• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4622 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۷ فروردين

خبرخوان

بانك جهاني: بدترين ركود ۴۰ ساله كشورهاي آسياي جنوبي رقم مي‌خورد

 بانك جهاني در گزارش جديد خود هشدار داد كه پاندمي كوويد ۱۹ اقتصادهاي جنوب آسيا را كه زماني بالاترين رشد در جهان را داشتند به كندترين وضعيت خود در چندين دهه اخير خواهد رساند. بانك جهاني در گزارش متمركز خود در مورد اقتصادهاي جنوب آسيا نوشت: گسترش سريع شيوع ويروس كرونا و تاثيرات آن بر اقتصاد جهاني آنقدر بي‌سابقه‌اند كه پيش‌بيني دقيق دشوار شده است. در اين گزارش براي اولين‌بار يك بازه پيش‌بيني شده است، در حالي كه قبلا پيش‌بيني‌هاي نقطه‌اي انجام مي‌شد. انتظار مي‌رود در تمام ۸ كشور اين منطقه شاهد كند شدن رشد اقتصادي باشيم. در حالي كه در پيش‌بيني قبلي رشد اقتصادي امسال اين منطقه ۶.۳ درصد اعلام شده بود، در اين گزارش جديد رشد اقتصادي اين منطقه به ‌شدت كاهش داده شده كه بين ۱.۸ درصد تا ۲.۸ درصد خواهد بود.


واكنش تازه ترامپ به توافق تاريخي اوپك

در حالي كه توليدكنندگان بزرگ نفت جهان به تازگي روي بزرگ‌ترين كاهش توليد نفت در تاريخ توافق كرده‌اند، رييس‌جمهور امريكا، دونالد ترامپ مي‌گويد كه اين كاهش توليد به زودي دوبرابر مي‌شود تا جهان را به تجارت بازگرداند. ترامپ در توييت بامداد سه‌شنبه خود نوشت: با توجه به اينكه من در مذاكرات شركت داشتم، عددي كه اوپك پلاس به دنبال كاهش آن است ۲۰ ميليون بشكه در روز است نه ۱۰ ميليوني كه براي عموم گزارش شده است. اگر چيزي نزديك به اين اتفاق بيفتد و جهان پس از كوويد ۱۹ به تجارت بازگردد، صنعت انرژي دوباره قدرتمند خواهد شد و اين بسيار سريع‌تر از آنچه در حال حاضر تخمين مي‌زنند، خواهد بود.


قيمت جهاني طلا به بالاترين سطح ۷ سال اخير جهش كرد

با تداوم تاثير منفي پاندمي كرونا بر اقتصاد جهاني و درآمد شركت‌هاي امريكايي، قيمت جهاني طلا بيش از ۲ درصد طي ديشب و صبح روز گذشته جهش كرد و به بالاترين سطح خود در بيش از ۷ سال گذشته رسيد. قيمت خريد نقدي هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد از سطح پر اهميت ۱۷۰۰ دلار فراتر رفت و با ۲.۰۶ درصد جهش به ۱۷۲۳.۶۲ دلار رسيد كه اين بالاترين ركورد آن از دسامبر ۲۰۱۲ تاكنون است. قيمت پيش‌خريد هر اونس طلاي امريكا ۲.۶۴ درصد جهش كرد و به ۱۷۷۸.۱۰ دلار رسيد كه اين بالاترين سطح آن از فوريه ۲۰۱۳ تاكنون است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون