• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4586 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۶ بهمن

مراسم گراميداشت شهادت فرمانده سپاه قدس برگزار شد

40 روز پس از درگذشت سردار

سيزدهم دي‌ماه بود كه خبري كوتاه دست به دست در شبكه‌هاي اجتماعي چرخيد. خبري كه بدون توجه به ديدگاه‌هاي سياسي نشر‌دهندگان، آنان را در بهت فرو مي‌برد. «قاسم سليماني، فرمانده سپاه قدس جمهوري اسلامي ترور شد.» اين خبر كوتاه چندي بعد با انتشار تصاوير و اخبار تكميلي، تاييد شد. چندي بعد نيز ايالات متحده امريكا رسما مسووليت ترور يكي از عاليرتبه‌ترين فرماندهان نظامي ايران را برعهده گرفت و اعلام كرد كه اين اقدام با دستور شخص دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري ايالات متحده امريكا صورت گرفته است. اعلام اين خبر با واكنش‌هايي فراوان مواجه شد؛ به ويژه آنكه اگنس كالامارد، گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد نيز با انتشار پيامي در صفحه شخصي‌اش در شبكه اجتماعي توييتر نوشت: «ترور هدفمند قاسم سليماني و ابومهدي مهندس غيرقانوني و نقض قوانين حقوق بين‌الملل است.»

در اين ميان جمهوري اسلامي نيز ترور فرمانده سپاه قدس خود را بي‌پاسخ نگذاشت و پس از تشييع پيكر باشكوه در شهرها و استان‌هاي مختلف ايران، بامداد چهارشنبه مورخ هجدهم دي‌ماه بزرگ‌ترين پايگاه ايالات متحده امريكا در عراق را در عملياتي با نام «قاسم سليماني» با ده‌ها موشك بالستيك هدف حمله قرار داد. حمله‌اي كه ابتدا مقامات امريكايي اعلام كردند كه هيچ تلفاتي برجاي نگذاشته ولي در ادامه چندين رسانه در واشنگتن از «آسيب مغزي» به حدود يكصد سرباز امريكايي خبر دادند. با تمام اين فراز و فرودها حالا 40 روز پس از شهادت سردار قاسم سليماني، مقامات ايراني همچنان از تداوم «انتقام سخت» تهران از واشنگتن سخن مي‌گويند. محمد حجازي، جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه در همين زمينه در اظهاراتي كه شبكه تلويزيوني المسيره آن را منتشر كرد، گفت: «تا زماني كه ظلم و تعرض موجود است، جنگ با دشمن و حضور ما در ميادين جنگ ادامه دارد.» او همچنين خاطرنشان كرد: «انتقام سخت ايران تا اخراج نيروهاي امريكايي از منطقه و تنها و بي‌صاحب ماندن رژيم صهيونيستي ادامه دارد.»

سرلشكر يحيي رحيم صفوي، مشاور عالي فرمانده كل قوا نيز در اظهاراتي در همين زمينه با اشاره به راز محبوبيت سردار قاسم سليماني اظهار كرد: «حاج قاسم محبوب خدا بود چرا كه سرباز خدا و اسلام بود. محبوبيت او محصول مكتب اسلام و سال‌هاي دفاع مقدس و خدمات خيري است كه به مردم كشور و ملت‌هاي مظلوم جهان ارايه داد. حاج قاسم بعد از 8 سال دفاع مقدس مشغول مبارزه با اشرار و تروريست‌ها در سوريه، لبنان و افغانستان شد و جبهه ايران بين‌المللي شد. ايشان با صهيونيست‌ها و اشغالگران و تروريست‌ها مقابله كرد. حاج قاسم چون بنده خدا بود و از سلسله مراتب ولايت اطاعت مي‌كرد و انساني اهل عمل صالح بود در دل مردم جاي دارد. او بعد از جنگ هم به جهاد روي آورد و جهاد را ترك نكرد. جهاد براي او عمل صالح بود.» در همين راستا و همزمان با چهلمين روز شهادت سردار قاسم سليماني، از وصيتنامه مكتوب او نيز رونمايي شد. وصيتنامه‌اي كه با تصاوير ديده نشده از فرمانده سپاه قدس جمهوري اسلامي و تنها نظامي دارنده نشان «ذوالفقار» مزين شده است. او در بخشي از وصيتنامه خود علاوه بر آنكه از همه مردم ايران و خانواده شهدا طلب عفو كرده، خطاب به مسوولان جمهوري اسلامي آورده است: «مسوولان همانند پدران جامعه مي‌بايست به مسووليت خود پيرامون تربيت و حراست از جامعه توجه كنند، نه با بي‌مبالاتي و به‌ خاطر احساسات و جلب برخي از آراي احساسي زودگذر از اخلاقياتي حمايت كنند كه طلاق و فساد را در جامعه توسعه دهد و خانواده‌ها را از هم بپاشاند. حكومت‌ها عامل اصلي در استحكام خانواده و ازطرف ديگر عامل مهم از هم پاشيدن خانواده هستند. اگر به اصول عمل شد، آن وقت همه در مسير رهبر و انقلاب و جمهوري اسلامي هستند و يك رقابت صحيح بر پايه همين اصول براي انتخاب اصلح صورت مي‌گيرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون