• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4576 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ بهمن

ماجراي تمديد قرارداد اعجوبه آرژانتيني با بارسا

مسي مي‌ماند اما به شرط‌ و شروط‌

لئو مسي در حال سپري كردن شانزدهمين فصل حضورش در بارسلوناست و آبي‌اناري‌ها بيش از هميشه به او وابسته شده‌اند. مسي تاكنون حتي در حد شايعه هم به باشگاهي لينك نشده و تيم‌هاي ديگر خوب مي‌دانند كه نمي‌توانند بارسلونا را راضي به فروش او كنند. اما نكته ترسناك در اين ماجرا، سخت‌گيري‌هاي مسي براي تمديد قرارداد است. او تقريبا هر سال مسوولان بارسلونا را سر ميز مذاكره مي‌كشاند و آنها را مجبور مي‌كند دستمزدش را افزايش دهند و بندهايي كه مي‌خواهد را برايش بگنجانند تا در تيم بماند و در مقابل بند آزادسازي سنگين را قبول مي‌كند تا مسوولان بارسا خيال‌شان راحت باشد تا پايان قراردادش در تيم مي‌ماند. او
2 سال پيش قراردادش را تا 30 ژوئن 2021 تمديد كرد و قبول كرد بند آزادسازي 700 ميليون يورويي داشته باشد. با آن قرارداد مسي با 80 ميليون يورو دستمزد، سنگين‌ترين قرارداد تاريخ فوتبال را بست و با اختلاف تبديل به بازيكني با بيشترين دستمزد در تاريخ فوتبال شد. باتوجه به بندهايي كه در اين قرارداد وجود دارد، مسي مي‌تواند بدون هيچ پيش‌شرطي همين تابستان پيش رو بارسلونا را به مقصد دلخواهش ترك كند. البته كه فعلا چنين تصميمي ندارد و مي‌خواهد حداقل يك فصل ديگر در بارسلونا بماند.

گويا ماجراي تمديدهاي هر ساله به مسي مزه كرده و او قصد دارد در اين تابستان قراداد جديدي امضا كند كه تا تابستان سال بعد اعتبار دارد. در واقع او مي‌خواهد از اين به بعد قراردادش را فصل به فصل تمديد كند و به دنبال قرارداد بلندمدت نيست. در چنين شرايطي هيات‌رييسه بارسلونا و مديرعامل اين تيم، جوزپ ماريا بارتومئو، دچار مشكلات جدي خواهند شد. بارتومئو بارها وعده داده كه مسي براي سال‌هاي طولاني در بارسلونا بازي خواهد كرد، اما واقعيت اين است كه ابتكار عمل عملا در دستان مسي است و او هر آن تصميم به ترك باشگاه بگيرد به راحتي مي‌تواند اين كار را انجام دهد. هواداران بارسا از تابستان 2020 به مدتي نامحدود بايد نگران ترك باشگاه توسط لئو مسي باشند. او كه يكي از بزرگ‌ترين نمادهاي بارسلوناست، در صورت ترك باشگاه ضربه‌اي بزرگ به تيمي مي‌زند كه هويتش را به مسي گره زده است. آبي‌اناري‌ها در تابستان‌هاي پيش رو بايد منتظر باشند درخواست‌هاي مالي مسي بالا و پايين باشد. اغلب بازيكنان در سن و سال لئو مسي ترجيح مي‌دهند قراردادهايي بلندمدت داشته باشند، اما لئو شبيه هيچ‌كس نيست و به خوبي مي‌داند كه ارزشش آن‌قدري هست كه براي آرامشش نيازي به تمديد بلندمدت نداشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون