• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4609 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ اسفند

جلسه ستاد مديريت كرونا به رياست حسن روحاني برگزار شد

جلسات طبق روال سابق اما مجازي

در اين وانفسا روحاني كجاست؟ اين پرسش در واقع نقدي است كه اين روزها و درست پس از جدي‌تر شدن هر چه بيشتر كرونا از دولتمردان پرسيده يا در مذمت حضور كمرنگ حسن روحاني به عنوان رييس‌جمهوري در جلسات تصميم‌گيري مطرح مي‌شد. اما آنچه اطرافيان روحاني نقل مي‌كنند، نشان مي‌دهد كه جلسات مطابق روال پيش و چه‌بسا بيشتر اما در سبك و سياقي ديگر در جريان است و رييس‌جمهوري به عنوان عالي‌ترين مقام اجرايي كشور در تمام تصميم‌گيري‌ها حضوري فعال دارد. از همين روي شايد روز گذشته معاون اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهوري تصميم گرفت با انتشار عكسي اين ادعا را به اثبات برساند.
عليرضا معزي، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس‌جمهوري از جلسه ويديو كنفرانس روحاني با اعضاي ستاد ملي كرونا خبر داد و در توييتر خود با انتشار عكسي از اين نشست، نوشت: «جلسه ستاد ملي كرونا روز دوشنبه نيز با حضور همه اعضا با رييس‌جمهوري در دفتر ايشان برگزار خواهد شد.» در تصويري كه عليرضا معزي منتشر كرد حسن روحاني از طريق ويديو كنفرانس در نهاد رياست‌جمهوري با اعضاي ستاد ملي مديريت كرونا در حال برگزاري جلسه روز شنبه طبق روال چند هفته گذشته است و محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري نيز در گوشه سمت راست تصوير حضور دارد. ساعتي پيش از برگزاري اين نشست هم اعضاي دفتر، مشاوران و معاونان دفتر رييس‌جمهوري براي پيگيري، هماهنگي و پشتيباني اقدامات ملي در مقابله با كرونا و اقدامات و پيگيري‌هاي اجتماعي و رسانه‌اي در حضور حسن روحاني رييس‌جمهوري نشستي برگزار كردند. اما آ‌ن‌طور كه علي ربيعي نيز تاكيد دارد اين روال جديد نبوده و نيست و در 3 هفته گذشته‌اي كه تمام نهادها و ارگان‌ها درگير همكاري براي مديريت كرونا ويروس بوده‌اند، دولت و در راس آن رييس‌جمهوري نيز در اين زمينه اهتمام لازم را داشته است. سخنگوي دولت در يادداشتي كه به تازگي در «ايرنا»، خبرگزاري دولت منتشر شده روايتي از حضور مدام رييس‌جمهوري داشته و نوشته است: «تمام جلسات هيات دولت هفته‌‌اي دو روز و ۸ ساعت به كرونا اختصاص دارد، در شوراي معاونين تمام وزارتخانه‌ها با دستور كار كرونا جلسه برگزار مي‌شود. اقدامات و عملكرد وزارتخانه‌ها بنا به تصويب هيات دولت معطوف به كرونا شده است. كرونا دلمشغولي و زندگي روزمره تمام دولت شده است. رييس‌جمهوري روزانه تماس‌هاي تلفني با استانداران دارد و دستورات لازم را صادر مي‌كند. من حداقل هفته‌اي سه‌بار در جلسات مختلف در بحث كرونا با رييس‌جمهوري مشاركت دارم. در همين هفته، جلسه ستاد ملي مقابله با كرونا از روز شنبه در وزارت بهداشت به‌صورت ويديو كنفرانس برگزار مي‌شود، روز يكشنبه ستاد اقتصادي با موضوع كرونا برگزار مي‌شود و دوشنبه ستاد ملي به صورت حضوري جلسه دارد و در اين خلال ابعاد مختلف كرونا از ابعاد آموزشي تا حفظ اقتصاد كشور، چرخه توليد، حفظ زندگي مردم  به‌ويژه معيشت طبقات پايين و توان كسب و كارها و بازگشايي مرزهاي بسته شده و صادرات كشاورزان و تامين ارز مورد بحث قرار مي‌گيرد؟»
يك روز پيش از برگزاري جلسه ستاد ملي مديريت كرونا با حضور رييس‌جمهوري و به‌صورت ويديو كنفرانس حدود 100 نماينده مجلس در نامه‌اي خواسته بودند تا رياست اين ستاد را حسن روحاني شخصا برعهده بگيرد. حسينعلي حاجي‌دليگاني، نماينده مردم شاهين‌شهر در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با «تسنيم» گفته‌ بود: «باتوجه به اينكه جلسات علني مجلس به‌دليل شيوع ويروس كرونا برگزار نمي‌شود، متن نامه از طريق روابط عمومي قوه مقننه براي نمايندگان ارسال شد بيش از 100 نفر از وكلاي ملت با ارسال پيامك، موافقت خود را با اين نامه به رييس‌جمهوري اعلام كرده‌اند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون