• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4582 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن

آيا جمعه‌بازار پاركينگ پروانه تعطيل مي‌شود؟

گروه اجتماعي| انتشار خبر تعطيلي جمعه‌بازار معروف پاركينگ پروانه در منطقه 12 با موجي از واكنش‌هاي مختلف از سوي شهروندان همراه بود. براساس اين خبر قرار است اين جمعه، آخرين روز از فعاليت اين جمعه‌بازار قديمي تهران باشد كه هر هفته بيش از هزار و 300 دستفروش، كالاهاي خود را در آن عرضه مي‌كنند. دليل اين تعطيلي اما ايمن‌سازي اين پاركينگ عنوان شده است. علي محمد سعادتي شهردار منطقه 12 در گفت‌وگو با ايسنا در خصوص دلايل تعطيلي اين پاساژ گفت‌: پاساژ پروانه از نظر سازه، ايمني لازم را ندارد و در مقابل حريق ناايمن است و هر لحظه امكان بروز حادثه در اين پاساژ وجود دارد.

او با بيان اينكه با توجه به حجم مراجعه به پاساژ پروانه و پاركينگ آن در جمعه‌بازار در صورت بروز حادثه اثرات مخاطرات آن كمتر از حادثه پلاسكو نخواهد بود، گفت: مقام‌سازي و ايمن‌سازي پاساژ پروانه و پاركينگ آن در دستور كار قرار گرفته است و از آنجايي كه قرارداد بهره‌بردار پاركينگ نيز به پايان رسيده، پروژه ايمن‌سازي اين مكان در دستور كار قرار گرفته است.

سعادتي با اشاره به فعاليت جمعي از دستفروشان در پاركينگ اين پاساژ در روزهاي جمعه تصريح كرد: قرارداد بهره‌بردار با شهرداري تهران به پايان رسيده است و ما مزايده‌اي براي اين پاساژ و پاركينگ آن برگزار نخواهيم كرد. اما براي كسبه‌جمعه بازار در حال بررسي چند مكان هستيم كه اين افراد را در يك محل ديگر كه ايمني لازم را نيز دارد، مستقر كنيم.

شهردار منطقه 12 در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه برخي از كسبه اين جمعه‌بازار درخواست داشتند كه بعد از ايام عيد و در سال آينده اين مقاوم‌سازي انجام شود، گفت‌: دقت داشته باشيد كه قرارداد بهره‌بردار بهمن‌ماه به پايان مي‌رسد و كار مقاوم‌سازي با توجه به ويژگي اين پاساژ بايد هر چه سريع‌تر آغاز شود و بايد بگويم همان اهمالي كه در مورد ايمني پاساژ پلاسكو اتفاق افتاد نبايد در مورد مابقي مراكز خريد نيز صورت گيرد و ديديد كه پلاسكو سال‌هاي سال، با وجود مشكلات ايمني فعال بود، اما يك حادثه سبب شد كه اين اتفاق به فاجعه ملي تبديل شود و اگر در اين بازه زماني تا ايمن‌سازي پاساژ پروانه اتفاقي رخ دهد كه ناشي از عدم ايمني باشد، چه كسي پاسخگو است.

اما در اين ميان شايعه ديگري نيز در فضاي مجازي قوت مي‌گيرد؛ اينكه به دنبال توافق شهرداري با بنياد مستضعفان قرار است اين پاساژ به تملك اين نهاد درآيد. با اين وجود معاون بنياد مستضعفان، با رد شايعه تعطيلي جمعه‌بازار پاركينگ پروانه به دنبال تملك يا اجراي عمليات مقاوم‌سازي آن توسط بنياد مستضعفان گفته است: اجراي عمليات مقاوم‌سازي و مكانيزاسيون پاركينگ پروانه در جريان بهره‌برداري فعلي آن انجام مي‌شود و اجراي اين عمليات هيچ مشكلي براي كسب‌وكار جاري در اين پاركينگ ايجاد نمي‌كند.

به گزارش روابط عمومي بنياد مستضعفان، منوچهر خواجه دلوئي در واكنش به شايعات اخير درباره تملك پاركينگ پروانه توسط بنياد مستضعفان و نگراني برخي از كسبه و مردم نسبت به تعطيلي جمعه‌بازار پاركينگ پروانه، با تكذيب موارد مطرح‌شده اظهار كرد: پاركينگ پروانه تحت تملك شهرداري تهران است و شايعات مطرح‌شده نسبت به خريد اين پاركينگ و تملك آن توسط بنياد مستضعفان به هيچ‌وجه صحت ندارد.

معاون توسعه ساختمان و انرژي بنياد مستضعفان افزود: در توافق اخير شهرداري تهران با بنياد مستضعفان، مقرر شد پاركينگ پروانه به عنوان پاركينگ ساختمان پلاسكو جديد مورد بهره‌برداري قرار گيرد و بنياد مستضعفان نيز قرار است تنها نسبت به مقاوم‌سازي اين پاركينگ و مكانيزاسيون آن اقدام كند و هيچ برنامه‌اي براي خريد اين پاركينگ توسط بنياد مستضعفان وجود ندارد.

او با تاكيد بر اينكه به هيچ‌وجه قرار نيست كسب وكار جمعه‌بازار پاركينگ پروانه به دليل عمليات مقاوم‌سازي آن تعطيل شود، گفت: نكته حايز اهميت آن است كه اجراي عمليات مقاوم‌سازي و مكانيزاسيون پاركينگ پروانه در جريان بهره‌برداري فعلي آن انجام مي‌شود و اجراي اين عمليات هيچ مشكلي براي كسب‌وكار جاري در اين پاركينگ ايجاد نمي‌كند.

خواجه دلوئي خاطرنشان كرد: بر همين اساس هيچ جاي نگراني نسبت به آينده فعاليت فعلي اين پاركينگ وجود ندارد و شايعات مطرح شده نسبت به تعطيلي كسب‌وكار جمعه‌بازار پاركينگ پروانه به دنبال شايعات تملك اين پاركينگ يا عمليات مقاوم‌سازي آن كه باعث نگراني برخي از كسبه و مردم شده، صحت ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون