• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4591 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱ اسفند

خبرخوان

چقدر با اوراسيا  مراوده تجاري داريم؟

با توجه به اجراي موافقت‌نامه تجارت ترجيحي با اتحاديه اوراسيا و اعمال تخفيفات ترجيحي براي ۸۶۲ قلم كالاي وارداتي و صادراتي، درآمدهاي صادراتي به اوراسيا ۷۲ درصد بيشتر شده است. سخنگوي گمرك در اين خصوص اظهار كرد: صادرات به اوراسيا طي ۱۰ ماهه گذشته به وزن دو ميليون و ۶۸۳ هزار تن و به ارزش ۸۶۱ ميليون و ۱۹ هزار و ۶۰۳ دلار رسيد كه اين ميزان به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته از حيث وزني ۱۱۴ درصد و از لحاظ ارزش ۷۲ درصد رشد داشته است. سيد روح‌الله لطيفي با اشاره به ميزان واردات از كشورهاي اتحاديه اوراسيا گفت: حجم واردات ايران از كشورهاي اوراسيا در مجموع دو ميليون و ۵۶۳ هزار و ۸۰۱ تن و به ارزش يك ميليارد و ۱۰۵ ميليون و ۹۴۶ هزار و ۱۲۵ دلار است كه اين ميزان نيز به نسبت مدت‌زمان مشابه در سال گذشته از حيث وزني ۴۱ درصد رشد داشته است اما از لحاظ ارزش پنج درصد كاهش را نشان مي‌دهد؛ بنابراين بررسي ميزان تجارت خارجي كشور با مجموع كشورهاي اوراسيا در مجموع به حدود دو ميليارد دلار رسيده است.

هيچ‌كس نمي‌تواند بازار سرمايه را تضمين كند

شاپور محمدي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاكيد بر اينكه هيچ‌كس نمي‌تواند بازار سرمايه را تضمين كند و سرمايه‌گذاران نبايد به شايعات توجه كنند، از اعمال اصلاحاتي روي بازار برتر خبر داد. رييس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با بيان اينكه سهامداران نبايد به شايعات توجه كنند، اظهار كرد: از همه خواهش مي‌كنم مبتني بر تحليل خريد و فروش كرده و به سودآوري شركت‌ها توجه كنند كه اگر شركتي رشد قيمت نداشت بتواند در مجامع سالانه شركت سود خود را دريافت كند.

دستور وزير ارتباطات براي پيگيري مزاحمت‌هاي انتخاباتي

محمدجواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با صدور دستوري از رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي خواست تا هر چه سريع‌تر نسبت به پيگيري شكايات مردم درباره دريافت پيامك‌هاي مزاحم انتخاباتي و عضويت ناخواسته در گروه‌ها و كانال‌ها توسط ستاد انتخاباتي نامزدهاي انتخابات مجلس اقدام شود.

رشد توليد 30 كالاي صنعتي و معدني

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: بررسي از بين ۴۲ محصول منتخب، اصلي صنعتي و معدني كه بيشترين سهم را در اين بخش دارند، نشان مي‌دهد كه در ۱۰ ماهه امسال ۳۰ محصول رشد توليد داشتند. زرندي گفت: فولاد خام (مياني) با ۲۰ ميليون تن، ۶.۸ درصد، سيمان با ۵۱.۲ ميليون تن، ۱۲.۲ درصد، كاتد مس با ۲۰۷.۸ هزار تن، ۳.۱ درصد، لوازم خانگي (شامل تلويزيون، يخچال و فريزر و ماشين لباسشويي) بادو ميليون و ۱۴۹.۷ هزار دستگاه، ۷.۸ درصد و محصولات پتروشيمي با ۴۵.۸ ميليون تن، ۱.۹ درصد رشد توليد را ثبت كردند. امسال در مدت يادشده ۱۲ محصول كاهش توليد داشتند كه روند كاهشي توليد اين محصولات نسبت به ۹ ماهه امسال بهبود يافته است.

موافقت دولت با واردات غذاي سگ و گربه و پوشاك

هيات وزيران به پيشنهاد وزارت اقتصاد با ترخيص كالاهاي گروه ۴ ممنوعه به كشور كه عمدتا مصرفي، توليد مشابه داخلي و لوكس هستند موافقت كرد. كالاهاي گروه ۴ معمولا مصرفي، لوكس، غيرضرور و مشابه توليد داخل هستند كه بنا به اقتضاي شرايط كشور در سال ۹۷ واردات آنها ممنوع شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون