاكرات براي پيوستن به سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) را در جريان سفري كه وزير انرژي اين كشور در جولاي به عربستان سعودي دارد، آغاز خواهد كرد. بنتو آلبوكركه، وزير انرژي برزيل اظهار كرد: من در اواسط سال سفري به عربستان سعودي خواهم داشت و پس از آن مي‌توانيم مذاكرات را آغاز كنيم. وي در ادامه افزود: عضويت برزيل در اوپك امسال روي نخواهد داد. رييس‌جمهور برزيل اكتبر گذشته ايده پيوستن به اوپك را مطرح كرد، اما اين پيشنهاد مورد استقبال صنعت نفت اين كشور قرار نگرفت، زيرا توليدكنندگان برزيلي از اين واهمه دارند كه مجبور شوند از پيمان محدوديت عرضه اوپك تبعيت كرده و توليدشان را كاهش دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون