• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4609 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ اسفند

مديرعامل بنياد بركت خبر داد

توليد روزانه 50 هزار ماسك با حمايت ستاد اجرايي فرمان امام

با حمايت بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام، روزانه 50 هزار ماسك تنفسي، 3700 پوشاك بيمارستاني و 2هزار محافظ صورت در واحدهاي تحت حمايت اين بنياد توليد مي‌شود.
اميرحسين مدني، مديرعامل بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام صبح ديروز در حاشيه بازديد از كارگاه‌هاي توليد ماسك تنفسي و پوشاك بيمارستاني در محله شهيد هرندي تهران اظهار داشت: از آنجا كه 5 درصد از طرح‌هاي اشتغال‌زايي اجتماع‌محور بنياد بركت در حوزه كاري خياطي است، پس از شيوع بيماري كرونا و با توجه به دستور رييس ستاد اجرايي فرمان امام براي بسيج تمام امكانات براي مقابله با اين ويروس، فراخواني به اين كارگاه‌هاي خياطي داده شد تا اگر آمادگي دارند، توليدات‌شان را به سمت توليد ماسك‌هاي تنفسي و پوشاك بيمارستاني ببرند.
وي با اشاره به اين‌ مطلب كه بنياد بركت سرمايه در گردش كارگاه‌هاي داوطلب را تامين مي‌كند، خاطرنشان كرد: كارگاه‌هاي مورد حمايت بنياد بركت در حال حاضر روزانه 50 هزار ماسك، 3700 پوشاك بيمارستاني (گان) و 2 هزار محافظ صورت (شيلد) توليد مي‌كنند.  مديرعامل بنياد بركت تاكيد كرد: اگر مواد اوليه و سرمايه در گردش مهيا باشد امكان توليد روزانه 300 هزار ماسك تنفسي نيز امكان‌پذير است.
وي خاطرنشان كرد: اين محصولات پس از آماده‌سازي به وزارت بهداشت تحويل داده مي‌شود و ستاد اجرايي فرمان امام نقشي در توزيع آنها ندارد.
مدني تصريح كرد: كارگاه‌هايي كه طي يك‌سال اخير با حمايت بنياد بركت در محله شهيد هرندي ايجاد شده‌اند هم در شرايط فعلي كشور، توليد ماسك و اقلام مصرفي پزشكي را در دستور كار خود قرار داده‌اند.
مديرعامل بنياد بركت با اشاره به اقدامات ستاد اجرايي در محله محروم هرندي افزود: هم‌اكنون با حمايت مركز توسعه كسب و كار هرندي در زمينه استقرار پروتكل‌هاي بهداشتي، تامين فضا، تجهيزات اضافي و بازار مورد نياز براي ۴ كارگاه عضو شبكه كسب و كار محله، روزانه ۲۰ هزار ماسك و ۲ هزار محافظ صورت پزشكي توليد مي‌شود.
مدني ادامه داد: علاوه بر اين اقدامات، كارخانه‌هاي مشاركتي بنياد بركت كه در حوزه تجهيزات پزشكي فعال بوده‌اند، با توجه به نيازهاي درماني و بهداشتي كشور به سمت توليد محلول ضدعفوني‌كننده و لباس‌هاي ايزوله براي پزشكان و پرستاران رفته‌اند و 60 هزار دست پوشاك بيمارستاني را توليد مي‌كنند. اين كارخانه‌ها در بخش محلول‌هاي ضدعفوني هم با همه توان و به شكل تمام وقت مشغول به فعاليت هستند.  مديرعامل بنياد بركت با بيان اينكه محله شهيد هرندي يكي از نقاط هدف ستاد اجرايي فرمان امام است، گفت: ستاد اجرايي فرمان امام از سال گذشته اقدامات دامنه‌داري را در زمينه‌هاي خدمات اجتماعي، درماني و اشتغال‌زايي در اين محله داشته و 300 فرصت شغلي را در محله هرندي ايجاد كرده كه بخشي از آنها با توجه به نزديكي اين محله به بازار تهران، در رسته خياطي است.
وي افزود: بنياد براي سال جديد نيز ايجاد 400 شغل ديگر را در محله شهيد هرندي در دستور كار دارد.
مديرعامل بنياد بركت ادامه داد: بنياد در سال جاري 40 طرح اشتغال‌زايي اجتماع‌محور را در مناطق محروم راه‌اندازي كرده كه ايجاد 120 هزار شغل را به دنبال داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون