• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4576 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ بهمن

اقتصاد بين‌الملل

ويروس كرونا صنعت خودروسازي جهان را فلج مي‌كند

همزمان با شيوع گسترده ويروس خطرناك و كشنده كرونا در چين و مناطق شرق آسيا، بسياري از كارشناسان و تحليلگران درخصوص تاثيرات و تبعات منفي آن بر صنعت خودروسازي در جهان هشدار داده‌اند. كارشناسان فعال در حوزه خودرو با انتشار گزارشي برآورد و اعلام كرده‌اند كه تعطيلي كارخانه‌ها در چين كه يكي از مهم‌ترين قطب‌هاي صنعت و اقتصاد جهان به شمار مي‌رود، بدون شك تاثيرات منفي بزرگي بر اقتصاد چين و جهان خواهد گذاشت. طبق گزارش وب‌ سايت Automotive News، شركت بوش نيز كه يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان قطعات يدكي در جهان محسوب مي‌شود، درخصوص گسترش ويروس كرونا و تبعات منفي آن بر زنجيره تامين قطعه در جهان هشدار داده و اعلام نگراني كرده است. ولكمار دنر، مديرعامل بوش در اين باره به گزارشگران گفت: ما در حال حاضر راهي جز اينكه منتظر بمانيم تا چگونگي اوضاع مشخص شود، نخواهيم داشت ولي در صورتي كه اين وضعيت ادامه پيدا كند، به‌طور قطع در زنجيره تامين قطعات با مشكل مواجه خواهيم شد.

توليد نفت اوپك به كمترين سطح ۱۰ سال گذشته رسيد

تازه‌ترين نظرسنجي ماهانه اوپك حكايت از آن دارد كه توليد نفت خام اعضاي اين سازمان در ماه ژانويه (۱۱ دي لغايت ۱۰ بهمن) نسبت به ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دي) روزانه ۶۴۰ هزار بشكه كاهش يافته است. مقدار توليد نفت سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) در ژانويه سال ۲۰۲۰ ميلادي به پايين‌ترين سطح در چند سال گذشته رسيد، در حالي‌ كه عربستان‌سعودي، صادركننده نخست اين سازمان و ديگر اعضا بيش از توافق اوپك و غيراوپك عرضه خود را كاهش دادند و ليبي به دليل مشكلات داخلي شاهد افت شديد در صادرات نفت خام خود بود. براساس اين بررسي، به‌طور ميانگين، اين سازمان با ۱۳ عضو در اين ماه روزانه ۲۸ ميليون و ۳۵۰ هزار بشكه نفت توليد كرد كه نسبت به ماه دسامبر ۲۰۱۹، ۶۴۰ هزار بشكه كاهش نشان مي‌دهد.

«موديز» رتبه اعتباري بويينگ را كاهش داد

موسسه اعتبارسنجي موديز اعلام كرد كه به دنبال اعلام ضررهاي مالي بويينگ به علت زمين‌گير شدن هواپيماي ۷۳۷ مكس اين شركت، رتبه اعتباري آن و زيرمجموعه‌اش را كاهش داده است. موديز كه يكي از برترين شركت‌هاي اعتبارسنجي بين‌المللي محسوب مي‌شود، رتبه اعتباري بويينگ و شركت سرمايه‌گذاري بويينگ را از اي‌اي‌۳ به بي‌اي‌اي۱ كاهش داده و هشدار داد بويينگ و زيرمجموعه آن براي كاهش رتبه بيشتر تحت بررسي قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون