• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4600 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۲ اسفند

خبر

نمكي: وزارت بهداشت با ۳۰۰ هزار اكيپ به جنگ كرونا مي‌رود

سعيد نمكي، وزير بهداشت از اجراي طرح جديد شناسايي موارد كرونا خبر داد و گفت: با
۳۰۰ هزار اكيپ قدرتمند به جنگ كرونا مي‌رويم.

نمكي، درخصوص آخرين اقدامات كنترلي كرونا ويروس، افزود: حركت بزرگي شروع كرديم و طرحي را در قالب بسيج ملي كرونا به عنوان يكي از پيشتازان كشورهاي شرق مديترانه آغاز مي‌كنيم و براي اولين‌بار به جاي اينكه بنشينيم تا ويروس سراغ ما بيايد برويم و ويروس را قلع و قمع كنيم. اين طرح با ۳۰۰ هزار اكيپ از دو روز آينده آغاز مي‌شود.

او كه در يك برنامه تلويزيوني سخن مي‌گفت، ادامه داد: بنا داريم يك طرح جديد در اين رابطه اجرا كنيم به‌طوري كه به تك‌تك خانه‌هاي مردم رفته و موارد پراكنده را شناسايي كنيم تا افراد به مراكز درماني مراجعه كنند. نمكي از تجهيز سيستم‌هاي درماني خبر داد و گفت: با ۳۰۰ هزار اكيپ قدرتمند به جنگ كرونا مي‌رويم تا اين ويروس را شكست دهيم. وزير بهداشت با انتقاد از برخي شهروندان، گفت: به‌رغم تاكيدات ما درخصوص عدم مسافرت، باز هم مردم به سفر مي‌روند و متاسفانه شماره پلاك‌هايي از نقاط آلوده در ساير شهرها ديديم و مجبور شديم نظارت‌ها در مبادي شهرها را شديدتر كنيم. نمكي افزود: مردم از برگزاري مراسم‌ها ازجمله عروسي و ختم و حضور در مساجد خودداري كنند. او با بيان اينكه خوشبختانه شاهد افزايش بهبود‌يافتگان بوديم، گفت: ۱۷۵ مورد بهبود يافته داشتيم كه اين تعداد رو به افزايش است و همراهي مردم به ما در كنترل زودتر اين بيماري كمك مي‌كند.

 

فعالان محيط زيست هشدار دادند

به جان شنزارهاي خوزستان افتاده‌اند

فعالان محيط زيست مي‌گويند مالچ‌پاشي شنزارهاي خوزستان منجر به مرگ هزاران گونه‌ جانوري ارزشمند شده در حالي كه اساسا اين مناطق نه كانون گرد و غبارند و نه در مجاورت مناطق مسكوني هستند. به گزارش مهر، رضا نيك‌فلك، كارشناس و فعال محيط زيست در گفت‌وگو با مهر اعلام كرد: طي پنج روز مالچ‌پاشي در منطقه بيت كوصر واقع در هشت كيلومتري شهر بستان كه در مجاورت منطقه حفاظت ‌شده مي‌شداغ قرار گرفته، هزاران گونه جانوري خاص و منحصر‌به‌فرد تلف شدند و هر روز گونه‌هاي بيشتري تلف خواهند شد. نيك‌فلك افزود: به گفته معاون فني اداره كل منابع طبيعي مالچ‌پاشي بر روي شنزارها با هماهنگي سازمان محيط زيست و در خارج از مناطق تحت حفاظت سازمان محيط زيست صورت خواهد گرفت حال آنكه اين مناطق داراي تنوع گياهي و جانوري يكساني بوده و هيچ تفاوتي بين مناطق آزاد و مناطق تحت حفاظت سازمان محيط زيست وجود ندارد. وي تصريح كرد: برخي گونه‌هاي جانوري شنزارهاي خوزستان در هيچ نقطه ديگري از جهان يافت نمي‌شود و زيستگاه آنها تنها محدود به شنزارهاي خوزستان است. گونه‌اي مانند آگاماي اهواز با نام علمي
Phrynocephalus ahvazicus در سال ۲۰۱۴ ميلادي براي اولين‌بار معرفي شد. زيستگاه اين جانور تپه‌هاي شني بزرگ است، متاسفانه اين تپه‌هاي شني بزرگ و پر از حيات هدف مالچ‌پاشان قرار گرفته است. نيك‌فلك يادآور شد: با وجود ارزش‌هاي بي‌نظير زيستي در اين مناطق سرتاسر حيات، در كمال حيرت و ناباوري، مالچ سياه نفتي و كشنده را روي زيستگاه اين موجودات ارزشمند پاشيده و تمامي حيات منطقه را در زير مالچ دفن مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون