• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4602 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۴ اسفند

خبر

نشست شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا برگزار شد

حمايت از كسب و كارهاي كوچك در مقابل تبعات كرونا

شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران سه قوه با حضور سران و معاونان قوا و نيز روساي كميسيون‌هاي ذي‌ربط مجلس روز سه‌شنبه در دفتر رييس‌جمهوري تشكيل شد. به گزارش ايرنا، در اين جلسه آخرين تحولات اقتصادي و نيز بودجه مورد بررسي قرار گرفت. رييس سازمان برنامه و بودجه گزارشي را از وضعيت تحقق منابع و مصارف پيش‌بيني شده بودجه ۱۳۹۸ و اقدامات لازم در ماه پاياني سال در خصوص مصارف ضروري، به شوراي عالي ارايه كرد. بنا بر اين گزارش، به علت وقوع سيل گسترده فروردين ماه در بخش‌هاي زيادي از كشور و همچنين حوادث طبيعي و غيرمترقبه ديگر در سال جاري، الزامات تخصيص‌هاي مقتضي صورت پذيرفته و در عين حال نيز پروژه‌هاي اساسي زيربنايي با قوت دنبال شده است. شورا پس از بحث و بررسي به منظور فراهم شدن امكان پرداخت حقوق كاركنان و بازنشستگان دولت و ساير پرداخت‌هاي اجتناب‌ناپذير، تصميمات لازم را جهت تامين منابع مورد نياز براي مصارف فوق گرفت. در ادامه رييس كل بانك مركزي گزارشي را از عملكرد مصوبات شورا در خصوص مديريت بازار ارز ارايه كرد و شوراي عالي مصوبات پيشيني در جهت ايجاد تعادل در بازار ارز، حمايت و تشويق از صادرات كالا و خدمات فني مهندسي را مورد تاكيد قرار داد. همچنين رييس كل بانك مركزي گزارشي از عملكرد مصوبات شوراي عالي در خصوص اصلاح نظام بانكي ارايه كرد.‌ شوراي عالي نيز تداوم سياست‌ها و اقدامات در خصوص تقويت نظارت بر بانك‌ها و موسسات اعتباري و مبارزه با پولشويي را خواستار شد. در بخش ديگري از جلسه، آثار و تبعات شيوع بيماري كرونا بر بخش‌هاي مختلف اقتصادي ايران مورد بحث و بررسي قرار گرفت. به منظور حمايت از كسب و كارهاي كوچك و شاغلان اين بخش‌ها تا زمان برگشت به شرايط عادي مهلت‌هاي قانوني لازم در زمينه‌هاي مالياتي، گمركي و بانكي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصميمات لازم گرفته شد.

مشاور رييس قوه قضاييه درگذشت

احمد تويسركاني، مشاور رييس قوه قضاييه درگذشت. به گزارش ايسنا، احمد تويسركاني كه در بيمارستان بقيه‌الله بستري بوده شب گذشته‌ دارفاني را وداع گفته است. وي در زمان رياست صادق آملي‌لاريجاني بر قوه قضاييه، رييس سابق سازمان ثبت اسناد و املاك كشور بود. پس از انتصاب خداييان به عنوان رييس جديد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، تويسركاني به عنوان مشاور سيد ابراهيم رييسي رييس قوه قضاييه منصوب شد. تويسركاني سابقه بيماري قلبي داشته است، اما اخباري منتشر شده مبني بر اينكه درگذشت احمد تويسركاني بر اثر ابتلا به كرونا بوده است.

صحت انتخابات ۱۳۴ حوزه انتخابيه به تاييد مراجع قانوني رسيد

سخنگوي ستاد انتخابات كشور از صحت انتخابات در ۱۳۴ حوزه انتخابيه خبر داد. به گزارش خبرگزاري برنا، سيد اسماعيل موسوي، دبير و سخنگوي ستاد انتخابات كشور گفت: «امروز مراتب تاييد صحت انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در ۵۰ حوزه انتخابيه ديگر كه از سوي شوراي نگهبان صادر شده است، به وزارت كشور واصل شد.» مديركل انتخابات وزارت كشور افزود: «با توجه به تاييد صحت انتخابات در ۸۴ حوزه انتخابيه تا شامگاه روز گذشته، تاكنون در مجموع، صحت انتخابات ۱۳۴ حوزه انتخابيه مجلس شوراي اسلامي به تاييد شوراي محترم نگهبان رسيده و مراتب تاييد به وزارت كشور واصل شده است.» گفتني است انتخابات مجلس شوراي اسلامي، دوم اسفند ماه سال جاري در ۲۰۸ حوزه انتخابيه برگزار شد كه تاكنون صحت ۱۳۴ حوزه آن اعلام شده است.

اثبات «سلاح بيولوژيك» بودن كرونا نياز به بررسي آزمايشگاهي دارد

رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور گفت: «منشا توسعه كرونا با شواهد و قرائن تحليلي و راهبردي و بعضي نكات خبري به دشمن ارجاع مي‌شود، اما اثبات تخصصي آن نياز به بررسي‌هاي آزمايشگاهي و مقايسه بين ژنوم ويروس اوليه ثبت شده و نتايج مطالعه روي ژنوم‌هاي جديد از نظر نوع تغييرات عامدانه روي آن دارد.» به گزارش خبرگزاري فارس، سردار غلامرضا جلالي رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور در خصوص شيوع ويروس كرونا در كشور با تبيين نقش و وظايف سازمان پدافند غيرعامل گفت: «سازمان پدافند غيرعامل كشور ماموريت سياستگذاري، برنامه‌ريزي، هدايت، سازماندهي، نظارت و راهبري موضوع پدافند غيرعامل و آمادگي و ارتقاي مقاومت ملي، پايش تهديدات، تسهيل مديريت بحران و تداوم كاركردهاي ضروري كشور و صيانت و كمك به اداره مردم در راستاي مصون‌سازي كشور در برابر انواع تهديدات دشمن را برعهده دارد.» سردار جلالي در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي‌شود ويروس كرونا ساخته شده از سوي برخي كشورها براي تحت تاثير قراردادن اقتصاد چين و ايران است، گفت: «منشا توسعه كرونا با شواهد و قرائن تحليلي و راهبردي و بعضي نكات خبري به دشمن ارجاع مي‌شود، اما اثبات تخصصي آن نياز به بررسي‌هاي آزمايشگاهي و مقايسه بين ژنوم ويروس اوليه ثبت شده و نتايج مطالعه روي ژنوم‌هاي جديد از نظر نوع تغييرات عامدانه روي آن دارد.» او ادامه داد: «هرچند بررسي پيامدهاي اين ويروس از نظر ميزان تلفات يا وسعت همه‌گيري و نوع موج رسانه‌اي حاكم بر آن در جهت تشديد ترس و وحشت و نگراني بين مردم اين فرضيه را تقويت مي‌كند كه يك حمله زيستي با اهداف اقتصادي عليه چين و ايران روي داده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون