• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4573 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۷ بهمن

خبر

تقاضاي استعفاي نماينده سروستان اعلام وصول شد

اميرحسين قاضي‌زاده، عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز يكشنبه نامه استعفاي داريوش اسماعيلي از نمايندگي مجلس را قرائت و اعلام وصول كرد. به گزارش ايسنا، بنا بر نامه قرائت شده اين نماينده توضيح داده وزير صنعت، معدن و تجارت از حدود 4 ماه قبل، از او براي تصدي مسووليت معاونت امور معادن، صنايع و معدني اين وزارتخانه درخواست كرده است كه بر اساس آن روز يكشنبه استعفايش را به مجلس اعلام كرد. اسماعيلي هم‌اكنون عضو كميسيون صنايع و معادن و نماينده سروستان در مجلس شوراي اسلامي است.

جعبه سياه هواپيماي اوكرايني در ايران مي‌ماند

فرج‌الله رجبي، عضو كميسيون عمران مجلس در پاسخ به پرسشي مبني بر آخرين وضعيت بازخواني جعبه سياه هواپيماي اوكرايني گفت: «وزارت راه و شهرسازي درصدد آن است كه جعبه سياه را در ايران بخواند.» به گزارش تسنيم، او تاكيد كرد: «سياست ما اين است كه جعبه سياه هواپيماي اوكرايني در ايران بماند و در همين جا بازخواني شود.» هواپيماي بويينگ پرواز تهران-كي‌يف 18 دي‌ماه امسال دقايقي بعد از تيك‌اف به دليل شليك اشتباهي پدافند هوايي سقوط كرد و تمام 176 مسافر و خدمه پروازي آن جان خود را از دست دادند.

مجلس زمينه مالي فعاليت‌هاي كانديداها را بررسي كرد

بررسي جزييات طرح «شفافيت و نظارت بر تامين مالي فعاليت‌هاي انتخاباتي در انتخابات مجلس» روز گذشته در دستور كار نمايندگان مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت. در جريان بررسي جزييات طرح شفافيت و نظارت بر تامين مالي فعاليت‌هاي انتخاباتي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، در مصوبه‌اي امكانات و منابع قانوني تامين مالي تبليغات و فعاليت‌هاي نامزدهاي انتخابات مجلس تعيين شد. به گزارش ايسنا، در جريان اين بررسي‌ها با ماده 5 اين طرح موافقت كردند. بر اساس اين ماده هزينه هر نامزد انتخابات، بايد به تاييد هيات مركزي نظارت برسد. همچنين با تصويب ماده 4 اين طرح نيز منشا تامين مالي فعاليت‌هاي انتخاباتي شفاف مي‌شود. علاوه بر اين بر اساس ماده 3 طرح شفافيت و نظارت بر تامين مالي فعاليت‌هاي انتخاباتي، دريافت كمك مالي نامزدهاي انتخابات از اتباع بيگانه ممنوع اعلام شد. طرح دوفوريتي شفاف‌سازي منابع تامين مالي تبليغات و فعاليت‌هاي انتخاباتي اول دي ماه سال جاري در مجلس با قيد دو فوريت اعلام وصول شده‌ بود.

احمدي‌نژاد ليستي براي انتخابات مجلس نداده است

مرتضي تمدن، استاندار اسبق تهران با اشاره به انتخابات مجلس و شايعه ارايه ليستي توسط محمود احمدي‌نژاد گفت: «آقاي احمدي‌نژاد در مقاطع مختلف اعلام كرده‌اند هيچ گونه برنامه‌اي براي بحث معرفي نامزد، ارايه ليست انتخاباتي، حمايت از يك ليست خاص و ائتلاف و جريان‌هاي سياسي ندارد.» به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: «اين موضوعاتي هم كه در گوشه و كنار تحت عنوان ليست منتسب به او منتشر مي‌شود، هيچ يك واقعيت ندارد؛ صحبت‌هايي كه پيرامون ارايه ليست از سوي احمدي‌نژاد مطرح مي‌شوند، فاقد اعتبارند.»

او افزود: «ممكن است كساني بيايند و به‌طور مستقل خود را منتسب به دولت نهم و دهم اعلام كنند و ليست‌هايي را هم منتشر كنند، اما هيچ يك ارتباطي به احمدي‌نژاد ندارند و اين شرايط به‌طور قطعي تا پايان بحث انتخابات وجود خواهد داشت.»

 

تكذيب اظهارات وزير كشور در مورد علت قرار دادن قرص در كيك‌ها

بهروز بنيادي، نماينده كاشمر و عضو كميسيون بهداشت و درمان با اشاره به اظهارات وزير كشور مبني بر اينكه «عده‌اي از افراد اين كار را بعد از خريد كيك انجام داده بودند كه بازداشت هم شدند و برخي نيز براي تفريح اين كار را انجام داده بودند»، گفت: «موارد مطرح شده از سوي نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي قطعا بر اساس بررسي‌ها و جست‌وجوهاي كارشناسي است. نمي‌دانم وزير كشور بر چه مبنايي گفته عده‌اي براي تفريح در كيك‌ها قرص مي‌گذاشتند. اما ماجرا به اين شكل نبوده و قرص در كيك در چند نقطه از كشور رويت شده است.» به گزارش اعتمادآنلاين؛ او ادامه داد: «بنابراين بايد به دنبال بررسي و حلاجي جدي‌تر موضوع قرار دادن قرص در كيك باشيم. گذاشتن قرص در كيك نشان مي‌دهد به شركت‌هاي شناسنامه‌دار براي توزيع مواد غذايي در سطح كشور نياز داريم.»

بنيادي با اشاره به اينكه مشخص نيست چه خط فكري‌اي به دنبال طرح موضوع آلوده بودن شير و قرص در كيك‌هاست، گفت: «براي اينكه مشخص شود با قرار دادن قرص در كيك‌ها و طرح موضوع آلوده بودن شير چه خط فكري‌اي تعقيب مي‌شود و اين خط فكري به دنبال چه مساله‌اي است بايد منتظر گزارش‌هاي نهادهاي اطلاعاتي بمانيم.» او با انتقاد از عملكرد صداوسيما در مطرح كردن موضوع شيرهاي آلوده تاكيد كرد: «از صداوسيما انتظار مي‌رود در مسائلي كه مربوط به‌ سلامت مردم است و مخاطب آن‌ همه ملت هستند، مانند مباحث مواد غذايي بيشتر دقت كند. در اين مسائل صداوسيما حتما بايد از مسوولان ذي‌ربط دعوت و سوال را در ميزگردي طرح كند كه ساير مسوولان هم حضور داشته باشند، نه آنكه يك فرد به‌ تنهايي به‌ عنوان يك مسوول در رده‌هاي پايين، مطلبي را مطرح كند بدون اينكه كسي باشد كه پاسخش را همان زمان بدهد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون