• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4622 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۷ فروردين

از حال وخيم سيامك شايقي تا تاسيس جشنواره‌اي به نام ويروس كرونا

جشنواره كن تعليق شد

گروه فرهنگ و هنر

 

سيامك شايقي در كما ست
سيامك شايقي، كارگردان سينما چند روزي است كه بر اثر سرطان به كما رفته است. سام شايقي، فرزند اين فيلمساز در گفت‌وگويي با ايسنا ضمن تاييد اين خبر توضيح داد: پدرم از سه سال قبل دچار بيماري سرطان شدند و با وجود اينكه هم خودشان و هم اعضاي خانواده اميدوار بوديم مسير بهبودي طي شود اما متاسفانه اين طور نشد و تمام درمان‌هايي كه در اين سه سال انجام شد به اينجا رسيد كه سرطان تمام بدن‌شان را گرفته و از روز شنبه ۲3 فروردين در كما هستند. او افزود: طبق گفته پزشكان از يك ماه پيش كه سلول‌هاي سرطاني به مغز رسيدند، اميد بهبودي كمتر بود و در اين هفته اوضاع وخيم‌تر هم شد.
 جشنواره‌ ممنوع
در فرانسه
رييس‌جمهوري فرانسه برگزاري هر نوع فستيوال را تا نيمه جولاي ممنوع كرد و به اين ترتيب احتمال برگزاري جشنواره فيلم كن ۲۰۲۰ نامشخص‌تر از هر زمان ديگر شد. به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، در سايه كرونا بر جهان، امانوئل ماكرون رييس‌جمهوري فرانسه ديروز در مصاحبه‌اي تلويزيوني اعلام كرد: قرنطينه اجتماعي تا ۱۱ ماه مه ‌ادامه مي‌يابد و هيچ فستيوالي اجازه نخواهد داشت حداقل تا نيمه جولاي برگزار شود. اين سخنان جشنواره فيلم كن را متزلزل‌تر از هميشه كرد، زيرا سازمان‌دهندگان هر چند تاريخ مشخصي براي برگزاري آن تعيين نكرده بودند، اما احتمال برپايي آن را در اواخر ژوئن و اوايل جولاي اعلام كرده بودند.
ويروس كرونا صاحب جشنواره شد
جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه انزواي اجتماعي راه‌اندازي شد تا فيلم‌هاي كوتاه حاصل از فاصله اجتماعي و ايزوله شدن افراد توسط خودشان را به نمايش بگذارند. به گزارش خبرآنلاين، نخستين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه انزواي اجتماعي همه‌گير با هدف ارايه فيلم‌هاي كوتاهي كه در دوره انزواي اجتماعي ساخته شده‌اند از سوي گروهي از كارشناسان صنعت فيلم مستقر در برلين راه‌اندازي شد. براي تمام فيلمسازاني كه انتظار داشتند در انزواي اجتماعي خلاق‌تر شوند، اما متوجه شدند حتي نمي‌توانند در حدي تمركز كنند كه چند خط فيلمنامه بنويسند، كمي انگيزه ايجاد شده است.
انيماتور «شير شاه»  بر اثر كرونا درگذشت
«آن ساليوان»، انيماتور كهنه‌كار امريكايي بر اثر ابتلا به ويروس كرونا در ۹۱ سالگي درگذشت. «ساليوان» از دهه ۱۹۵۰ و پس از فارغ‌التحصيلي در رشته طراحي همكاري خود را با كمپاني والت ديزني آغاز كرد و پس از مدتي كناره‌گيري از كار در سال ۱۹۷۳ بار ديگر فعاليت خود را در ديزني از سر گرفت تا اواسط دهه سال ۲۰۰۰ ميلادي به كار ادامه داد. او به عنوان انيماتور در انيميشن‌هاي كلاسيك و معروفي چون «شير شاه» (۱۹۹۴)، «پري دريايي» (۱۹۸۹)، «هركول» (۱۹۹۷)، «تارزان» (۱۹۹۹) و ... حضور داشته است. «ليلو و استيچ» و «جزيره گنج» در سال ۲۰۰۲ آخرين همكاري‌هاي «آن ساليوان» را به عنوان انيماتور با كمپاني ديزني رقم زد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون