• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4611 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند

خبر

رشد صعودي آمار كرونا در جهان و يكه‌تازي ايتاليا ابتلا به كرونا در ايران در مرز 15 هزار

گروه اجتماعي | طبق تازه‌ترين آمارهاي ارايه ‌شده از سوي وزارت بهداشت در حد فاصل ظهر يكشنبه (۲۵ اسفند) تا ظهر دوشنبه (۲۶ اسفند) ۱۰۵۳ نفر ديگر در ايران به ويروس كروناي جديد(كوويد-۱۹) مبتلا شده‌اند. بدين‌ترتيب مجموع مبتلايان از روز اول تاكنون به ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر رسيده است. در كل روزهاي شيوع كرونا در ايران ۸۵۳ نفر فوت كرده‌اند و ۴۹۹۶ نفر نيز بهبود يافته‌اند. اين در حالي است كه روند رشد كرونا ويروس در سطح جهان همچنان صعودي است و به گزارش ايسنا، شمار مبتلايان جهاني بيماري كوويد-19 ناشي از كروناويروس جديد تاكنون 173هزار و 286 نفر اعلام شده كه از اين ميان 6 هزار و 668 نفر جان باخته و 77 هزار و 789 نفر نيز بهبود يافته‌اند. از اين ميان 88 هزار و 829 مورد ابتلاي فعال، 82 هزار و 892 مورد خفيف و 5 هزار و 937 نفر از مبتلايان با شرايط وخيم يا بحراني مواجه هستند. پايگاه اطلاع‌رساني «ورلدامتر» در جديدترين گزارش خود تعداد مبتلايان به بيماري كوويد-19 و قربانيان آن را اعلام كرده است. طبق اين گزارش، چين همچنان با داشتن 80 هزار و 880 مبتلا و 3 هزار و 213 قرباني در صدر جدول قرار دارد. پس از چين، ايتاليا با ثبت 3590 مورد جديد ابتلا (در يك روز)و 398 مورد مرگ و مير ناشي از ويروس كرونا در مقام دوم جدول قرار دارد. آمارها حاكي از آن است كه تاكنون حدود 2 هزار نفر از مبتلايان به كوويد-۱۹ در ايتاليا بهبود يافته‌اند. ركورد قبلي ايتاليا در مورد شمار قربانيان كروناويروس در يك دوره ۲۴ ساعته ۲۵۰ نفر بود كه در روز جمعه اعلام شده بود. مدير موسسه ملي بهداشت ايتاليا اعلام كرده هنوز مشخص نيست كه آيا اين كشور به اوج شيوع كروناويروس رسيده يا خير و به همين دليل معلوم نيست به زودي اين كشور با كاهش شمار مبتلايان مواجه شود يا خير. سازمان جهاني بهداشت اعلام كرده بيشتر مبتلايان به كروناويروس بهبود مي‌يابند و تاكنون نزديك به ۷۸ هزار نفر از مبتلايان كه بيشتر آنها متعلق به چين بوده‌اند، بهبود يافته‌اند. تاكنون بيش از ۱۷۰ هزار نفر در سراسر جهان به اين ويروس مبتلا شده‌اند و حدود ۶۵۰۰ نفر نيز به دليل ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند. مدير موسسه ملي بيماري‌هاي‌ عفوني و آلرژي ايتاليا دليل افزايش روزافزون شمار مبتلايان به كروناويروس در اين كشور را اين طور اعلام كرده كه مقامات، ويروس را به حال خود رها  و اظهار كرده‌اند در صورتي كه اقدامات جدي‌تري صورت نگيرد، وضعيت شيوع كنترل نخواهد شد. پس از ايتاليا، ايران با داشتن 14 هزار و 991 مبتلا و 853 ثبت مرگ در مقام سوم قرار دارد و پس از ايران، كشور اسپانيا تاكنون 8 هزار و 794 مورد مثبت كرونا ثبت كرده كه از اين ميان 297 قرباني شده‌اند.


ابتلاي ۱۷ مددجوي آسايشگاه كهريزك به كرونا

مدير آسايشگاه خيريه كهريزك با بيان اينكه تاكنون ۱۷ نفر مددجو و چند نفر از پرستاران آسايشگاه خيريه كهريزك به كروناويروس مبتلا شده‌اند، در عين حال از كمك ۳ ميلياردي بنياد مستضعفان به اين مجموعه براي تهيه مواد ضدعفوني‌كننده و بهداشتي به منظور جلوگيري از شيوع كروناويروس خبر داد. محمدرضا صوفي‌نژاد در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه تاكنون ۱۷ نفر مددجو و چند نفر از پرستاران آسايشگاه خيريه كهريزك به كروناويروس مبتلا شده‌اند، گفت: اين مجموعه حدود ۱۳۰۰ نيكوكار و حدود ۹۰۰ كارمند دارد كه به هر حال به مجموعه رفت و آمد داشته‌اند. البته اين آسايشگاه تا حد ممكن ميزان رفت و آمدها را محدود كرده است. همچنين پذيرش، ترخيص، جابه‌جايي و ملاقات‌ها در اين مجموعه ممنوع شده است و پرسنل نيز به شكل ۱۵ روزه قرنطينه شده‌اند. وي با اشاره به اينكه بنياد مستعضفان نيز با شرايط ايجاد شده طي تماسي با اين آسايشگاه در جريان نيازها و شرايط قرار گرفت و كمك ۳ ميلياردي را به حساب اين مجموعه واريز كرد تا صرف تهيه مواد ضدعفوني‌كننده، گان، مواد شوينده و... شود، اظهار كرد: از بين ۱۷ نفر مددجوي اين آسايشگاه كه به كروناويروس مبتلا شده‌اند نيز ۲ نفر تاكنون جان باخته‌اند و بقيه نيز در مجموعه قرنطينه شده‌اند كه اميدواريم هرچه سريع‌تر بهبود پيدا كنند. اين افراد در بخش جداگانه‌اي نگهداري مي‌شوند تا بيماران در بخش‌ها پراكنده نباشند. صوفي‌نژاد ادامه داد: آسايشگاه خيريه كهريزك ۱۷۵۰ سالمند، معلول جسمي حركتي و بيماران ‌ام‌اس را به صورت شبانه‌روزي نگهداري مي‌كند، شاخص پذيرش براي اين افراد بي‌كسي و فقر است. در حال حاضر جهان درگير كروناويروس است اما به هر حال اين بيماري بيشتر براي سالمندان عواقب وخيمي دارد. مدير آسايشگاه خيريه كهريزك افزود: همچنين محل استراحت و خوابگاهي نيز براي حضور ۱۵ روزه همكاران و پرسنل مجموعه پيش‌بيني شده است.

كاهش درآمد  شماري از مردم تهران  در پي شيوع كرونا

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران از كاهش درآمد ۷۰ درصد مردم تهران در پي شيوع كرونا براساس نظرسنجي ايسپا خبر داد.
به گزارش ايلنا، محمدرضا جوادي يگانه در نشست خبري مجازي شهرداري كه به‌منظور تشريح اقدامات شهرداري تهران در پي شيوع كرونا برگزار شد با اشاره به دو نظرسنجي كه پس از شيوع كرونا از شهروندان تهراني انجام شده است، گفت: دو نظرسنجي در بازده زماني دو هفته از شهروندان تهراني انجام شد. براساس نظرسنجي دوم هنوز نيمي از مردم ترس از ابتلا به كرونا ندارند و اين نكته مهمي است. اگرچه كه بيش از ۹۰ درصد مردم اعلام كرده‌اند كه قصد سفر ندارند و خيلي‌ها خودشان را قرنطينه كرده‌اند، اما اينكه در خانه خودشان نمي‌مانند نيز يك مساله است.
او با بيان اينكه بخشي از اين مساله به دليل ملاحظات معيشتي است گفت: ۷۰ درصد مردم تهران در اين نظرسنجي گفتند كه درآمدشان در دوره شيوع كرونا كاهش يافته است و چه در طي دوره شيوع كرونا و چه در دوره پساكرونا با مساله معيشتي روبه‌رو هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون