• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4592 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۳ اسفند

مدارس تهران براي مقابله با بيماري كرونا آماده مي‌شود

معاون تربيت‌بدني و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به آمادگي مدارس براي مقابله با بيماري كرونا گفت: آموزش‌هاي لازم درباره مقابله و پيشگيري با اين بيماري به مديران، معلمان و دانش‌آموزان ارايه مي‌شود.

به گزارش ايرنا، حسن محمدي با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش براي مقابله و پيشگيري از بيماري كرونا در سطح مدارس اظهارداشت: فعاليت‌هاي اين نهاد تمركز بر بحث آموزش است و تاكنون جلسات مشتركي در اين حوزه با دانشگاه علوم پزشكي با حضور معاونان پرورشي و بهداشت و سلامت سراسر كشور داشته‌ايم.

او گفت: توصيه‌ها و دستورالعمل‌هاي وزارت بهداشت در قالب فايل‌ها و فيلم‌هاي آموزشي به مدارس ارسال و در اختيار معلمان، اوليا و دانش‌آموزان قرار داده شده است.

محمدي افزود: با همكاري شبكه‌هاي بهداشت و خانه‌هاي سلامت مناطق آموزش‌هاي چهره به چهره با حضور كارشناسان و متخصصان به مدارس ارايه و توصيه‌هاي لازم ارايه مي‌شود.

معاون تربيت‌بدني و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران، نصب پوسترهاي آموزشي و اطلاع‌رساني براي مقابله و پيشگيري از بيماري كرونا در مدارس با هدف افزايش آگاهي دانش‌آموزان و معلمان، رعايت موازين بهداشتي در مدارس، شست‌وشوي دست‌ها با آب و صابون و شارژ صابون مايع از ديگر اقدامات اين نهاد عنوان كرد و گفت: همچنين تاكيد شده مدارسي كه به سيستم آب گرم مجهز نيستند، تجهيز شوند.

او درباره نصب و استفاده از ژل و مايع‌هاي ضدعفوني‌كننده در مدارس گفت: اين اقدامات براي مكان‌هايي انجام مي‌شود كه دسترسي به آب و صابون نيست، در مدارس آب گرم و مايع دستشويي به صورت لوله‌كشي وجود دارد و علاوه بر اين به مدارس تاكيد شده كه با مواد شوينده، وايتكس و مواد ضدعفوني، سطوح، صندلي‌ها و نيمكت‌ها ضدعفوني شود.

محمدي با اشاره به اينكه آموزش‌هاي لازم براي مقابله و پيشگيري از بيماري كرونا به تمامي ۶۰۰ مراقب سلامت مدارس داده شده، گفت: آموزش‌هايي نيز به صورت خوشه‌اي به تمامي مديران مدارس توسط شبكه‌هاي بهداشت و همكاري ادارات سلامت مناطق ارايه مي‌شود.

معاون تربيت‌بدني و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران بيان كرد: امسال چنين اقدامات مشابه و آموزش‌هايي نيز درباره بيماري آنفلوآنزا به تمامي مدارس ارايه شده است.

او افزود: براساس دستورالعمل ارسالي به مدارس، مديران موظفند در طول ساعات مدرسه يا صبحگاه‌ها تمامي دانش‌آموزان را براي مقابله و پيشگيري از بيماري كرونا آموزش دهند. محمدي با بيان اينكه تاكنون گزارش مستندي از بيماري كرونا در مدارس توسط شبكه بهداشت ارايه نشده، افزود: از رسانه‌ها درخواست مي‌كنيم كه در رابطه با بيماري كرونا آرامش را در جامعه تزريق كنند، كرونا بيماري كشنده‌اي نيست و ميزان مرگ و مير اين بيماري كمتر است. معاون تربيت‌بدني و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران درباره تشخيص بيماري كرونا در مدارس اظهار داشت: براساس دستورالعمل و پروتكل ارسالي شبكه‌هاي بهداشت به مدارس، در صورت مشاهده درصدي از علايم مشكوك به بيماري در دانش‌آموزان براساس تشخيص و تاييد اين شبكه‌ها يك كلاس و كل مدرسه براي مدتي تعطيل خواهد شد تا علايم اين بيماري در دانش‌آموزان مبتلا بهبود پيدا كند. او گفت: شبكه‌هاي بهداشت، دو بيمارستان را براي درمان بيماران مبتلا به كرونا در نظر گرفته كه در صورت مشكوك‌بودن دانش‌آموزان، آنان به اين بيمارستان‌ها منتقل خواهند شد. محمدي به دانش‌آموزان و خانواده‌ها توصيه كرد: اگر فرزندشان احساس كرد كه علايم بيماري كرونا همچون تب و سرماخوردگي دارد به پزشك مراجعه كند و به مدرسه نيايد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون