• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4602 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۴ اسفند

خبر

افزايش ۲۵ درصدي رايه حمل و نقل عمومي

اعضاي شوراي شهر تهران در جريان بررسي لايحه بودجه ۹۹ شهر تهران به افزايش ۲۵ درصدي نرخ كرايه حمل و نقل عمومي در سال آينده راي مثبت دادند و براي تاييد نهايي آن را به فرمانداري فرستادند. محمد عليخاني، رييس كميسيون حمل و نقل در خصوص تصميم اين كميسيون در مورد بهاي خدمات حمل و نقل گفت: كارشناسان كميسيون حمل و نقل پس از بررسي‌هاي تخصصي به اين نتيجه رسيدند كه حدود ۲۵ درصد افزايش بهاي خدمات در حوزه حمل و نقل داشته باشيم.

او با بيان اينكه بر اين اساس بليت ۱۲۰۰ توماني مترو داخل شهر مصوب سال ۹۸ به ۱۵۰۰ تومان در سال ۹۹ مي‌رسد، افزود: در اين حوزه شاهد افزايش ۳۰۰ توماني نرخ بليت هستيم. عليخاني همچنين با بيان اينكه بليت تك سفره مترو حومه به تهران ۲۰۰ تومان افزايش مي‌يابد، گفت: بر همين اساس بليت ۱۲۰۰ توماني سال ۹۸ به ۱۷۰۰ تومان در سال ۹۹ تغيير مي‌كند.او با بيان اينكه اين افزايش ۲۵ درصدي براي نرخ اتوبوس و ميني‌بوس نيز در نظر گرفته شده است، ‌گفت: بر همين اساس نرخ اتوبوس و ميني‌بوس نيز ۲۵ درصد افزايش مي‌يابد. اما اين افزايش‌ها تنها به مترو و اتوبوس‌ها و تاكسي‌ها ختم نمي‌شود. به گفته عليخاني كرايه انواع تاكسي و سرويس مدرسه نيز در سال آينده تا سقف ۲۵ درصد افزايش مي‌يابد.

 

تغيير در تاريخ اعزام مشمولان به سربازي در نيمه اول سال 99

رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد كه تاريخ اعزام به سربازي در نيمه اول سال 99 تغيير خواهد كرد.

سردار تقي مهري در گفت‌وگو با ايسنا، در اين باره گفت: بنا بر ابلاغيه‌ ستادكل نيروهاي مسلح، در شش ماه اول سال 99 زمان اعزام به سربازي تغيير كرده و قرار شد ديگر در تاريخ 19 هر ماه اعزامي نداشته باشيم.وي ادامه داد: بنابراين برابر اين ابلاغيه تمامي اعزام‌ها در تاريخ يكم و دوم و سوم هر ماه انجام خواهد شد.رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه در گذشته مشمولان داراي مدرك دانشگاهي از فوق ديپلم تا دكترا در يك تاريخ و مشمولان داراي ديپلم و كمتر در تاريخ ديگر اعزام مي‌شدند، گفت: مشمولان داراي تحصيلات دانشگاهي يعني از فوق ديپلم تا دكترا در تاريخ يكم هر ماه و مشمولان داراي مدرك ديپلم و پايين‌تر در تاريخ سوم هر ماه اعزام خواهند شد.رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا با بيان اينكه اين تغيير تاريخ فعلا در نيمه اول سال اجرا خواهد شد، گفت: براي نيمه دوم سال تاكنون تصميمي اتخاذ نشده است.سردار مهري درباره اعزام‌هاي فروردين ماه 99 نيز گفت: در فروردين ماه 99 هيچ اعزامي به سربازي نخواهيم داشت و افرادي هم كه پيش از اين داراي برگه اعزام به تاريخ 19 فروردين بودند اعزام‌شان به تاريخ‌هاي يكم و سوم ارديبهشت 99 موكل شده است.

رييس سازمان وظيفه عمومي ناجا درباره غربالگري و بررسي سلامت سربازان در عين اعزام به مراكز آموزشي نيز گفت: اين رويه‌اي است كه هميشه در نيروهاي مسلح وجود داشته و سازمان وظيفه عمومي ناجا قبل از اعزام به سربازي وضعيت سلامت مشمولان را پيگيري و بررسي مي‌كند.وي تاكيد كرد كه مرجع اصلي اعلام اخبار مربوط به سربازي رسانه‌هاي معتبر و پايگاه وظيفه عمومي ناجا است و شهروندان مي‌توانند در ساعات اداري با شماره تلفن 096480 نيز تماس گرفته و سوالات خود را مطرح كنند.سردار مهري از مشمولان و خانواده‌هاي آنها خواست كه به مراكز وظيفه عمومي در سراسر كشور مراجعه نكرده و سوالات خود را به شكل غيرحضوري پيگيري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون