• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4589 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن

خبرخوان

كيفيت بنزين در فصل سرد سال هم مشكلي نداشت

رييس سازمان ملي استاندارد با بيان اينكه نتايج بررسي بنزين توليدي و مصرفي كشور در فصل سرد سال تاكنون نشان مي‌دهد كه هيچ مشكلي از نظر آلايندگي وجود نداشته، از بازرسي ٨٠ هزار و ٨١٣ نازل در سراسر كشور در سال جاري خبر داد و گفت: از بين اين تعداد ١٩١٧ نازل بنزين مشكل فني و كم‌فروشي داشتند.

نيره پيروزبخت اظهار كرد: از آغاز فصل سرد سال تاكنون ۱۳۲ نمونه آزمايش از بنزين‌هاي توزيعي يورو ۴ جايگاه‌هاي سوخت اخذ شده كه نتيجه بررسي ۳۸ مورد آنها هيچ مشكلي را در موضوع آلايندگي نشان نداده است.

حجم مبادلات ايران و عمان از سطح يك ميليارد دلار گذشت

رييس اتاق مشترك ايران و عمان گفت: حجم مبادلات تجاري بين ايران و عمان پارسال به سطح يك ميليارد و ۱۶۱ ميليون دلار رسيد، درحالي كه سال ۱۳۹۲ بالغ بر ۲۲۱ ميليون دلار بود.

ضرابي همسايه جنوبي ايران از ابتداي سال ۲۰۲۰ امكان ثبت شركت با مالكيت صددرصدي بدون نياز به كفيل عماني را فراهم ساخته و فعالان بخش معدن نيز مي‌توانند اين موضوع را مورد توجه قرار دهند.

پيش‌نويس استاندارد يورو5
براي بنزين تهيه شد

معاون نظارت بر اجراي استاندارد سازمان ملي استاندارد از تهيه پيش‌نويس استاندارد يورو5 براي بنزين توليدي در كشور خبر داد.

وحيد مرندي‌مقدم با بيان اينكه در حال حاضر در سال‌هاي پاياني اجراي استاندارد يورو4 در توليد بنزين هستيم، اظهار كرد: در مورد استاندارد بنزين تجديدنظر خواهيم كرد و به سمت استاندارد يورو5 و يورو6 حركت مي‌كنيم.

گران‌فروشي در صدر تخلفات دي ماه

مدير كل امور حقوقي و تعزيرات سازمان حمايت اعلام كرد: بيشترين تخلفات ثبت شده در دي ماه مربوط به گران‌فروشي و عدم درج قيمت بوده است.

سيدمجتبي سجادي گفت: در دي ماه ۱۰ هزار گشت مشترك توسط سازمان تعزيرات حكومتي و ديگر دستگاه‌ها انجام شده كه نتيجه آن تشكيل حدود
5 هزار پرونده تخلف به ارزش حدود ۱۰ ميليارد تومان بوده است. او با بيان اينكه به شكايت مردم در زمينه‌هاي مختلف رسيدگي و پس از بررسي با متخلفان برخورد مي‌شود، افزود: در دي ماه حدود ۲۳ هزار فقره شكايت مردمي درباره تخلفات صنفي و غيرصنفي از طريق تلفن ۱۲۴ ستاد خبري استان‌ها دريافت شده است كه از اين تعداد ۷۱درصد شكايات مورد رسيدگي قرار گرفته و ۲۹درصد باقي‌مانده نيازمند اظهارنظر كارشناسي يا استعلام حقوقي از مراجع ذي‌ربط است.

كاهش رقم عوارضي آزادراه تهران- شمال

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با بيان اينكه قيمت عوارضي منطقه يك آزادراه تهران-شمال شناور است و در ساعات مختلف و روزهاي مختلف متفاوت است، افزود: محاسبه رقم عوارضي آزادراه براساس درآمد و هزينه و ميزان سرمايه‌گذاري سرمايه‌گذار سنجيده مي‌شود؛ براي ساخت منطقه يك آزادراه هزينه زيادي شده و در اين مسير اغلب تونل و پل‌هاي بزرگ قرار دارد و سازه‌هاي سنگين داريم.او ادامه داد: از همان ابتدا طبق قرارداد دولت 60درصد هزينه ساخت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پذيرفته است، باز براي 40درصد هزينه سرمايه‌گذار، رييس‌جمهور، رييس بنياد مستضعفان و وزير راه و شهرسازي دغدغه داشتند‌ كه رقم عوارضي منطقه يك كمي كاهش يابد و در حال برنامه‌ريزي هستيم تا با روالي منطقي، اين عدد تا اندازه‌اي كاهش يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون