• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4610 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ اسفند

خبرخوان

تاثير غيرمنتظره شيوع كرونا
بر معاملات مسكن

رييس اتحاديه مشاوران املاك استان تهران درخصوص كاهش تعداد معاملات مسكن در اين شهر گفت: از ابتداي شيوع بيماري كرونا، معاملات مسكن در تهران ۴۰ درصد كاهش يافته است. كاهش معاملات منجر به تغيير رفتار در برخي مالكان مسكن شده است. او افزود: به دليل كاهش مراجعات حضوري مردم به بنگاه‌هاي املاك و افزايش فايل‌هاي خالي رهن و اجاره بسياري از مالكان خواستار تغيير قيمت‌ها و اجاره ملك خود زير قيمت بازار هستند.

فهرست اقلام بهداشتي موجود
در انبارها ۴۸ ساعته اعلام شود

قائم‌مقام وزير صمت در نامه‌اي به مديرعامل سازمان بنادر از دپو محموله‌هاي مربوط به توليد اقلام بهداشتي مقابله با كرونا در انبارهاي مستقر در بنادر يا انبارهاي عمومي خبر داد و نوشت: فهرست اقلام ۴۸ ساعته به وزارت صمت و سازمان غذا و دارو اعلام شود. در نامه حسين مدرس‌خياباني، قائم‌مقام وزير صمت در امور بازرگاني خطاب به محمد راستاد آمده است؛
«احتراما پيرو نامه شماره 60/328892 مورخ 13/12/98 و با توجه به تاكيدات ستاد ملي مبارزه با بيماري كرونا مبني بر همراهي و همكاري و بسيج همگاني در تامين و توليد محصولات بهداشتي، الكل، آب ژاول و مواد ضدعفوني‌كننده، ماسك، دستكش و روپوش محافظ پرستاري و توزيع و عرضه آن در شبكه‌هاي تعريف شده خواهشمند است با توجه به قرار اطلاع كه مقاديري از محموله‌هاي مذكور در انبارهاي مستقر در بنادر يا انبارهاي عمومي دپو شده است و از طرفي نياز مبرم اين اقلام در سطح مراكز درماني و بيمارستاني دستور فرماييد فهرست مقادير اقلام مذكور اعم از صادراتي و وارداتي به تفكيك صاحب كالا، نوع و ميزان كالا حداكثر ظرف مدت 48 ساعت به اين حوزه و سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت اعلام دارند. بديهي است نگهداري كالاهاي ياد شده فوق در انبار سازمان بنادر يا انبارهاي عمومي بدون اطلاع و اعلام موجودي به سازمان غذا و دارو و سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان احتكار محسوب شده و مطابق ضوابط رفتار خواهد شد. لذا اطلاع‌رساني به صاحبان كالا جهت اعلام موجودي و تحويل كالا به سازمان غذا و دارو جهت توزيع در شبكه امروز ضروري است.»

مراكز فروش مواد غذايي تعطيل‌بردار نيست

معاون وزير صمت گفت: توليد، تامين و توزيع كالا‌هاي اساسي و اقلام بهداشتي مورد نياز مردم در انبارها وجود دارد. عباس قبادي با اشاره به وضعيت جامعه كه درگير مبارزه با شيوع بيماري كروناست، گفت: پيش از اين 220 نمايشگاه مستقيم كالا را براي روز‌هاي پاياني سال تدارك ديده بوديم كه بر اساس فرمان ستاد مبارزه با بيماري كوويد19 نمايشگاه‌هاي بهاره را تعطيل كرديم، اما نمايشگاه‌هاي زنجيره‌اي و ميادين تربار را رونق بيشتري داديم.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان شرايط ذخاير كالا براي شب عيد هموطنان و وفور كالا در انبار‌ها افزود: شب گذشته در ستاد تنظيم بازار دوباره وضعيت بازار بررسي شد تا به ‌موقع اقلام مورد نياز مردم به دست‌شان برسد.
او با اعلام اينكه مردم از خريدهاي احساسي اجتناب كنند، گفت: مواد غذايي و اقلام مورد نياز در سبد خانوار به ‌اندازه كافي در انبارها وجود دارد. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين ابراز كرد: مايحتاج مورد نياز سفره‌هاي مردم توليد داخل است و به ‌قدر كافي در انبارها موجود است. معاون وزير صمت از نظارت بر خريدهاي اينترنتي گفت و اضافه كرد: قرار بر اين شده است كه فروشندگان اينترنتي مجاز كمتر از 24 ساعت كالاهاي مورد نياز مردم را در منزل تحويل دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون