• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4572 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ بهمن

ويژه

اقبال دوبرابري همراه اول در اجراي طرح ملي ترابردپذيري

فاطمه كامكار | اجراي طرح ملي ترابردپذيري كه به زبان ساده همان انتقال شماره تلفن همراه از يك اپراتور به اپراتور ديگر است، براي همراه اول با رشد دوبرابري نسبت به سال گذشته روبه‌رو شد.

عصر آي.سي.تي، در حالي كه مديركل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از كاهش ميزان درخواست‌ ترابردپذيري اپراتورها خبر داده، آمارها نشان مي‌دهد براساس گزارش‌هاي منتشر شده از طرح تجميعي هر اپراتور تا امروز، اين شاخص براي اپراتور همراه اول نسبت به سال گذشته با رشد مثبت و دوبرابري همراه بوده است.

سيدمحمد امامي، مديركل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات رگولاتوري، درباره‌ ترابردهاي موفق از ابتداي اجراي ترابردپذيري اپراتورهاي همراه گفته است كه ترابردپذيري از تير سال ۹۵ به ‌صورت آزمايشي آغاز شد و از ابتداي اجراي رسمي پروژه ترابرد از يك شهريور ۱۳۹۵ تاكنون، يك ميليون و ۲۷۰ هزار و ۶۹۸ ترابرد موفق حقيقي و حقوقي انجام شده است.

به گفته او، از ابتداي راه‌اندازي اين طرح در سال ۹۵، به ميزان ۹۳ هزار و ۶۹ مورد ترابرد، در سال ۹۶ معادل ۵۰۱ هزار و ۵۵۱ ترابرد، در سال ۹۷ معادل ۴۹۹ هزار و ۶۹۵ ترابرد و در سال ۹۸ تاكنون نيز ۱۷۶ هزار و ۳۸۳ ترابرد صورت گرفته است و باتوجه به آمار سال‌هاي گذشته، به نظر تعداد درخواست‌هاي ترابرد رو به كاهش است، اما نگاهي به آمارهاي سال گذشته رگولاتوري و مقايسه با گزارش امسال اين ميزان درخواست را براي اپراتور اول با رشد دوبرابري نشان مي‌دهد.

براساس آمار دي ماه سال گذشته رگولاتوري، همراه اول ۴۴۲ هزار و ۲۴۵ ترابرد ورودي داشته و ترابرد خروجي‌اش ۴۱۱ و ۵۷۵ بوده كه حكايت از ۳۰ هزار و ۶۷۰ عدد تراز ترابرد مثبت دارد. اپراتور ايرانسل نيز با ۴۴۹ هزار و ۸۵۸ ترابرد ورودي در دي ماه و ۴۲۵ هزار و ۶۸۹ ترابرد خروجي به تراز ۲۴ هزار و ۱۶۹ دست پيدا كرده كه تراز مثبت آن را به عدد ۲۴ هزار و ۱۶۹ رسانده است. برمبناي اين گزارش وضعيت ترابرد ورودي اپراتور رايتل ۴۳ هزار و ۷۸۷ است و ترابرد خروجي آن ۹۸ هزار و ۶۲۶ كه نشان مي‌دهد اين اپراتور تراز منفي ۵۴ هزار و ۸۳۹ داشته است.

اين آمارها در حالي است كه براساس گزارش سال جاري MNP تا اول بهمن ماه سال جاري، گزارش تجميعي اپراتور همراه اول به ميزان ۶۱۷ هزار و ۵۶۴ ترابرد ورودي، ۵۵۲ هزار و ۲۱۶ ترابرد خروجي و ۶۵ هزار و ۳۴۸ ميزان تراز تراكنش را دارا بوده است.

در اپراتور ايرانسل، اين آمار با ميزان ۶۰۱ هزار و ۲۳۰ ترابرد ورودي، ۵۹۱ هزار و ۶۵۴ ترابرد خروجي و ۹۵۷۶ تراز ترابرد همراه بوده است.

 

رايتل؛ متضررترين اپراتور در طرح ملي ترابردپذيري

براساس آمار امسال رگولاتوري اپراتور رايتل با ۵۳ هزار و ۹۷۰ ترابرد ورودي و ۱۲۸ هزار و ۸۹۴ ترابرد خروجي و تراز ميانگين منفي 74 هزار و ۹۲۴ را كسب كرده است كه بيانگر مهاجرت بالاي شماره‌هاي تلفن همراه از اين اپراتور به ساير اپراتورها بوده است.

در مقايسه اين آمارها با نمونه مشابه سال گذشته، اپراتور اول با تراز مثبت ۶۵ هزار و ۳۴۸ واحدي نسب به شاخص ۳۰ هزار و ۶۷۰ در سال گذشته با رشد دوبرابري نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

 

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا:

حفظ جريان توليد و اشتغال صنايع خودرو با اختصاص تسهيلات بانكي

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: حمايت تسهيلاتي بانك مركزي از صنايع خودرو و قطعه‌سازي موجب تضمين حركت كشور در حوزه توليد و تحقق رونق توليد شده است.

به ‌گزارش سايپانيوز، سيدجواد سليماني افزود: بانك مركزي با اختصاص به‌موقع تسهيلات به صنعت خودرو، به افزايش توليد در دوماهه پاياني سال و پاسخگويي به تعهدات مشتريان كمك كرده است.

به گفته او گروه سايپا با وجود بدعهدي شركاي بين‌المللي، تحريم‌هاي ظالمانه و مشكلات اقتصادي كشور؛ در ۱۰ ماهه سال ۹۸ بيش از ۳۴۵ هزار دستگاه خودرو توليد كرده كه اين رونقِ حاكم بر توليد در گروه سايپا با تخصيص تسهيلات از سوي بانك مركزي، ادامه خواهد يافت.

او تاكيد كرد: اين تسهيلات به سرعت و به ‌شكل مستقيم به توليد اختصاص مي‌يابد و با پيگيري پويش ملي داخلي‌سازي قطعات صنعت خودرو و همت تلاشگرانِ صنعت قطعه‌سازي كشور، تغذيه خطوط گروه سايپا به ‌شكل مستمر و بي‌وقفه ادامه خواهد يافت.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا همچنين تصريح كرد: صنعت قطعه‌سازي كشور با اين كمك‌هاي تسهيلاتي مي‌تواند نسبت به خريد مواد اوليه و تامين به‌موقع قطعات موردنياز خطوط خودروسازان اقدام كند.

سليماني در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سايپا در يك ‌سال اخير تلاش كرده ارتباط خود با شبكه بانكي را در مسير صحيح ادامه داده و نسبت به بازپرداخت تسهيلات در موعد مقرر و تسويه‌حساب با بانك‌ها اقدام كند.

مديرعامل گروه خودروسازي در پايان از حمايت همتي، رييس‌كل بانك مركزي به خاطر تسريع در فرآيند اختصاص تسهيلات به صنعت خودرو و قطعه‌سازي قدرداني و ابراز اميدواري كرد اين همكاري تداوم يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون