• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4615 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۸ فروردين

خبر

تعداد مبتلايان كوويد 19 به 58 هزار و 226 نفر رسيد

سخنگوي وزارت بهداشت با اشاره به تازه‌ترين آمار كرونا در كشور گفت: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ نفر از بيماران مبتلا به كوويد ۱۹ در كشور جان خود را از دست دادند.» كيانوش جهانپور گفت: «طي ۲۴ ساعت گذشته (ظهر 16 فروردين تا ظهر 17 فروردين) ۲۴۸۳ نفر مورد جديد از بيماري كرونا در كشور شناسايي شده كه با احتساب اين موارد، تعداد مبتلا به اين بيماري ۵۸ هزار و ۲۲۶ مورد در كشور است. تاكنون 22 هزار و 11 نفر از بيماران بهبود يافته و ترخيص شده‌اند و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۱ نفر از بيماران مبتلا به كوويد ۱۹ در كشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانيان اين بيماري در كشور به ۳۶۰۳ نفر رسيد.» به گفته سخنگوي وزارت بهداشت، ۴۰۵۷ نفر از بيماران در وضعيت شديد اين بيماري قرار دارند و تا امروز ۱۸۹ هزار و ۷۹۰ تست كرونا در كشور انجام شده است. عليرضا زالي، رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و فرمانده عمليات مقابله با كرونا در كلانشهر تهران هم با انتقاد از سرپيچي ادارات از تاكيدات ستاد مقابله با كرونا گفت: «نسبت به روز شنبه، آمار مراجعه به بخش‌هاي بستري عادي ۲۵ درصد و بخش‌هاي ويژه ۱۵ درصد افزايش داشته است. متاسفانه شاهد افزايش ترددها در سطح شهر هستيم و آمارها نشان‌دهنده اين است كه در بيمارستان‌هاي تهران كمافي‌السابق تعداد مراجعان رو به افزايش است. در بخش بستري‌هاي عادي نسبت به روز گذشته متاسفانه تاكنون حدود ۲۵ درصد رشد داشته‌ايم و در بخش‌هاي ‌آي.‌سي.‌يو و بستري‌هاي ويژه نيز تعداد مراجعاني كه به عنوان بيماران جديد در بيمارستان‌هاي تحت پوشش استان تهران بستري شده‌اند رشد ۱۵ درصدي داشته و در مجموع، مراجعه عمومي به بيمارستان‌ها نسبت به روز شنبه ۲۸ درصد رشد داشته است. رشد آمارها حكايت از استمرار مراجعان و افزايش حجم بيمارها است كه بازتابي از ميزان ابتلاهاي جديد است علاوه بر اينكه ادارات هم به كاهش ساعات اداري و دوركاري تمكين نمي‌كنند.»


كاهش ۲۵۰۰ ميلياردي درآمدهاي شهرداري بر اثر شيوع ويروس كرونا

پيروز حناچي، شهردار تهران گفت: 2هزار و 500 ميليارد تومان از درآمدهاي شهرداري بر اثر شيوع بيماري كرونا در كشور كاهش پيدا كرده است.
به گزارش مهر، پيروز حناچي در نخستين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران در سال ۹۹ با ارايه گزارشي از اقدامات شهرداري در ايامي كه ويروس كرونا در كشور شايع شده است، گفت: شهرداري تهران از ابتداي اسفند ماه ستاد كرونا را در شهرداري فعال و اقداماتي را از همان ابتدا آغاز كرد و به همين منظور ستاد بحراني با ۵ كميته تخصصي شكل گرفت.
او با اشاره به فعاليت ۲۰ هزار نيروي آموزش ديده در حوزه خدمات شهري در اين ايام گفت: ۳۰۰ سراي محله در اين مدت در حوزه‌هاي آموزشي و پيشگيري فعاليت كردند. تمامي ميادين ميوه و تره بار تنها با يك تعطيلي در ايام نوروز فعاليت مي‌كردند و روزانه ضدعفوني مي‌شدند.
وي همچنين به رايزني‌هاي بين‌المللي براي استفاده از تجربيات بين‌المللي در خصوص ويروس كرونا اشاره كرد.
شهردار تهران با بيان اينكه ۴۰ هزار بسته بهداشتي به نيازمندان در ايام توزيع شده است، گفت: ماهانه ۶۶ هزار نفر روز در گرمخانه‌هاي تهران پذيرش شده‌اند.
شهردار پايتخت همچنين ادامه داد: تاكنون در گرمخانه‌هاي پايتخت يك مورد ابتلا به كرونا نيز گزارش نشده است. ما نيز به سهم خود تلاش كرديم و از ظرفيت‌هايي كه در سال‌هاي قبل به صورت آزاد داشتيم آنلاين در اختيار مردم قرار داديم و ۱۴ كنسرت آنلاين روزانه در برج ميلاد پخش شد و برخي از آنها ركورد استفاده از وب را زد. شهردار تهران با بيان اينكه ۲۵۰ ميدان ميوه و تره‌بار تنها با يك روز تعطيلي در ايام عيد فعال بودند، گفت: اين ميادين روزانه با ۱۰ هزار ليتر مواد ضدعفوني مي‌شوند و ۶ هزار و ۷۹۰ كارمند و كارگر به صورت روزانه غربالگري مي‌شوند. در نظرسنجي‌ها ۷۱ درصد مراجعين از ميادين رضايت داشتند و اين يكي از نقاط مثبت شهرداري تهران در حوزه ميادين است. او با اشاره به اطمينان دولت به ميادين ميوه و تره‌بار گفت: فروش مجازي در ۱۲ ميدان ميوه و تره‌بار آغاز شده است و ۴۲ فروشگاه شهروند نيز با ۳۵۰۰ نيروي فعال در حال فعاليت هستند و در روزهاي پاياني سال نيز ۸ فروشگاه به صورت شبانه‌روزي سرويس‌دهي دارند. طرح فاصله‌گذاري اجتماعي و توزيع روزانه دستكش و ماسك نيز در اين فروشگاه‌ها در حال انجام است. حناچي به فعاليت‌هاي ناوگان حمل و نقل عمومي نيز اشاره كرد و گفت: ضدعفوني روزانه ۵ هزار دستگاه اتوبوس، ۶۰ هزار تاكسي و ۱۵۰۰ واگن مترو نيز در دستور كار بود. در روزهاي آخر تعداد اتوبوس‌ها و مترو را با توجه به تعداد مراجعين كاهش داديم و تعداد سرفاصله حركت افزايش يافت. او به آماده شدن ۵۰ سوله مديريت بحران به عنوان سوله‌هاي پشتيباني براي قرنطينه نيز اشاره كرد و ادامه داد: دو خط مستقيم ۱۳۷ و ۱۳۶ صرفا براي گزارش دهي كرونا راه‌اندازي شد.  شهردار تهران همچنين به تعطيلي تفكيك پسماند اشاره كرد و گفت: با اين اقدام پسماند شهر مجدد به بالاتر از ۷ هزار و ۲۰۰ تن رسيد. در تلاش هستيم در اين شرايط بتوانيم باز هم تفكيك از در منازل را آغاز كنيم. زباله‌هاي عفوني بيمارستان‌ها نيز از ۸۰ به ۱۰۰ تن در روز افزايش يافت. حناچي با اشاره به توزيع ۶۰ هزار دستكش و ماسك بين پاكبانان گفت: تاكنون مورد ابتلا به كرونا در بين اين قشر نيز نداشتيم. همچنين سه هزار كارگر با پرداخت حقوق به مرخصي يك ماهه رفتند و با همكار بنياد مستضعفان كمك‌هايي نيز انجام شد. او ادامه داد: بيش از ۵۳ هزار متر مربع اكران‌هاي محيطي انجام شد. همچنين نسخه جديد اپليكيشن تهران من در شرايط كرونايي آماده و ارسال پيامك هشدار به رانندگان در سطح شهر انجام شد.
 شهردار تهران گفت: بيش از هزار و 442 مكان ورزشي و 2هزا رو 269 بوستان تعطيل و بيش از هزار ويدئو كنفرانس اجرا شد. حناچي گفت: ضدعفوني ۵ هزار نقطه از شهر و آماده‌باش ۲۰۰ اكيپ آتش‌نشاني نيز در اين مدت از ديگر اقدامات انجام شده بود. ارايه مشاوره رايگان با سامانه ۱۸۸۲ نيز فراهم شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون