• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4608 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ اسفند

خبر

تكذيب درگذشت سيدمحمد خاتمي بر اثر كرونا

روز پنجشنبه شايعه‌اي مبني بر درگذشت سيدمحمد خاتمي بر اثر ابتلا به ويروس كرونا در بعضي منابع خبري عمدتاً غيررسمي بازتاب يافت و ساعاتي بعد محمد‌علي ابطحي، رييس دفتر سابق رييس دولت اصلاحات، از طريق حساب كاربري‌اش در توييتر آن شايعه را تكذيب كرد. به گزارش همشهري‌آنلاين، تسنيم نوشته است: «از عصر پنجشنبه برخي صفحات بي‌هويت در شبكه‌هاي اجتماعي اين گونه منتشر كردند كه خبرگزاري تسنيم و رسانه‌هاي ديگر مانند فارس و اعتماد اين خبر را منتشر كرده‌اند. اين در حالي است كه اساسا هيچ خبري با اين محتوا در تسنيم منتشر نشده و فارس و اعتماد نيز اين خبر را نشر نداده‌اند.» تكذيب اين خبر مجعول اما ساعاتي بعد به ‌طور رسمي در كانال خبرگزاري تسنيم در تلگرام و همچنين حساب رسمي توييتري اين خبرگزاري اصولگرا منتشر شد، اما پس از آن محمدعلي ابطحي، رييس دفتر خاتمي در دوران رياست‌جمهوري توييتي را منتشر كرد كه اين خبر مجعول در فضاي مجازي انتشار گسترده‌اي يافت. محمدعلي ابطحي در توييترش نوشته بود: «زنگ زدم منزل آقاي خاتمي، خانمش تلفن را جواب داد. مي‌خنديد. گفتم چرا مي‌خنديد؟ گفت شما چرا تلفن زديد؟ دوتايي مي‌خنديديم. آقاي خاتمي در اين وسط با صداي بلند گفت من زنده‌ام و در اين روز‌ها يك سرفه هم نكرده‌ام. پرسيد كدام خبرگزاري اين خبر را منتشر كرده است؟ و من هم گفتم.» با توجه به عكسي كه ابطحي به توييت خود پيوست كرده، احتمال آن مي‌رود كه خبرگزاري تسنيم را به عنوان منتشر كننده اين خبر عنوان كرده باشد. اين در حالي است همچنان كه تسنيم ساعتي پيش از توييت ابطحي رسما تكذيب كرده بود، اين خبر مجعول نيز مثل چندين خبر ديگر اين روزها به نام رسانه‌ها و اشخاص جعل مي‌شود، در اين مورد نيز به دروغ اعلام شده كه خبر درگذشت خاتمي بر اثر كرونا را تسنيم، فارس و اعتماد منتشر كرده‌اند. تسنيم بار ديگر ضمن تكذيب انتشار چنين خبر جعلي از ابطحي انتقاد كرد كه چرا چنين توييتي منتشر و چنان نحوي از انتقال خبر مجعول را به خاتمي انجام داده است كه مي‌تواند مخاطبان را به اين اشتباه بيندازد كه اين خبر واقعا در تسنيم منتشر شده است. دقايقي پس از اين انتقاد، ابطحي در توييت ديگري توضيحاتي راجع به موضوع ارايه كرد و نوشت: «امروز خبر فوت آقاي خاتمي در لوگوي جعلي خبرگزاري تسنيم منتشر شد. خيلي‌ها نگران شدند. من پس از صحبت، آن را تكذيب كردم. خبرگزاري تسنيم لوگو را جعلي اعلام كرده است. به موقع هم اقدام كرد. من لوگوي پخش شده را گذاشته بودم تا بدانند آن خبر جعلي را تكذيب مي‌كنم.»

كريم همتي سرپرست جمعيت هلال احمر شد

رييس‌جمهوري طي حكمي كريم همتي را به عنوان سرپرست جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران منصوب كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، در متن حكم آمده است: «با عنايت به مراتب علمي، تخصصي و سابقه اجرايي، به موجب اين ابلاغ به عنوان سرپرست جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران منصوب مي‌گرديد. انتظار دارد در شرايط كنوني و با اولويت، همه امكانات جمعيت هلال احمر در تعامل با ستاد ملي مديريت كرونا در خدمت به مردم عزيزمان در جهت مبارزه جدي با شيوع ويروس كرونا قرار گيرد. اميد است با اتكال به عنايات الهي و تعامل با شوراي عالي و با بهره‌گيري از توان و تجربه مجموعه كاركنان خدوم جمعيت در انجام وظايف محوله موفق و مويد باشيد.» كريم همتي، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران كه پيش از اين معاون پارلماني وزير بهداشت بود، در سابقه خود مديركلي جمعيت هلال احمر استان ايلام را دارد. علي‌اصغر پيوندي، رييس پيشين جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در آذرماه از سمت خود استعفا داده بود.

ولايتي در قرنطينه خانگي است

روابط عمومي بيمارستان مسيح دانشوري اعلام كرد كه ولايتي در قرنطينه خانگي است و وضعيت عمومي ايشان خوب و رو به بهبود است. به گزارش ايلنا، پس از گذشت روزهايي كه دكتر ولايتي رييس بيمارستان مسيح دانشوري به منظور انجام امورات مرتبط با مقابله با ويروس كرونا و در كنار پزشكان و پرستاران با حضور در بيمارستان مشغول به فعاليت‌هاي روزانه بودند، ظهر روز چهارشنبه با ظهور علائم خفيف بنا به نظر پزشكان اقدام به آزمايش كردند كه نشانه‌هاي بروز كرونا در دكتر ولايتي مشهود بود. لذا بنا به تشخيص و تجويز پزشك، دكتر ولايتي در قرنطينه خانگي قرار گرفته و در حال حاضر وضعيت عمومي ايشان خوب و رو به بهبودي است.

دومين وزير بهداشت جمهوري اسلامي درگذشت

موسي زرگر، دومين وزير بهداشت جمهوري اسلامي بر اثر كهولت سن در ۸۶ سالگي درگذشت. به گزارش تسنيم، موسي زرگر دومين وزير بهداشت جمهوري اسلامي پنجشنبه بر اثر كهولت سن در 86 سالگي درگذشت. مرحوم زرگر، دومين وزير بهداشت (وزارت بهداري و بهزيستي سابق) در نظام جمهوري اسلامي بود كه از تاريخ 28 آبان‌ماه 58 تا تاريخ 31 تيرماه 1359 تصدي اين منصب را به عهده داشت. وي همچنين نماينده ادوار اول، دوم و پنجم مجلس شوراي اسلامي بود.

سردار ناصر شعباني بر اثر ابتلا به بيماري كرونا درگذشت

سردار ناصر شعباني از فرماندهان باسابقه سپاه پاسداران روز گذشته بر اثر ابتلا به بيماري كرونا درگذشت. به گزارش پايگاه خبري انتخاب، سرتيپ پاسدار ناصر شعباني يكي از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران با سابقه‌اي بيش از 37 سال در سپاه پاسداران بود. او رده‌هاي مختلفي از فرماندهي در سپاه از سطح فرمانده سپاه شهري تا فرماندهي لشكر و سپاه استاني و منطقه‌اي را طي كرده و در قرارگاه ثارالله تهران نيز مسووليت داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون