• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4596 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۷ اسفند

خبر

ضيا نبوي بازداشت شد

ضيا نبوي بازداشت شد. دانشجوي كارشناسي‌ارشد جامعه‌شناسي دانشگاه علامه طباطبايي، عضو سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و عضو فعلي انجمن اسلامي دانشجويان آزادانديش دانشگاه علامه صبح ديروز در منزلش در تهران بازداشت شد. آن‌طور كه انصاف‌نيوز گزارش داده، حكم بازداشت اين كنشگر سياسي و دانشجويي از سوي شعبه چهارم بازپرسي دادسراي زندان اوين صادر شده اما خبري از نهاد بازداشت‌كننده در دست نيست. با اين حال مي‌دانيم كه بازداشت‌‌كنندگان در پي مراجعه به منزل اين زنداني سياسي سابق و تفتيش اموال شخصي او، اقلامي را ضبط و در نهايت او را بازداشت كرده‌اند.

اين نخستين‌بار نيست كه ضيا نبوي بازداشت شده و او ۲۵ خردادماه ۸۸ هم بازداشت شد. نبوي در حالي از سوي شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامي به رياست قاضي پيرعباسي به ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محكوم شده بود كه اين حكم در دادگاه تجديدنظر به 10 سال حبس در تبعيد تبديل شد. در نهايت پس از گذراندن 8 سال از اين حبس 10 ساله و پشت سر گذاشتن ماجراهاي فراواني در دوران حبس، روز ۲۵ بهمن‌ماه 96 از زندان آزاد شد. حالا ضيا نبوي حدود 2 سال پس از آزادي بار ديگر بازداشت شده است.

منتخبان مردم به پويش «مجلس ضدفساد و شفاف» بپيوندند

رييس هيات مديره ديده‌بان شفافيت و عدالت از مردم در مجلس يازدهم درخواست كرد تا با امضاي تعهدنامه شفافيت به پويش مجلس ضدفساد و شفاف ملحق شوند. به گزارش فارس، احمد توكلي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارسال نامه‌اي خطاب به منتخبان مجلس يازدهم ضمن ارايه چند تذكر و پيشنهاد به آنها در راستاي تبديل مجلس يازدهم به مجلسي پويا، از آنان خواست تا در جهت مبارزه و پيشگيري از بروز فساد‌هاي احتمالي، نمايندگاني كه تاكنون به پويش مجلس ضدفساد نپيوسته‌اند با امضاي تعهدنامه شفافيت به اين پويش ملحق شوند. در بخشي از اين نامه آمده است: «سازمان مردم‌نهاد ديده‌بان شفافيت و عدالت در اقدامي ديني و ملي، داوطلبان را به سپردن تعهدي دعوت كرد كه آنان را از در غلتيدن به چاه ويل فساد حفظ مي‌كند. 92 نفر از 464 داوطلبي كه آن تعهد را سپرده‌اند، به مجلس راه يافتند. اگر شما متعهد نشده‌ايد، برادرانه تقاضا مي‌كنم آن را امضا بفرماييد و براي اجراي آن همگي ياور هم باشيد. فساد، امروز بزرگ‌ترين دشمن آزادي و استقلال، توليد و اقتصاد و دين و اخلاق است. نمايندگان نيز هدف دام شبكه‌هاي سازمان يافته فساد و تباهي‌اند. خود را دريابيد؛ ممكن است يكي دو بند آن متن سنگين و نشدني به نظر آيد، اما ما قول مي‌دهيم ان‌شاءالله با كمك خودتان در شش ماهه دوم سال اول در همايشي براي اصلاح و تكميل آن ميزبان شما باشيم.»

بررسي صلاحيت «خاوازي» در كميسيون كشاورزي مجلس

عضو كميسيون كشاورزي مجلس جزييات جلسه ديروز اين كميسيون براي بررسي صلاحيت كاظم خاوازي، وزير پيشنهادي وزارت جهاد كشاورزي را تشريح كرد. به گزارش تسنيم، علي‌محمد شاعري عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته اين كميسيون اظهار داشت: «بررسي سوابق، برنامه‌ها و عملكرد گذشته آقاي كاظم خاوازي، وزير پيشنهادي جهاد كشاورزي در دستوركار جلسه عصر امروز كميسيون كشاورزي قرار داشت.» شاعري گفت: «آقاي خاوازي در اين جلسه گزارشي از سوابق، برنامه‌ها و عملكرد خود به اعضاي كميسيون كشاورزي ارائه كرد.» عضو كميسيون كشاورزي مجلس با بيان اينكه اعضاي كميسيون پس از استماع و بررسي صلاحيت‌هاي وزير، جوان بودن و تخصص وي را از مزيت‌هاي وي براي تصدي وزارت جهاد اعلام كردند، عنوان كرد: «گزارش كميسيون كشاورزي به عنوان كميسيون تخصصي درباره جلسه امروز و بررسي صلاحيت آقاي خاوازي به هيات رييسه مجلس ارايه مي‌شود.» شاعري با اشاره به خواسته‌هاي نمايندگان از وزير پيشنهادي جهاد كشاورزي، گفت: «نمايندگان در اين جلسه از وزير پيشنهادي خواستند تا مسائل مهمي مانند بيمه محصولات كشاورزي، صادرات محصولات كشاورزي، كنترل واردات، كنترل بازار، اختصاص وام كم بهره به كشاورزان و... را اولويت وزارت جهاد كشاورزي قرار دهد.» عضو كميسيون كشاورزي مجلس اظهارداشت: «احتمالا در روزهاي يكشنبه و يا دوشنبه هفته آينده در جلسه علني پارلمان صلاحيت وزير پيشنهادي بررسي شود.»

هزار پرونده خسارات سيل خوزستاني‌ها بر زمين مانده است

نماينده دشت‌آزادگان در مجلس با انتقاد از عدم ترميم سيل‌بندهاي خوزستان گفت: «باران‌هاي اخير و رهاسازي آب پشت سدها نشان‌دهنده سيل آتي است كه هم اكنون بخش‌هايي از هويزه را زير آب برده است.» به گزارش فارس، قاسم ساعدي گفت: «در خصوص تامين خسارت كشاورزان كه مربوط به سيل انتهاي سال گذشته و ابتداي سال جاري در استان خوزستان با آنكه دولت گام‌هايي برداشته بود اما نزديك به هزار پرونده كشاورزي در منطقه دشت آزادگان و هويزه عملياتي نشده و سامانه‌اي كه براي ثبت‌نام اين موضوع در نظر گرفته‌اند، بسته شده است.» او گفت: «متاسفانه خط اينترنت در استان خوزستان و مناطق مرزي بسيار كند عمل مي‌كند، كارگران و كشاورزان نتوانسته‌اند ميزان خسارت و پرونده خود را پيگيري كنند وتا امروز هم سرگردان هستند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون