• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4589 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

2 ليست اصلي جناح راست تنها 3 گزينه مشترك دارد

وضعيت قرمز اصولگرايان

اصولگرايان با وجود آنكه از يك‌سال پيش بر طبل وحدت براي انتخابات كوبيدند، اما امروز در آستانه انتخابات، به‌جاي يك ملودي شنيدني، نواي ساز‌هاي ناكوك است كه از اردوگاه اصولگرايي به گوش مي‌رسد و به‌ طوري كه ديگر اختلافات تنها در ارايه ليست‌هاي مختلف نمايان نمي‌شود؛ بلكه علنا در فضاي مجازي و رسانه‌اي به يكديگر مي‌تازند.

در اين ميان پس از اختلافات جبهه پايداري و شوراي ائتلاف اصولگرايان و نامه‌نگاري‌هاي غلامعلي حدادعادل، رييس شوراي ائتلاف و مرتضي آقا‌تهراني، دبيركل جبهه پايداري، اختلافات اصولگرايان با توييت‌هاي وحيد يامين‌پور و انتقادهاي تند و تيزش به محمدباقر قاليباف عيان‌تر هم شد؛ او در كنايه به قاليباف نوشت: «حجم دروغ و زد و بند و بي‌تقوايي كه در اين روزها از برخي چهره‌هاي سياسي ديده‌ام، بي‌سابقه است. اشرافيت سياسي پيچيده‌تر از آنچه گمان مي‌كردم، عمل مي‌كند. اميدوارم با هدايت خداوند، مردم بهترين‌ها را انتخاب و كيد آنها را خنثي كنند.»

در اين ميان اميرحسين ثابتي، مجري شبكه افق در توييتي نوشت: «حاميان متعصب قاليباف كه هر نقد منطقي به مواضع و عملكرد ايشان را برنمي‌تابند و با توهين مي‌خواهند منتقدان را ساكت كنند، بدانند اگر پاسخ اقناعي ندهند ابهامات بيشتر مي‌شود. به جاي تكفير، فكر كنيد چرا قاليباف مورد تاييد طيف زيادي از نيروهاي دلسوز انقلابي كه هميشه وسط ميدان بوده‌اند، نيست؟» البته كانال تلگرامي پاسخ يك مخاطب به اين توييت را منتشر مي‌كند كه نوشته است: «آقاي ثابتي، نه طرفدار قاليبافم، نه مخالف عدالتخواهي و نه ليستي راي ميدم و نه بنا دارم كه از كسي حمايت كنم اما به‌ جاي تخريب طرف مقابل از كانديداهاي خودتون طرفداري كنيد. چراكه اين كار از اخلاق به دوره و با نظر رهبري هم همخوني نداره!»

درست در اوج اين جدال اصولگرايان عليه يكديگر، حسين مظفر به اين دليل كه در هيچ ليستي قرار نگرفته است، از حوزه انتخابيه البرز وارد انتخابات شده است. حالا درست در ميان جدال اصولگرايان، كانال منتسب به برخي نهادها، مقايسه‌اي ميان ليست اصلاح‌طلبان و اصولگرايان انجام داده و با هشتگ هشدار و تيتر «وضعيت خطرناك جبهه انقلاب در انتخابات تهران» مي‌نويسد: «با نگاه به ليست‌هاي اصلي اصلاح‌طلبان روشن مي‌شود بين 3 ليست اصلاح‌طلبان در تهران تفاوت چنداني وجود ندارد. سرليست هر 3، مجيد انصاري است و ۲۴ كانديدا در اين 3 ليست مشترك هستند؛ به نحوي كه اگر كانديداهاي اين 3 ليست را جمع كنيم، جمعا ۴۲ نفر مي‌شوند؛ اين در حالي است كه در جريان انقلاب بين 2 ليست اصلي نيروهاي انقلاب فقط 3 اشتراك وجود دارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون