• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4571 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۵ بهمن

معلولان و چالش روزهاي برفي

ابراهيم كاظمي مومن‌سرايي، رييس دبيرخانه ستاد پيگيري و هماهنگي مناسب‌سازي بهزيستي كشور با اشاره به چالش‌هاي معلولان در شرايط جوي خاص مانند روزهاي برفي و يخبندان گفت: تردد افراد داراي معلوليت با ويلچر در همه شرايط جوي بايد به آساني صورت گيرد و مسوولان شهري بايد به اين امر اهتمام ورزند.

كاظمي مومن‌سرايي روز جمعه در گفت‌وگو با ايرنا با بيان اينكه نياز افراد داراي معلوليت به خودرو در روزهاي برفي، چند برابر مي‌شود، افزود: فضاي شهري براي حضور افراد داراي معلوليت در سطح جامعه، آماده نيست و اگر برخي معلولان در برخي نقاط مناسب‌سازي شده، دسترسي حداقلي به فضاي شهري دارند اما با بارش برف اين تردد حداقلي نيز از آنان گرفته مي‌شود.

وي اضافه كرد: لازم است دستگاه‌هاي متولي به مكان‌هاي مناسب‌سازي شده شهري در روزهاي باراني و برفي توجه بيشتري داشته باشند تا تردد افراد داراي معلوليت در آن مكان‌ها دچار وقفه نشود.

رييس دبيرخانه ستاد پيگيري و هماهنگي مناسب‌سازي بهزيستي كشور گفت: رمپ‌هاي معابر ويژه معلولان هنگام بارش برف بايد فورا شن‌ريزي و پاكسازي شوند؛ ادارات دولتي نيز مي‌توانند هنگام بارش برف محوطه‌هاي خود را براي دسترسي معلولان به خدمات اداري پاكسازي كنند.

مومن‌سرايي افزود: حمل و نقل يكي از مشكلات اصلي معلولان است؛ خدمات خودرو از طريق شهرداري در اختيار افراد داراي معلوليت قرار مي‌گيرد اما متاسفانه شهرداري تعداد كمي خودرو براي معلولان دارد كه آن هم بايد از روز قبل زمان رفت و برگشت خود را مشخص كنند و نياز آنان به خودرو در روزهاي برفي بيشتر مي‌شود. او ادامه داد: بنابراين لازم است دستگاه‌هاي متولي در روزهاي با شرايط جوي خاص بيشتر به فكر افراد داراي معلوليت باشند؛ پاكسازي به موقع خيابان‌ها براي تردد ويلچرها در روزهاي برفي و يخبندان ضروري است. مومن‌سرايي از مسوولان شهري خواست امكانات سامانه حمل و نقل معلولان را بيشتر كنند و اين سامانه علاوه بر تهران در تمام استان‌هاي كشور راه‌اندازي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون