• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4583 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۱ بهمن

بايد ۲.۵درصد مناطق حفاظت‌شده خودمان را ارتقا دهيم

معاون سازمان محيط زيست گفت: براي رسيدن به استاندارد ۱۴ درصدي جهاني بايد ۲.۵ درصد مناطق خود را ارتقا ببخشيم. به گزارش مهر، كيومرث كلانتري، معاون محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست، در مراسم افتتاح و راه‌اندازي مخازن علمي موزه تاريخ طبيعي كه صبح امروز در ساختمان معاونت طبيعي سازمان محيط زيست برگزار شد گفت: تنوع زيستي جزو لاينفك سازمان حفاظت محيط زيست و محور اصلي اين معاونت است. در روز اول خرداد روز جهاني تنوع زيستي همايش ملي تنوع زيستي را در سازمان محيط زيست خواهيم داشت.

كلانتري افزود: سازمان حفاظت محيط زيست مناطقي را براي حفاظت از تنوع زيستي كشور تحت مديريت قرار داده و امروز ۱۱.۲ درصد جغرافياي كشور معادل ۱۸.۵ ميليون هكتار تحت عنوان مناطق چهارگانه زير نظر مديريت سازمان محيط زيست است. براي رسيدن به استاندارد ۱۴درصدي جهاني بايد ۲.۵ درصد مناطق خود را ارتقا ببخشيم. در دولت روحاني در دو جلسه شوراي عالي محيط زيست مجموعا يك ميليون و ۵۰ هكتار به سطح مناطق حفاظت شده اضافه شده است. معاون طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در كشور ما كه داراي تنوع زيستي بالايي است حدود ۱۳۰۰ گونه جانوري مهره‌دار شناخته شده را در كشور داريم و حدود بيش از ۸۲۰۰ گونه گياهي شناخته شده داريم؛ بنابراين كشور هم از نظر اكوسيستم و هم از نظر ژنتيكي و هم از نظر گونه‌هاي جانوري و گياهي داراي تنوع بالايي است.

كلانتري افزود: با اين كار ارزشمندي كه در موزه تاريخ طبيعي و ذخاير ژنتيكي انجام شده منابع ذخيره گاهي و بانك‌هاي ژن را تجميع كرده و اين فضا اكنون آماده بهره‌برداري براي مراكز علمي تحقيقاتي است و اين كار ادامه نيز خواهد داشت. وي در پايان گفت: در تحقيقاتي كه انجام شده خوشبختانه ۹۷.۵ درصد مردم ايران محيط زيست را به خوبي مي‌شناختند كه نشان از اين است كه افكار عمومي مردم به سمت آگاه‌سازي و تنوير افكار و اشاعه فرهنگ محيط زيستي خوب پيش رفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها