• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4588 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ بهمن

خبر

سيد‌حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان:

معامله قرن، تداوم جنايت ترور شهيد سليماني و مهندس بود

سيد‌حسن نصرالله، دبيركل حزب‌الله لبنان عصر يكشنبه گفت: تواضع، اخلاص، شجاعت و به ويژه مسووليت‌پذيري از همان روزهاي جواني، مهم‌ترين صفات و ويژگي‌هاي سردار قاسم سليماني بود.به گزارش ايرنا، وي اين مطلب را به شكل ويديو كنفرانس و در آيين ويژه به مناسبت چهلمين روز شهادت سردار قاسم سليماني فرمانده فقيد نيروي قدس و «ابومهدي المهندس» جانشين فرمانده نيروهاي مردمي عراق (الحشد الشعبي) كه همزمان در مجمع سيدالشهداي بيروت در مركز، شهرداري نبي شيت در منطقه بقاع در شرق، حسينيه‌هاي طيردبا و جِبشيت در جنوب لبنان برگزار شد، عنوان كرد. نصرالله خاطرنشان كرد: ترامپ در مدت اخير ۲ جنايت بزرگ انجام داد كه نخستين آن ترور قاسم سليماني و ابومهدي المهندس بود و در هر سخنراني به اين جنايت اشاره مي‌كند. دومين جنايتش هم اعلان طرح معامله قرن بود كه در تداوم جنايت اول است. وي گفت: اين طرح، معامله قرن نيست زيرا يك‌جانبه بوده و فلسطينيان و گروه‌هاي مقاومت وارد اين بازي نشدند زيرا آن را نقشه ترامپ و صهيونيست‌ها براي از بين بردن آرمان فلسطين مي‌دانند. دبيركل حزب‌الله اضافه كرد: ترامپ در معامله قرن طرح برپايي يك دولت ضعيف را داده و هيچ انساني نمي‌تواند چنين چيزي را بپذيرد. ايستادگي و ثبات مواضع فلسطينيان و گروه‌هاي مقاومت اين معامله را با شكست مواجه خواهد كرد. نصرالله اظهار داشت: «ما امروز در يك رويارويي جديد هستيم و دشمن كسي است كه اين رويارويي را شروع كرده و با ترور سردار سليماني و همراهانش و نيز اعلان طرح معامله قرن، به محور مقاومت هجوم برده است. ما ۲ راه‌حل داريم: يك راه واكنش و رويارويي است و راه دوم تسليم و مخفي شدن است كه محور مقاومت راه نخست را برگزيده است. راه‌حل اين است كه رويارويي را با كوبيدن سرِ افعي يعني دولت ترامپ شروع كنيم زيرا دولت او تجسم استبداد و ظلم و سلطه‌گري است.»

رزمايش سراسري ارتش ونزوئلا

ارتش ونزوئلا در اقدامي كه «نمايش قدرت به امريكا» توصيف شده، روز شنبه با مشاركت ارتش و نيروهاي داوطلب، رزمايش سراسري برگزار كرد. به گزارش فارس، ارتش ونزوئلا روز شنبه تمريناتي را براي استقرار نظاميان، واحدهاي زرهي و نيروهاي داوطلب در كاراكاس و ديگر مناطق اين كشور انجام داد. به نوشته رويترز، اين رزمايش تنها چند روز بعد از آن برگزار مي‌شود كه «نيكلاس مادورو» رييس‌جمهور ونزوئلا در پاسخ به تهديدات و تحريم‌هاي امريكا، رسما دستور الحاق حدود ۴ ميليون نيروي داوطلب مردمي به نيروهاي نظامي را صادر كرد و اين نيروي متشكل از افراد داوطلب اكنون در كنار ارتش، نيروي هوايي، نيروي زميني و گارد ملي به عنوان شاخه تازه‌اي از نيروهاي نظامي ونزوئلا فعاليت مي‌كند. تصاويري كه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده نشان مي‌دهد پرتابگرهاي موشك، پدافند‌هاي هوايي و سامانه‌هاي راداري ارتش ونزوئلا هم در اين رزمايش مشاركت داشته‌اند. ولاديمير پادينو وزير دفاع ونزوئلا در بيانيه‌‌ پخش شده از تلويزيون دولتي اين كشور در اين زمينه گفت: «ما سطح فرماندهي و كنترل شبه‌نظاميان بوليواري را نشان داده‌ايم.»

درخواست فلسطين براي برگزاري كنفرانس بين‌المللي صلح

دبيركل كميته اجرايي سازمان آزادي‌بخش فلسطين اعلام كرد: تشكيلات خودگردان فلسطين به دنبال برگزاري كنفرانس بين‌المللي صلح براي مقابله با طرح امريكايي معامله قرن است. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت ارم‌نيوز، صائب عريقات، دبيركل كميته اجرايي سازمان آزادي‌بخش فلسطين گفت: محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين از آنتونيو گوترش، دبيركل سازمان ملل درخواست كرده كه يك كنفرانس بين‌المللي صلح برگزار كند و مذاكرات براساس قطعنامه‌هاي مشروع بين‌المللي از اين كنفرانس آغاز شود. وي افزود: عباس درباره اين كنفرانس پيام‌هايي را به روسيه و اتحاديه اروپا خواهد فرستاد. عريقات ادامه داد: كميته اجرايي سازمان آزادي‌بخش فلسطين يك نشست مشورتي براي بررسي چهار پرونده مهم در سايه رويكردهاي رهبري فلسطين در مقابله با طرح معامله قرن برگزار مي‌كند و در اين نشست قطعنامه‌هاي مربوط به فلسطين در شوراي امنيت، پيش‌نويس قطعنامه گروه عربي و كشورهاي جنبش عدم تعهد در اين شورا بررسي مي‌شود. همچنين قرار است در اين نشست موضوع شركت‌هاي حامي شهرك‌سازي‌هاي اسراييلي، پرونده دادگاه كيفري بين‌المللي، طرح آشتي فلسطين و سفر هيات سازمان آزادي‌بخش به غزه مورد بررسي قرار بگيرد.

تجمع مخالفان اصلاح قانون اساسي روسيه در مسكو

مخالفان دولت روسيه با برپايي اجتماعي اعتراضي خواستار برگزاري همه پرسي درباره اصلاح قانون اساسي روسيه براي جلوگيري از هرگونه تغييرات در آن شدند. به گزارش روز يكشنبه ايرنا و به نقل از خبرگزاري دولتي تاس، تجمع مخالفان دولت درباره اصلاحات قانون اساسي روسيه در ميدان سووروف مسكو برگزار شد و در آن صدها نفر از گروه‌هاي مخالف دولت شركت كردند. در اين گردهمايي چند گروه ازجمله جنبش «نووراسيا» شركت داشتند و ايگور استرلكوف رهبر اين گروه و نيز سرهنگ مستعفي ولاديمير كواچكوف از رهبران مخالفان دولت سخنراني كردند. آنها خواستار برگزاري همه‌پرسي عمومي براي اطلاع يافتن از ديدگاه مردم درباره اصلاحات قانون اساسي روسيه مدنظر ولاديمير پوتين شدند. اين تجمع را «لوي فرونت»، حزب «پارتيا دلا»، جنبش نووراسيا و جنبش «روسيه ديگر» برگزار كردند و براي برپايي آن از شهرداري مسكو و نهادهاي امنيتي اين شهر مجوز دريافت كرده بودند. تارنماي گازتا رو كه بيشتر گرايش ليبرال دارد درباره اين تجمع اعتراضي نوشت: مخالفان خواهان آن شدند كه اصلاحات قانون اساسي از طريق برگزاري همه‌پرسي عمومي با حدنصاب حداقل 50 درصد و رعايت اصول لازم و نه از راه تصويب آن در دوماي روسيه تاييد شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون