• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4571 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن

توضيح دو مدير آموزش و پرورش در مورد واكنش‌ها به گفته‌هاي حاجي‌ميرزايي:

قرار نيست در سوريه مدرسه بسازيم

گروه اجتماعي| محسن حاجي‌ميرزايي، وزير آموزش و پرورش در سفر اخيرش به سوريه درخصوص همكاري‌هاي ايران و سوريه در راستاي مدرسه‌سازي صحبت كرد. سخناني كه باتوجه به گزارش‌هاي اخير در مورد ميزان مدارس تخريبي در شهر تهران و وضعيت مدارس كشور با واكنش‌ها و گاه نقد همراه شد. روز گذشته دو نفر از مديران آموزش و پرورش با تكذيب ساخت مدرسه توسط ايران در سوريه در مورد حرف‌هاي وزير توضيحات بيشتري دادند.

«آقاي وزير در جريان سفر دو روزه به سوريه در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه گذشته هيچ قولي براي احداث مدرسه نداده و صحبتي هم درباره ساخت و ساز مدارس مطرح نشد، چه برسد به اينكه عدد و رقمي هم اعلام شود.» اين موضوع را علي باقرزاده، رييس مركز هماهنگي حوزه وزارتي آموزش و پرورش بيان كرد كه در گفت‌وگو با ايسنا شايعه ساخت 250 مدرسه سوري توسط آموزش و پرورش كشورمان را تكذيب كرد. به گفته او تنها توافق اين سفر «تبادل دانش و تجربه پيرامون بازسازي مدارس سوريه» بوده است. از سوي ديگر رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور هم در گفت‌وگو با تسنيم،
با اشاره به اينكه مدرسه‌اي در سوريه نمي‌سازيم، گفت: «ايران تجربيات خود درباره مقاوم‌سازي مدارس را به كشور سوريه ارايه مي‌دهد.» مهرالله رخشاني‌مهر البته در مورد جزييات و چرايي اين سفر اظهارنظري نكرد چون به گفته او سفر در سطح وزير بوده و اخبار مرتبط با آن تنها از طريق روابط عمومي وزارتخانه قابل پيگيري است اما اين را افزود كه: «آن بخشي كه به حوزه كاري ما يعني مدرسه‌سازي مربوط است بايد بگويم تفاهمنامه چند ماده‌اي بين ايران و سوريه مبادله شد. در اين تفاهمنامه اشاره شد از تجربيات ايران در زمينه مدرسه‌سازي استفاده كنند، مستحضر هستيد كه ايران در زمينه مقاوم‌سازي و ساخت مدارس هم در حوزه معماري و هم در حوزه سازه در بين كشورهاي منطقه سرآمد است و اين يك واقعيت است.» او روي توان و تجربه ايران در حوزه مدرسه‌سازي و مقاومت مدارس در شرايط بحراني تاكيد كرده و گفت: «دانش و تجربه ايران را وقتي ديگران از بيرون رصد مي‌كنند خواهان انتقال تجربيات هستند مثلا در زلزله كرمانشاه هيچ‌كدام از مدارس نوساز خراب نشدند و وقتي سيل آمد مدارس پايگاه مديريت بحران بودند، در سيل سيستان‌وبلوچستان مردم خانه‌هاي‌شان را رها كردند و روي پشت بام مدارس تخريب شده رفتند، همه اين موارد معنا دارد. كشور سوريه از ايران مي‌خواهد كه آيين‌نامه مقاوم‌سازي مدارس را دراختيار آنها قرار دهد تا سيستم مدرسه‌سازي ما را ديده و از آن ايده بگيرند، تفاهمنامه ايران و سوريه بيشتر در زمينه تبادل تجربيات است نه اينكه مدرسه‌اي بسازيم.» هر دو مدير وزارتخانه آموزش و پرورش در گفته‌هاي خود تاكيد كردند كه تفاهمنامه و گفته‌هاي وزير تنها در سطح انتقال تجربيات است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون