• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4608 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲۴ اسفند

خبرخوان

پاسخ اتاق بازرگاني بين‌المللي: صداي شما را مي‌شنويم

اتاق بازرگاني بين‌المللي پس از انتشار خبر ارسال نامه رييس اتاق ايران اعلام كرد: ما صداي شما را مي‌شنويم و ملزم به كمك‌رساني به هر سازماني كه نقشي در جلوگيري از شيوع دارد، هستيم. بعد از انتشار خبر ارسال نامه غلامحسين شافعي به رييس اتاق بازرگاني بين‌المللي، صفحه رسمي اين سازمان در توييتر نوشت: «ما صداي شما را مي‌شنويم و ملزم به كمك‌رساني به هر سازماني كه نقشي در جلوگيري از شيوع دارد، هستيم.» انتظار مي‌رود طي روزهاي آينده پاسخ رسمي رييس اتاق بازرگاني بين‌المللي در زمينه كمك به ايران براي تهيه تجهيزات پزشكي ارسال شود. غلامحسين شافعي رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران بيستم اسفندماه طي نامه‌اي به رييس اتاق بازرگاني بين‌المللي (ICC) از او خواست در زمينه دسترسي ايران به تجهيزات پزشكي براي مقابله با كرونا تلاش كند.

معاملات مسكن ۳۵.۶ درصد كاهش يافت

پژوهشكده پولي و بانكي، اتاق بازرگاني تهران در گزارشي درباره وضعيت بازار معاملات مسكن شهر تهران در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ اعلام كرد: تعداد معاملات واحدهاي مسكوني در ۱۱ ماهه ۱۳۹۸ برابر با ۷۳هزار و ۳۵۹ واحد بوده كه از اين تعداد ۱۳هزار و ۲۶۴ واحد در بهمن ماه معامله شده است. اين آمار نشان مي‌دهند كه تعداد معاملات واحدهاي مسكوني در اين ماه نسبت به دي ماه ۲۴.۱ درصد و نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۷، ۴۲درصد افزايش يافته است. با اين حال مقايسه تعداد واحدهاي مسكوني معامله شده شهر تهران در ۱۱ ماهه ۹۸ با مدت زمان مشابه سال قبل حكايت از كاهش ۳۵.۶ درصدي دارد. متوسط قيمت هر متر مربع واحد مسكوني در شهر تهران نيز در بهمن ماه برابر با ۱۴ ميليون و ۳۹۰ هزار تومان بوده است. ميانگين اين رقم در ۱۱ ماهه نخست امسال نيز به ۱۳ ميليون و ۱۰هزار تومان رسيده است. ميانگين قيمت هر متر واحد مسكوني در شهر تهران در بهمن ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن ۴.۳ درصد و نسبت به بهمن ماه سال ۱۳۹۷ معادل ۴۴.۴ درصد افزايش داشته است.

ايران جعبه سياه هواپيماي اوكرايني را تحويل اوكراين مي‌دهد

رضا جعفرزاده سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: جعبه‌هاي سياه هواپيماي اوكرايني در لابراتوار يكي از دو كشور اوكراين يا فرانسه بازخواني خواهد شد. پيش از اين خبرگزاري رويترز به نقل از فرهاد پرورش، نماينده ايران در ايكائو مدعي شده بود كه سازمان هواپيمايي كشوري ايران به اين سازمان خبر داده كه حاضر است جعبه‌هاي سياه هواپيماي اوكرايني را تحويل مقامات اوكرايني بدهد. ۱۸ دي ماه امسال يك هواپيماي مسافربري متعلق به خطوط پروازي اوكراين اينترنشنال به اشتباه و با خطاي انساني، مورد اصابت پدافند هوايي ايران قرار گرفت و سقوط كرد. در اين سانحه تمامي مسافران و خدمه اين هواپيما كشته شدند. از آن زمان تاكنون كشمكش ميان مسوولان اوكرايني و كانادايي با سازمان هواپيمايي كشوري براي تحويل جعبه‌هاي سياه هواپيماي سقوط كرده ادامه داشت و به گفته رويترز، تصميم جديد مسوولان سازمان هواپيمايي ايران، به اين مجادلات دوماهه پايان مي‌دهد. فرانسوا فيليپ شامپين، وزير امور خارجه كانادا با استقبال از اين تصميم سازمان هواپيمايي ايران، عنوان كرده كه «در صورتي كه تحويل جعبه‌هاي سياه به اوكراين داده نشوند، تهران آنها را به فرانسه خواهد فرستاد. در هر صورت ما متخصصان خود را براي بررسي محتويات جعبه سياه هواپيما به يكي از اين دو كشور خواهيم فرستاد.»

 وزير ارتباطات: اينترنت خانگي تا پايان سال رايگان شد

محمدجواد آذري‌جهرمي، وزير ارتباطات در خصوص وضعيت اينترنت پس از شيوع كرونا در كشور گفت: بعد از شيوع كرونا و كاهش تردد در همه جا شبكه ارتباطي بسياري از اپراتورهاي دنيا با مشكل مواجه شدند. چون استفاده كاربران بالا رفت و شبكه‌ها دچار مشكل ظرفيت شدند.در سه هفته اخير وضعيت استفاده از شبكه سراسري كشور تقريبا دو برابر شده است. بر اين اساس اينترنت خانگي در كشور تا پايان سال رايگان است.

كرونا ۵۰ ميليون شغل را در خطر نابودي قرار مي‌دهد

شوراي جهاني سفر و جهانگردي (WTTC) پيش‌بيني كرد: شيوع ويروس كرونا بالغ بر ۵۰ ميليون شغل را در جهان در بخش مسافرت و گردشگري در معرض نابودي قرار مي‌دهد. اين شوراي جهاني در بيانيه‌اي ضمن اشاره به اينكه كرونا احتمالا مسافرت‌هاي بين‌المللي را در سال جاري به يك سوم تقليل خواهد داد، اعلام كرد: «شيوع كرونا به وضوح تهديدي بزرگ براي كل صنعت گردشگري است؛ چه براي آناني كه در اين حيطه فعاليت مي‌كنند و چه براي آن دسته افرادي كه مشتاق ادامه جهانگردي هستند. خسارتي كه كرونا ظرف مدت سه ماه در سال ۲۰۲۰ به صنعت مسافرت جهاني وارد مي‌كند معادل نابودي ۱۲ تا ۱۴ درصدي مشاغل اين بخش است.در ادامه اين بيانيه از دولت‌ها درخواست شده است تا به محض تحت كنترل درآمدن اين اپيدمي جهاني، تا حد امكان رواديد را حذف يا اعطاي آن را تسهيل كرده، ماليات سفر را كاهش داده و براي احياي صنعت گردشگري محرك‌هايي در نظر گرفته و معرفي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون