• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4600 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ اسفند

خبرخوان

الزام دستگاه‌هاي اجرايي به اخذ مجوز براي اقدامات داراي بار مالي

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور اعلام كرد: همه دستگاه‌هاي اجرايي براي انجام اقدامات داراي بار مالي بايد مجوز كتبي اين سازمان را اخذ كنند و براي متخلفان، مجازات پيش‌بيني شده است. در اين بخشنامه كه توسط «محمدباقر نوبخت» ابلاغ شده، آمده است: در اجراي ماده ۷۱ قانون احكام دايمي برنامه‌هاي توسعه كشور و بند (ث) ماده ۷ قانون برنامه ششم توسعه كشور، كليه تصويب‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، تغييرات ضريب، جداول حقوقي و طبقه‌بندي مشاغل و افزايش مبناي حقوقي، اعطاي مجوز هر نوع استخدام و به‌كارگيري نيرو، مصوبات هيات امنا و نظاير آن كه داراي بار مالي هستند، در صورتي قابل اجراست كه فرآيند مندرج در برنامه ششم توسعه كشور را طي كرده باشند. همچنين اين تصميمات در صورتي قابل اجرا هستند كه مجوز سازمان برنامه و بودجه كشور به صورت مكتوب مبني بر بلامانع بودن اجراي آن صادر شده باشد. اين ابلاغيه همه روساي دستگاه‌هاي اجرايي و مديران مالي و ذي‌حسابان را مكلف به اجراي اين بخشنامه مي‌داند و در خاتمه تصريح مي‌كند كه تخلف از اين بخشنامه تعهد زايد بر اعتبار محسوب شده و مشمول مجازات‌هاي پيش‌بيني‌شده در قوانين مربوط خواهد شد.

علت خالي ماندن برخي قفسه‌ فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي

رييس اتحاديه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي با تاكيد بر اينكه هيچ كمبود كالايي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي وجود ندارد، در مورد دلايل خالي ماندن قفسه‌ها در ساعاتي از روز توضيحاتي ارايه داد.در روزهاي اخير فيلم‌هايي در فضاي مجازي منتشر شد كه نشان مي‌داد قفسه برخي از كالاهاي اساسي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي خالي است كه در اين رابطه اميرخسرو فخريان با بيان اينكه افزايش تقاضاي مايحتاج روزانه مردم باعث شده برخي قفسه‌ها با سرعت بيشتري خالي شود، به ايسنا گفت: از اول اسفند خريد مردم از فروشگاه‌ها زياد شده است. براي مثال فروشگاه‌هايي كه قادر هستند حدود ۳۰۰۰ مشتري را پوشش دهند با حدود ۱۰ هزار مشتري مواجه شده‌اند. وي با تاكيد بر اينكه هيچ كمبود كالايي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي وجود ندارد، اظهار كرد: اخيرا براي كاهش نگراني مردم در اين زمينه اطلاع‌رساني‌هايي انجام شده است. همچنين از انبارهاي فروشگاه زنجيره‌اي فيلمبرداري و در فضاي مجازي منتشر كرديم تا شهروندان اطمينان حاصل كنند كه كمبود كالا
وجود ندارد.

بازگشايي مرز مهران

از صبح ديروز

بنا بر اعلام گمرك ايران مرز مهران كه از مدتي قبل از سوي عراق بسته شده بود، ديروز صبح باز شده است. در مدت اخير به دلايل متفاوتي از جمله مسائل مربوط به شيوع ويروس كرونا يا اختلاف‌نظرهايي كه وجود داشت برخي مرزهاي ايران و عراق بسته يا تردد در آن با مشكلاتي مواجه بود كه مرز مهران نيز چنين وضعيتي داشت. گرچه عراقي‌ها گفته بودند كه دو هفته‌اي طول مي‌كشد تا اين مرز باز شود، آخرين اطلاع دريافتي از مسوولان گمرك ايران از اين حكايت دارد، مرز مهران ساعت ۹ صبح ديروز باز شده و كاميون‌هاي عراقي در حال تردد و بارگيري كالا از گمرك ايران هستند. به گفته لطيفي، سخنگوي گمرك ايران، در حال حاضر عراقي‌ها تجهيزات پزشكي را در مرز مستقر كرده و روال معمول را از سر گرفته‌اند، اكنون هيچ مشكلي در مرز مهران وجود نداشته و روال عادي از سر گرفته شده است. وي در مورد ساير مرزهاي ايران و عراق نيز گفت كه اكثر مرزها باز است و ورود كالا به اين كشور مشكلي ندارد.

بنزين سفر

هنوز تعيين تكليف نشده است

زمزمه‌هايي مبني بر تخصيص بنزين سفر به مالكان خودرو از دو ماه پيش به گوش مي‌رسيد، موضوعي كه تاكنون تعيين تكليف نشده و منتظر مصوبه هيات دولت است. در حالي كه چهار روز پيش نايب‌رييس كميسيون تلفيق لايحه بودجه از تخصيص ۶۰ ليتر بنزين نوروزي به خودروها خبر داد، اما تاكنون هنوز مصوبه‌اي به شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي در اين باره ابلاغ نشده و اين مساله همچنان در بلاتكليفي است. فاطمه كاهي، سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در اين باره به ايسنا گفت: تا اين لحظه به ما چيزي ابلاغ نشده است و ما منتظر مصوبه هيات دولت در اين رابطه هستيم.وي با بيان اينكه اگر اين موضوع مصوب شود به تمام خودروها ۶۰ ليتر جز سهميه ماهانه تعلق مي‌گيرد، اظهار كرد: زماني كه اين موضوع مشخص شود قطعا اطلاع‌رساني خواهيم كرد اما هنوز تكليف بنزين سفر مشخص نيست. اين در حالي است كه پيش از اين سخنگوي دولت و وزير نفت بار مالي اختصاص بنزين نوروزي را ۳۰۰۰ ميليارد تومان بر منابع يارانه عنوان كرده بودند و همچنين باتوجه به شرايط فعلي كشور و تاكيد وزارت بهداشت مبني بر خودداري مردم از انجام سفر به نظر اجراي اين طرح در اين شرايط منطقي نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون