• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4594 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ اسفند

خبرخوان

سكه به 6 ميليون تومان نزديك‌تر شد

قيمت سكه تمام بهار آزادي طرح جديد روز يكشنبه
تحت‌تاثير رشد نرخ دلار با افزايش حدود ۲۰۰ هزار توماني قيمت نسبت به روز معاملاتي شنبه به بهاي پنج ميليون و ۹۷۰ هزار تومان فروخته شد. قيمت سكه تمام بهار آزادي طرح قديم ديروز پنج ميليون و ۹۶۰ هزار تومان به فروش رسيد. همچنين نيم سكه نيز سه ميليون و ۲۰ هزار تومان، ربع سكه يك ميليون و ۸۷۰ هزار تومان و هر قطعه سكه گرمي ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.علاوه بر اين هر گرم طلاي خام ۱۸ عيار ۶۱۰ هزار تومان و هر مثقال طلا نيز دو ميليون و ۶۴۵ هزار تومان به فروش رسيد. قيمت اونس به دليل تعطيلي بازارهاي جهاني به نرخ ديروز يعني يك هزار و ۶۴۳ دلار ارزش‌گذاري شد.

متولدان جديد
يارانه معيشت مي‌گيرند

حسين ميرزايي، سخنگوي ستاد حذف يارانه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه افرادي كه مشمول يارانه معيشت هستند آيا متولدان جديد آنها نيز مشمول اين يارانه خواهند شد، اظهار داشت: مواليد جديد به شرط اضافه شدن در ليست يارانه‌بگيران، به ليست معيشتي‌بگيران هم اضافه خواهند شد.سخنگوي ستاد حذف يارانه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در مورد خانواده‌هايي كه در حال حاضر مشمول يارانه معيشت هستند، گفت: در صورتي كه خانوار آنها مشمول يارانه و مشمول معيشتي باشد، متولدان جديد نيز به ليست اضافه خواهند شد كه آمار آن از سوي سازمان ثبت احوال ارايه مي‌شود. او تاكيد كرد: اگر خانواده، تازه متولد شده مشمول يارانه نقدي و معيشت نباشد عملا مشمول نخواهد شد.

كويت واردات محصولات كشاورزي لنجي ايران را ممنوع كرد

رييس اتحاديه ملي محصولات كشاورزي با بيان اينكه كويت واردات محصولات كشاورزي لنجي ايران را متوقف كرد، گفت: همين‌طور 5 كانتينر يخچال‌دار حاوي پرتقال ايران نيز در گمرك گرجستان ترخيص نمي‌شود. پس از آنكه نمونه‌هاي ابتلا به ويروس كرونا در چند روز گذشته مطرح شد، برخي كشورها محدوديت‌هايي را در تردد و حمل و نقل مسافر و بار ايجاد كردند. رضا نوراني در اين خصوص گفت: متاسفانه كويت مسيرهاي هوايي، زميني و دريايي را به روي مسافرانش به سمت ايران بسته است و امروز هم اعلام كرده كه صادرات هر گونه محصولات كشاورزي با لنج از مبدا ايران به مقصد كويت ممنوع است. البته هنوز مطرح نكرده است كه محصولاتي كه روي آب هستند چه وضعيتي خواهند داشت. رييس اتحاديه ملي محصولات كشاورزي افزود: در اظهارات مسوولان كويتي در مورد اينكه آيا صادرات با كشتي هم مشمول اين ممنوعيت است يا نه، اشاره‌اي نشده است.

رشد اقتصاد غيرنفتي و افت تورم
به ۲۰ درصد

معاون اقتصادي بانك مركزي با بيان اينكه متغيرهاي كلان اقتصادي، حاكي از روند رو به بهبود اقتصاد كشور است، گفت: روند كاهنده نرخ تورم و بهبود رشد اقتصادي غيرنفتي در سال آينده تداوم خواهد يافت و نرخ تورم در سال آينده به محدوده ۲۰ درصد تقليل مي‌يابد. پيمان قرباني ضمن مرور تحولات نقدينگي و سياست‌هاي بانك مركزي در سال جاري عنوان كرد، بر اساس ارزيابي عملكرد متغيرهاي كلان اقتصادي و نيز به‌رغم فشار حداكثري دشمن، اقتصاد كشور روند رو به بهبودي را در پيش گرفته است.

آماده‌باش بهداشت و درمان نفت براي مقابله با كرونا

همه تيم‌هاي بهداشتي و درماني وزارت نفت در مراكز چهارده‌گانه در حالت آماده‌باش هستند و با برگزاري كلاس‌هاي آموزشي براي جمعيت زير پوشش، توصيه‌هاي مهم در راستاي پيشگيري از اين بيماري را ارايه مي‌دهند.

ركورد ذخاير كالاهاي استراتژيك شكسته شد

قائم‌مقام وزير صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگاني از شكسته‌ شدن ركورد ذخاير كالاهاي استراتژيك خبر داد و گفت: تا به‌ حال اين ميزان ذخاير استراتژيك كالاي اساسي نداشته‌ايم و از اين نظر در شرايط بسيار مطلوبي قرار داريم. حسين مدرس‌خياباني با بيان اينكه در حوزه تنظيم بازار چند مناسبت مهم در پيش است؛ يكي ايام پاياني سال و شب عيد و ديگري هم ماه مبارك رمضان گفت: خوشبختانه اين دو ايام به هم نزديك است و دولت برنامه‌هاي فشرده و گسترده‌اي براي هر دو مناسبت در نظر گرفته است. او افزود: اين برنامه‌ها از دي ماه با جلسات تنظيم بازار شروع شد. در سه حوزه هم برنامه‌ها متمركز شده كه نخستين حوزه تامين است، ما معتقديم فراواني مقدم بر توزيع است، بنابراين اگر كالا به‌وفور باشد، مي‌توان بازار را تنظيم كرد ولي اگر در اين حوزه مشكل داشته باشيم، با بگير و ببند كاري از پيش نمي‌بريم. قائم‌مقام بازرگاني وزير صمت گفت: بر همين اساس عمده تلاش در حوزه تامين است. خوشبختانه در توليد داخل مشكلي نداريم و در اكثر كالا‌ها و همه حوزه‌ها از جمله حوزه‌هاي معدني شامل مس و فولاد؛ پتروشيمي و صنايع لوازم خانگي به‌طور متوسط بين 7 تا 13 درصد توليد افزايش يافته است.

هواپيمايي ماهان در مورد پروازهاي چين بيانيه داد

شركت هواپيمايي ماهان، با توجه به مسائل
مطرح شده در مورد پروازهاي چين اين شركت، اقدام به ارايه توضيحات جهت تنوير افكار عمومي كرد. شنبه مورخ دوازدهم بهمن ماه سال جاري برابر با 1 فوريه 2020 بنا بر نظر هيات دولت تا اطلاع ثانوي متوقف شد كه بر اساس آن رزرو بليت هم‌اكنون در مسيرهاي چين تا آخر ماه فوريه سال 2020 متوقف است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون